Gå til innhold

Noen som sto stille, men gikk ned ved å spise litt mer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye i såfall var det snakk om? Jeg spiser ca 1500-1600, trener 300-450. Vekten står stille. 

Anonymkode: 6bb69...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en deilig tanke, ikke sant 😁

Anonymkode: 2b89c...0df

Har ikke prøvd, men vekten står hvertfall stille uten å spise mer😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke prøvd, men vekten står hvertfall stille uten å spise mer😩

Hvis vekten står stille, må du spise mindre, ikke mer :wink:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vekten står stille, må du spise mindre, ikke mer :wink:

Jeg gjør det. For hver 5 kg jeg har gått ned har jeg gått ned 100 kcal. Og startet lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det. For hver 5 kg jeg har gått ned har jeg gått ned 100 kcal. Og startet lavt.

Hvor mye veier du, og hvor høy er du? Hvordan registrerer du kaloriinntak? Og hva mener du med stå stille? Vekta svinger jo, og etterhvert som du blir lettere, går nedgangen saktere, så når du nærmer deg målvekt vil det ta litt tid å se om du fremdeles er på vei ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veier 69,5 kg, er 172, registrerer og veier all mat i lifesum. Og med at vekta står stille, så mener jeg at vekta ikke rører seg på grammet. Har hatt samme vekt i flere uker nå. 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veier 69,5 kg, er 172, registrerer og veier all mat i lifesum. Og med at vekta står stille, så mener jeg at vekta ikke rører seg på grammet. Har hatt samme vekt i flere uker nå. 
ts

Da er det noe rart med vekta di. Jeg går konstant opp og ned med 1-2 kilo over noen dager. Eller har du en sånn fancy vekt som bare viser endring hvis den er over en viss størrelse?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det noe rart med vekta di. Jeg går konstant opp og ned med 1-2 kilo over noen dager. Eller har du en sånn fancy vekt som bare viser endring hvis den er over en viss størrelse?

Neinei, skjønner hva du mener. Før veide jeg meg hver dag og fikk med meg svingningene. Nå veier jeg meg en dag i uken. Men om vekta viser 0-200g over forrige uke, så kan det godt hende jeg var 100g under dagen før. Vet jo dette. 

men når man over lengre tid ikke går ned 0,5 kg hver uke som man gjorde før. Da lurer man på hva som skjer. Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner! Jeg veier meg hver dag nå, etter at jeg ble oppmerksom på hvordan vekta svinger. Og som den kan svinge! Eller ligge på akkurat det samme i flere dager. Helt merkelig. Jeg sier bare "okei". 😜

Når du har en BMI innenfor normalvekt, kan du ikke lenger regne med å gå ned en halvkilo i uka. Du må ha stålkontroll på kaloriinntaket for å gå ytterligere ned, og likevel blir det atskillig mindre enn før. Kanskje er det noe av det du spiser som er registrert feil i Lifesum, du blir nødt til å dobbeltsjekke alt. Men du har forresten en fin vekt nå. Og skal du mer ned, må du ligge permanent lavere på kalorier enn du kan for å holde vekta du har nå. Jeg vet ikke hva som er viktigst for deg. Du må selv "avveie" hvor mye innsats du vil og kan legge inn mot hvor mye mer fornøyd du (tror du) vil være med en enda lavere vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng. Jeg må bare fortsette selv om det er tøft. Prøve hvertfall til over nyttår, så får vi se. Er jo håp. Og går jeg ned 100-200 g i uken etterhvert, så vil jo det bli noen kg på sikt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye at det er håp - du går ned med kaloriunderskudd - det er hvor tøft du er villig til å ha det, hvor sterkt du føler at du må fortsette. Eller hvor smart du kan legge det opp, eller hvor tålmodig du kan være, så du ikke trenger å føle at det er tøft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mye at det er håp - du går ned med kaloriunderskudd - det er hvor tøft du er villig til å ha det, hvor sterkt du føler at du må fortsette. Eller hvor smart du kan legge det opp, eller hvor tålmodig du kan være, så du ikke trenger å føle at det er tøft. 

Sant. Men med såpass underskudd, så er det tøft. Jeg må være sterk. Og har lagt det opp smartest mulig. Jeg går ikke sulten, men er ingen rom for noe utenom. Ikke så mye som litt melk i kaffen. Derfor jeg lurer på om jeg kanskje har litt for lite om dagen. Og burde feks øke litt, 100kcal for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sant. Men med såpass underskudd, så er det tøft. Jeg må være sterk. Og har lagt det opp smartest mulig. Jeg går ikke sulten, men er ingen rom for noe utenom. Ikke så mye som litt melk i kaffen. Derfor jeg lurer på om jeg kanskje har litt for lite om dagen. Og burde feks øke litt, 100kcal for eksempel.

Jeg er ti cm kortere enn deg og lå på 1600 det siste strekket, mener jeg å huske, og jeg har nå en BMI på 21-22. Så jeg tror du fint kan gå ned med 1700. Så ja, øk med 100. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ti cm kortere enn deg og lå på 1600 det siste strekket, mener jeg å huske, og jeg har nå en BMI på 21-22. Så jeg tror du fint kan gå ned med 1700. Så ja, øk med 100. 

Det var godt å høre. Hva ligger du på nå når du er stabil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var godt å høre. Hva ligger du på nå når du er stabil?

Ca 1900. Finregner ikke lenger, men sist jeg gjorde det - altså etter at jeg hadde nådd målvekt - lå jeg veldig nærme 1900, og jeg spiser på samme måte nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiste ikke mer men fordelte måltidene på flere små måltider / mellom måltider . Da gikk jeg ned i vekt , og kun kos i helgene. 

Anonymkode: b9dbe...06a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg prøvd og det resulterte, ikke overraskende, i vektoppgang. 

Anonymkode: d1e7a...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...