Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes jo forskjellige kjærlighetsspråk.

Det å gi gaver for eksempel. Noen gir gaver til andre for å vise kjærlighet. Det jeg lurer på, hvor normalt er det å ville kreve tilbake gavene når det blir slutt?

Og hvis en person gjør det, hva var vitsen med å gi gavene til begynne med, når det kom med en gjeld og baktanker om å kreve de tilbake?

Anonymkode: 6c192...f9c

Videoannonse
Annonse
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har aldri opplevd det og aldri tenkt på å kreve tilbake ting jeg har gitt. Tenker at en gave er en gave, men ved brudd er det jo gjerne ofte såre følelser og da ønsker man kanskje å kreve ting tilbake for å såre personen eller fordi man ikke ønsker at vedkommende skal ha de tingene man la ned penger i. 

Noen blir jo forferdelig smålige ved brudd, men jeg skjønner ikke hvorfor man ønsker å kreve tilbake gaver som bare vil minne en om en annen person. Jeg kan forstå at noen gjør det om det gjelder ting som er gått i arv osv, men ellers er det litt teit synes jeg. 

Skrevet

Gaver er et av mine kjærlighetsspråk. Jeg kunne aldri drømt om å kreve dem tilbake ved et eventuelt brudd. En eks returnerte et smykke jeg hadde gitt henne i gave da vi brøt opp. Jeg husker at jeg ble fornærma og kasta smykket. Dette var for mer enn et halvt liv siden men jeg husker det fortsatt.

• Liker 3
Skrevet

Hvis man krever gavene tilbake, kan det jo være et forsøk på å «samle seg litt». Man gir jo litt av seg selv når man gir kjærlighet. 

For meg er gaver gaver. Og når de er gitt, ja, så tilhøreren de mottageren. Men det trenger jo ikke være slik for alle.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo litt an på tenker jeg. Om det feks er en dyr gave som blir gitt rett før et brudd så har jeg forståelse for at vedkommende ønsker det tilbake, Jeg har bedt om å få en gave tilbake en gang, det var konsertbiletter kjøpt til oss to som jeg ga i julegave, til en konsert som ikke var før 4 mnd senere.. Rett etter gjorde han det slutt fordi han hadde møtt en annen. Da ba jeg om å få minimum en av bilettene siden jeg ønsket å gå på konserten selv, og virkelig IKKE ønsket å spandere konsert på han og nydama. Jeg fikk da begge. Han fikk flere andre ting i gave også, og beholdt de selvfølgelig. Det har også hendt at jeg har gitt ting tilbake ved brudd fordi jeg ikke ønsket å beholde dem, men det har aldri blitt krevd tilbake.

Anonymkode: 578a1...2fe

Skrevet

Kommer an på hva det er. Arvesmykker for eksempel, har jeg returnert. 

Skrevet
12 minutter siden, Hippogriff skrev:

Kommer an på hva det er. Arvesmykker for eksempel, har jeg returnert. 

Syns ikke arvesmykker er noe man gir bort i gaver i første omgang jeg da. 

Anonymkode: c5edc...b35

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mannen skal bare la arvesmykker ligge i skuffen? Det er klart kona får arvesmykkene. 

Anonymkode: cd53f...4af

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom en kvinne kun har sønner, er det vel helt logisk å gi arvesmykker til en inngiftet svigerdatter som er mor til ens barnebarn? Da sikrer man jo at det forblir i familien, siden de fleste oppegående svigerdøtre da gir det videre nedover til sine egne barn.

Syns det virker helt logisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...