AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Stilte dette spm på kropp og helse, men fikk ingen svar. Tar sjans å spør her siden jeg vet det er mange erfarne og kunnskapsrike damer her inne 😄 saken er at jeg og samboer ble enige om å snart starte prøvingen. Jeg sluttet på p-pilla i starten av september. Etter 1-2 uker hadde jeg det jeg antar var eggløsning. Kjentes sånn ut. Og ganske nøyaktig 14 dager ettpå fikk jeg mensen. Har hatt litt murringer i hytt og pine etter jeg slutta på pilla, kroppen er vel litt i ubalanse etter 9 år på pilla og 9 år uten mens og eggløsning. Jeg husker lite fra syklusen min før p-piller, men jeg husker at jeg aldri slet noe særlig med menssmerter. Det har jeg heller ikke hatt nå. MEN i går fikk jeg skikkelig kramper nederst i magen på venstre side. Syns det var rart siden det var siste dag med mensen og jeg blødde minimalt. Våknet med samme krampene i dag og har de fortsatt. Har tatt paracet og ibux som har litt effekt en liten stund i hvertfall.... men... nå er jo mensen over? Ingen blødning i dag. Trodde kanskje det var mer normalt å ha kramper før/i starten av mensen? Anonymkode: af1db...81a
supernaturalfan Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg får endel smerter siste dagen/dagen før siste dagen.. Som om kroppen virkelig prøver å presse ut siste dråpe Men som du sier, lenge siden kroppen fikk styre på egenhånd. så kanskje det må gå seg til
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 8 minutter siden, supernaturalfan skrev: Jeg får endel smerter siste dagen/dagen før siste dagen.. Som om kroppen virkelig prøver å presse ut siste dråpe Men som du sier, lenge siden kroppen fikk styre på egenhånd. så kanskje det må gå seg til Usj😅 smertene har nå begynt å bre seg bak i korsryggen også. Ligger som en bånd over hele venstre side nederst ved mage og rygg. samtidig vet jeg jo ikke helt hvordan menssmerter skal kjennes ut, så ble brått litt engstelig for om det kunne være noe annet. Begynte å google blindtarmbetennelse, men det er på høyresiden fant jeg ut😂 jeg har høy smerteterskel og vil ikke betegne smertene som grusomme. Men de er veldig ubehagelige, på grensen til vonde. Kan få korte øyeblikk der jeg blir intens kvalm (av smertene regner jeg med) og får frysninger på hele kroppen. Typ ståpels på armene Anonymkode: af1db...81a
supernaturalfan Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Usj😅 smertene har nå begynt å bre seg bak i korsryggen også. Ligger som en bånd over hele venstre side nederst ved mage og rygg. samtidig vet jeg jo ikke helt hvordan menssmerter skal kjennes ut, så ble brått litt engstelig for om det kunne være noe annet. Begynte å google blindtarmbetennelse, men det er på høyresiden fant jeg ut😂 jeg har høy smerteterskel og vil ikke betegne smertene som grusomme. Men de er veldig ubehagelige, på grensen til vonde. Kan få korte øyeblikk der jeg blir intens kvalm (av smertene regner jeg med) og får frysninger på hele kroppen. Typ ståpels på armene Anonymkode: af1db...81a Hm 🤔 tror kanskje det muligens isåfall er noe annet en livmoren som skaper disse smertene 😬
Havfrue8 Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 Dette «båndet» er typisk menssmerter! Kroppen er nok litt i sjokk etter å ha sluttet på pillene. Jeg vil en del sykluskluss før syklusene ble regelmessig. Da jeg sluttet, hadde jeg ekstremt ømme pupper, noe jeg ellers aldri får!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 3 timer siden, Havfrue8 skrev: Dette «båndet» er typisk menssmerter! Kroppen er nok litt i sjokk etter å ha sluttet på pillene. Jeg vil en del sykluskluss før syklusene ble regelmessig. Da jeg sluttet, hadde jeg ekstremt ømme pupper, noe jeg ellers aldri får! Ja mye mulig! Tror nesten ikke kroppen min husker hva mensen er , så lenge siden jeg har hatt det😂 smertene ble verre utover dagen. Tok mer ibux uten særlig effekt. Smertene begynte også å stråle ned i lysken... men plutselig ga det seg for en liten stund siden. Nesten 1 døgn etter at de dukket opp... får se hvordan det blir neste mens. Håper jeg slipper smertene, men kommer de igjen så vet jeg i hvertfall at det «bare» er menssmerter og ikke noe annet 😄 Anonymkode: af1db...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå