AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg får kun til å amme med skjold, baby 2 uker nekter å ta puppen uten. Leser at det ikke er bra å bruke skjold over tid.. noen som har erfaring med brystskjold og som har brukt det over lenger tid? Alternativet er å pumpe og gi på flaske..😣 Anonymkode: c48f4...86a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Ps. det var på barsel de foreslo å prøve det siden han ikke vil ta puppen.. Anonymkode: c48f4...86a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg har erfaring, men kanskje ikke en bra en men.. Slet så veldig med ømme bryster (sikkert feil ammestilling), blødde og styra. Lillefrøkna tok absolutt IKKE flaske, av noe slag. Så kom jeg over disse skjoldene og syns det fungerte så fint! Bortsett fra at hun ikke la på seg. For det ingen sa til meg var at melkeproduksjonen ikke øker når man bruker disse, så man må pumpe 1-2 ganger i døgnet for å få økt produksjonen. Så lillefrøkna fikk jo for lite mat, lenge! (Vi snakker månedsvis..) og vi styra med mer amming, vekking om natta, fortsatte å prøve med flaske.. og hun var svært urolig og nektet å være hos andre enn meg (selvfølgelig, for hun var jo sulten..) Så bruk de gjerne, men husk å pumpe også! Så slipper du kanskje styret med for liten vektoppgang. Også anbefaller jeg å prøve å kutte de ut etterhvert. Mange babyer får bedre tak etterhvert som de blir større 🙂👌 Anonymkode: 6e5ca...b77
Gresskaret Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg brukte de lenge. Funka som bare det. Helsesøster var så imot det, men de gjorde at jeg kunne amme i 15.mnd. Du må gjøre det som funker for deg, tenker jeg 🙂
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har erfaring, men kanskje ikke en bra en men.. Slet så veldig med ømme bryster (sikkert feil ammestilling), blødde og styra. Lillefrøkna tok absolutt IKKE flaske, av noe slag. Så kom jeg over disse skjoldene og syns det fungerte så fint! Bortsett fra at hun ikke la på seg. For det ingen sa til meg var at melkeproduksjonen ikke øker når man bruker disse, så man må pumpe 1-2 ganger i døgnet for å få økt produksjonen. Så lillefrøkna fikk jo for lite mat, lenge! (Vi snakker månedsvis..) og vi styra med mer amming, vekking om natta, fortsatte å prøve med flaske.. og hun var svært urolig og nektet å være hos andre enn meg (selvfølgelig, for hun var jo sulten..) Så bruk de gjerne, men husk å pumpe også! Så slipper du kanskje styret med for liten vektoppgang. Også anbefaller jeg å prøve å kutte de ut etterhvert. Mange babyer får bedre tak etterhvert som de blir større 🙂👌 Anonymkode: 6e5ca...b77 Takk for svar! Åå, det visste jeg ikke! Babyen vil ammes hver 3. time ca, må man fortsatt pumpe da? Ser det samler seg masse melk i skjoldet når hun slipper av og til, samt minst 8 våte bleier i døgnet. Hun tisser masse. Tror du fortsatt hun får for lite? Kan jo selvfølgelig pumpe og gi på flaske en gang i døgnet, men styrte mye med pumping før vi fikk til å amme ordentlig over tid (med skjold), så hadde vært deilig å slippe alt det styret med pumpe og vasking. Anonymkode: c48f4...86a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 6 timer siden, Gresskaret skrev: Jeg brukte de lenge. Funka som bare det. Helsesøster var så imot det, men de gjorde at jeg kunne amme i 15.mnd. Du må gjøre det som funker for deg, tenker jeg 🙂 Takk for svar! Så bra at det funket for deg. Pumpet du? Hvis ikke, hadde babyen bra vektoppgang? Her støtter heldigvis helsesøster meg, hun så selv under ammeveiledning hvordan babyen nektet pupp uten skjold. Så hun mener det er bedre med skjold enn å ikke amme i det hele tatt. Har ikke fått beskjed om å pumpe i tillegg da.. Anonymkode: c48f4...86a
Gresskaret Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Så bra at det funket for deg. Pumpet du? Hvis ikke, hadde babyen bra vektoppgang? Her støtter heldigvis helsesøster meg, hun så selv under ammeveiledning hvordan babyen nektet pupp uten skjold. Så hun mener det er bedre med skjold enn å ikke amme i det hele tatt. Har ikke fått beskjed om å pumpe i tillegg da.. Anonymkode: c48f4...86a Nei, pumpet ikke noe særlig. Ungen la på seg helt normalt. Om helsesøster ikke mener du trenger å pumpe, og du klarer å holde produksjonen oppe, er det jo strengt tatt ikke behov for pumping. Men dette vil du jo se etterhvert. Jeg fikk ut lite melk ved pumping, så det var mer til strev enn nytte. Du må bare finne en løsning som passer for deg og babyen. Viktigste lærdom jeg lærte av babytiden iallefall, var at ikke la andre lage problemer ut av hva som funker for deg, om det er skjold/ikke skjold, samsoving eller ikke, mme eller ikke (eller en kombo). Folk mener jo noe om alt, prøv og se hva som funker for akkurat dere. Høres jo ut som den lille får nok melk, og dette vil du jo få svar på når babyen blir veid igjen. Lykke til iallfall 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå