AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Del Skrevet 13. oktober 2020 Jeg er 100% sykemeldt 2 uker etter en mindre operasjon, men føler meg i stand til å arbeide litt hver dag. Kan jeg kreve å få disse timene avspassert når jeg jeg er tilbake på jobb? Anonymkode: bbff8...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 13. oktober 2020 #2 Del Skrevet 13. oktober 2020 Nei, er du frisk nok til å jobbe litt skal du være delvis sykmeldt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Del Skrevet 13. oktober 2020 Du skal ikke jobbe mens du er sykmeldt, da må du over på gradert sykemelding som vedkommende over her skriver. Trygdejuks heter det dessverre ellers. Anonymkode: e7b43...800 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #4 Del Skrevet 13. oktober 2020 Nei, du kan ikke avspasere timene. Men, du kan jobbe så mye du vil under sykemelding. Du fører bare opp timene som du har jobbet i søknaden om sykepenger til NAV. Anonymkode: 9f6e8...1ce 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfin82 Skrevet 13. oktober 2020 #5 Del Skrevet 13. oktober 2020 Jeg trodde at så lenge man var sykemeldt under 14 dager så er det uansett arbeidsgiver som betaler og at da gjør det ingenting om du jobber. Etter 14 dager er det NAV som betaler og da må man informere dem om det. Ring Nav å hør hva som er korrekt Jeg jobbet selv noen timer hver dag etter en operasjon. Men jeg tok det ikke ut som avspassering. Lønn er lønn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Del Skrevet 13. oktober 2020 4 minutter siden, Delfin82 skrev: Jeg trodde at så lenge man var sykemeldt under 14 dager så er det uansett arbeidsgiver som betaler og at da gjør det ingenting om du jobber. Etter 14 dager er det NAV som betaler og da må man informere dem om det. Ring Nav å hør hva som er korrekt Jeg jobbet selv noen timer hver dag etter en operasjon. Men jeg tok det ikke ut som avspassering. Lønn er lønn En trenger ikke informere NAV på forhånd. Mulig det var sånn før, men ikke nå. Anonymkode: 9f6e8...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Del Skrevet 13. oktober 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke jobbe mens du er sykmeldt, da må du over på gradert sykemelding som vedkommende over her skriver. Trygdejuks heter det dessverre ellers. Anonymkode: e7b43...800 Dette er feil. Ts kan melde til arbeidsgiver hvis hun er i stand til å jobbe, og så føres de timene opp på sykemeldingsdelen hos nav når sykemeldingen er over. Det er slettes ikke trygdejuks, det er slik systemet er. Lagt opp for at friske folk ikke skal gå hjemme i påvente av at sykemeldingen går ut. Anonymkode: c3080...ef9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Del Skrevet 13. oktober 2020 Du kan jobbe så mye du vil, og så oppgir du det på del to av sykmeldingen som du fyller ut når sykmeldingen går ut. Du skal ikke ha avspasering, men vanlig lønn for denne tiden. Anonymkode: df55f...ea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #9 Del Skrevet 13. oktober 2020 Det er heldigvis endret slik at du når som helst under en sykemelding kan helt eller delvis friskmelde deg. Du trenger ikke å si fra til NAV, men avtaler med arbeidsgiver. Når du på din side på NAV.no får beskjed om å fylle ut søknaden om sykepenger, så fører du opp hvor mange timer du har jobbet. Det er ikke verre enn det. Anonymkode: e19b2...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå