AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Del Skrevet 13. oktober 2020 Hvilken mat spiser dere for å få nok fett med passe med proteiner? Jeg har som regel (i følge lifesum) ca 5 karbohydrater til god, 11g fett til god men proteiner ligger jeg gjerne 15-40g over. Hva spiser dere for å ha rett balanse? Anonymkode: 2165a...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Del Skrevet 13. oktober 2020 Rett balanse er det som er rett for deg, og det får du når du spiser riktige mengder av det du liker å spise. Ingen vinnere forholder seg til tullete, tilfeldige, kvelende regler. Reglene deres er alltid velfundert og er aldri så strenge at de ikke greier å følge dem. Anonymkode: 7c087...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Del Skrevet 14. oktober 2020 Jeg har levd flere år på lavkarbo, men sliter også med fett-mengden. Etter flere runder med lavfett-slankekurer tidligere, er det en hel omveltning å spise mat jeg tidligere navigerte meg unna. Jeg oppfatter anbefalningen som veiledende. Sofie Hexeberg sa i en podcast at du vil føle ubehag og slapphet om du over tid får i deg for lite fett - gjør du det? Mange tror lavkarbo handler om å kaste innpå med kremfløte og bacon, men det handler jo ikke om det. Totalt sett spiser man nok like mye fett på lavkarbo som på normal hverdagskost, nettopp fordi man på lavkarbo utelater fettkilder som potetgull, sjokolade, kaker, is og lignende. Men i perioder har jeg litt ekstra olje i salaten, litt ekstra fetaost på maten og kanskje litt mer smør på knekkebrødet, bare for å få opp fettmengden litt. Bare små tiltak når jeg vet det trengs. Anonymkode: 0e8fe...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Del Skrevet 14. oktober 2020 Vet om flere som lager fettkaffe og fettbomber dersom de trenger mer fett i ketokosten. Anonymkode: 3cb05...cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Del Skrevet 14. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har levd flere år på lavkarbo, men sliter også med fett-mengden. Etter flere runder med lavfett-slankekurer tidligere, er det en hel omveltning å spise mat jeg tidligere navigerte meg unna. Jeg oppfatter anbefalningen som veiledende. Sofie Hexeberg sa i en podcast at du vil føle ubehag og slapphet om du over tid får i deg for lite fett - gjør du det? Mange tror lavkarbo handler om å kaste innpå med kremfløte og bacon, men det handler jo ikke om det. Totalt sett spiser man nok like mye fett på lavkarbo som på normal hverdagskost, nettopp fordi man på lavkarbo utelater fettkilder som potetgull, sjokolade, kaker, is og lignende. Men i perioder har jeg litt ekstra olje i salaten, litt ekstra fetaost på maten og kanskje litt mer smør på knekkebrødet, bare for å få opp fettmengden litt. Bare små tiltak når jeg vet det trengs. Anonymkode: 0e8fe...731 Du har nok mye rett her. Ja, jeg føler meg litt slapp. Men føler også at jeg spiser rett type fett. I egg, avokado, oliven og lignende er det mye fett. Og til omeletten kan jeg kose meg med kjøttpålegg med fett i. Hender jeg tar litt ekstra MTC olje i maten for å fylle opp. Og må tenke på at det er Ok å bruke smør i panna. Har litt ekstra olivenolje over salaten osv. Så det burde ikke være vanskelig. Er verre med å minke inntaket av proteiner. Det er vanskelig det. Til hvert måltid ønsker jeg gjerne noe annet enn ost, egg og grønnsaker. Så det er der problemet ligger vil jeg tro. ts Anonymkode: 2165a...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Del Skrevet 14. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: proteiner ligger jeg gjerne 15-40g over. Det er proteiner jeg må minske. Hvordan spise rett mengde av det? ts Anonymkode: 2165a...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå