Gå til innhold

Coronavaksine blir gratis

Anbefalte innlegg

Skrevet

En vaksine mot coronaviruset blir gratis for alle i Norge. Regjeringen håper å kunne tilby vaksiner tidlig i 2021. Regjeringen vil også dekke kostnader til kommunene for vaksinasjon av personer som bor og oppholder seg i kommunen.

- Vi ønsker at flest mulig skal få tilbud om sikker og effektiv vaksine. Derfor vil vaksinasjon bli gratis, sier statsminister Erna Solberg (H). (VG)

...

Skulle bare mangle. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.... 

Og nei, dette blir ingen "hastevaksine". Svineinfluensavaksinen ble en flopp, men den ble også pushet for raskt ut. Nå går man gjennom alle fasene for vaksiner som skal brukes i EU, så dette blir ganske trygt. 

Ryddet for sitering av slettet innlegg og svar til dette. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 5
Skrevet

Jeg skal ta den. Jeg tok svineinfluensavaksinen også. 

Jeg ønsker å stoppe dette viruset med det lille jeg kan bidra med. Holde smittevernreglene og ta vaksinen. 

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for antivaksinedebatt og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet
1 time siden, Notisblokk skrev:

Jeg skal ta den. Jeg tok svineinfluensavaksinen også. 

Jeg ønsker å stoppe dette viruset med det lille jeg kan bidra med. Holde smittevernreglene og ta vaksinen. 

Helt enig med deg. Jeg forstår virkelig ikke denne vaksine motstanden jeg leser i flere innlegg her. Alternativet til vaksinen er mye verre, med alvorlig sykdom, langtidsykdom ,alvorlig skader på organer  og i verste fall død. Og hvis vi ikke får bukt med Covid19 får vi heller ikke tilbake et normalt samfunn. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok svineinfluensavaksina når den kom, trur jeg gikk i 6.klasse. Aldri hatt problemer etter den som jeg vet om.

Jeg vurderer sterkt å ta corona vaksina, men denne gangen er jeg redd for ettervirkninger osv siden jeg akkurat har fått et barn. 
Vurderer å vente til den har blitt utprøvd litt først, men samtidig så vet jeg ikke. Klarer ikke bestemme meg.

Skrevet

Jeg kommer til å ta den. Innen turen kommer til meg vil den uansett være godt testet. De som ikke vil ta vaksine om de ikke er 100% sikre på å unngå bivirkninger, tar de heller ingen medisiner av noe slag? 

• Liker 1
Skrevet

Den blir selvfølgelig ikke gratis, for den betales med milliarder stjålet fra det norske folk.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, slask said:

Den blir selvfølgelig ikke gratis, for den betales med milliarder stjålet fra det norske folk.

Såpass ja.

Skrevet (endret)
17 hours ago, Dankert said:

Såpass ja.

Ja, om du ser bort fra de naive som betaler skatt med glede, og tenker at politikerne nok håndterer pengene fornuftig.
For den våkne samfunns-observatør bør det være ganske klart at begrepet fornuft og politikernes/regjeringens pengebruk ikke har noe med hverandre å gjøre.

Skatt og finansiering av felles goder er jeg ikke i mot, men da må man fjerne det totalkorrumperte systemet (det parlamentariske systemet), slik at korrupsjon kan minimeres til forsvinnende lite.
Det kan gjøres ved å få folket inn i ledelsen, slik at vi selv bestemmer betingelsene og hvordan pengene skal brukes. Altså et ekte demokrati og ikke illusjons-demokrati som i dag.

Hele poenget er å fjerne de bak i kulissene som lirker sugerørene i rett posisjon, ned i den enorme pengebingen av eksisterende midler og nyskapte fra-tomme-lufta-penger (mer kjent som lån). Det systemet er nok i ferd med å totalkollapse, men da gjelder det for folket å være våkne, så de kan få på plass et system som er for folket - ikke mot.

Å inbille seg at vaksine kan bli gratis er en helt latterlig påstand, selv om den enkelte kan "juble" for å slippe å betale kr 50 eller noen hundre eller hva det dreier seg om.

Erna - regjeringen - vaksinemilliarder:
https://duckduckgo.com/?q=erna+deler+ut+milliarder+til+vaksiner

Endret av slask
  • Opprett ny...