SoWhat? Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Både dere som jobber og ikke. Går dere ut og spiser lunsj ofte? Med arbeidskollegaer eller venner? Hva bestiller dere i så fall?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Salat fra kantina, pokebowl fra nærbutikken, knekkebrød, sushi fra sjappa på hjørnet, fjordland.... Går ut og spiser med kolleger en gang i blant, blir ofte poké eller sushi eller salat da også, egentlig. Anonymkode: 60630...e72 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 Nå går det i druer, banan og yoghurt. Andre ganger lager jeg wrap. Anonymkode: 5d6b3...8c4 1
SPOCA Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 (endret) Når jeg er på kontoret spiser jeg sammen med mine kolleger. Nå som jeg har hjemmekontor spiser jeg alene (eller med kattene i sofaen). I disse hjemmekontortider er lunsjen veldig variert; alt fra nudler til brødskriver med leverpostei til knekkebrød med makrell i tomat til middagsrester. Jeg tar det jeg har helt enkelt. Det blitt flere varme lunsjer nå, skal sies. På kontoret spiser jeg stort sett knekkebrød med makrell i tomat, leverpostei eller falukorv. Kjøper aldri lunsj i kantina, har alltid med matpakke. Endret 13. oktober 2020 av SPOCA 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 Har matpakke 95 % av tiden. To brødskiver med digg pålegg. F.eks omelett m/ variert innhold, egg og laks, kylling og pesto, div. middagsrester, osv. Alle måltider inkluderer en del grønnsaker i tillegg 😊 En sjelden gang kjøper jeg meg en ferdigsmurt baguette, kanskje en gang i mnd... Anonymkode: 5ae7d...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 2 brødskiver, med f.eks røkt laks, makrell i tomat, ost, spekeskinke..... Eller middagsrester. Til frokost har jeg alltid havregrynsgrøt. Anonymkode: 1ffe2...ad4 1
SoWhat? Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2020 8 minutter siden, SPOCA skrev: Når jeg er på kontoret spiser jeg sammen med mine kolleger. Nå som jeg har hjemmekontor spiser jeg alene (eller med kattene i sofaen). I disse hjemmekontortider er lunsjen veldig variert; alt fra nudler til brødskriver med leverpostei til knekkebrød med makrell i tomat til middagsrester. Jeg tar det jeg har helt enkelt. Det blitt flere varme lunsjer nå, skal sies. På kontoret spiser jeg stort sett knekkebrød med makrell i tomat, leverpostei eller falukorv. Kjøper aldri lunsj i kantina, har alltid med matpakke. Hvor mye må du betale for mat i kantinen?
SPOCA Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 (endret) 13 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvor mye må du betale for mat i kantinen? Det koster fort 80-90 kr pr måltid. Kommer an på om de bruker pris pr hg eller om det er en fastpris (varierer litt utifra hvilken type mat). Så for min del er det altfor dyrt, og ikke noe jeg gidder å bruke penger på. Unntaket er hvis det en sjelden gang er tacofredag, da koster det sånn 45 kr for et måltid (fastpris). Men de kan finne på å ha hektopris på poteter med kjøttkaker i brun saus, og da blir det fort dyrt. Endret 13. oktober 2020 av SPOCA
SoWhat? Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, SPOCA skrev: Det koster fort 80-90 kr pr måltid. Kommer an på om de bruker pris pr hg eller om det er en fastpris (varierer litt utifra hvilken mat). Så for min del er det altfor dyrt, og ikke noe jeg gidder å bruke penger på. Unntaket er hvis det en sjelden gang er tacofredag, da koster det sånn 45 kr for et måltid (fastpris). Men de kan finne på å ha hektopris på poteter med kjøttkaker i brun saus, og da blir det fort dyrt. Ok. Enig i at det er dyrt med 80-90 kr!
Drømmern Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 Spiser f.eks. bananpannekaker, rundstykke meg egg og bacon, god morgen yoghurt, weetabix, omelett. Er student, og leser for tiden hjemme, med mulighet for å lage lunsj. Da jeg leste på fakultetet, gikk det mye i baguette med egg og salami, god morgen yoghurt, samt at jeg kjøpte mat i kantinen litt for ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #11 Skrevet 13. oktober 2020 Tar alltid med meg mat, sparer tid og penger. På kontoret har jeg brød, salat eller middagstester. På hjemmekontor lager jeg alltid dobbel porsjon middag og spiser rester til lunsj. Anonymkode: 08877...7f2 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #12 Skrevet 13. oktober 2020 Lunsj på hjemmekontor: havregrøt med kardemomme og brunost, eller et par brødskiver. Lunsj på jobben: til vanlig: salat fra salatbaren, men nå når kantinen er korona-stengt (ennå...), et par brødskiver. Vi har utelunsj med jobben en gang i mnd (dvs, etter korona har vi bare hatt én gang..), og da varierer det jo hva jeg bestiller utifra hva som er på menyen der vi ender opp. Blir gjerne en burger, pizza, eller en pastarett, avhengig av hvor vi er. Anonymkode: b4b23...854
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #13 Skrevet 13. oktober 2020 3 timer siden, SoWhat? skrev: Hvor mye må du betale for mat i kantinen? Hvorfor lurer du på det? Er tråden en slags sondering for å lage lunsjtilbud på en restaurant? Anonymkode: c87ed...e7b 2
SoWhat? Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #14 Skrevet 13. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lurer du på det? Er tråden en slags sondering for å lage lunsjtilbud på en restaurant? Anonymkode: c87ed...e7b Nei 🙂
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #17 Skrevet 13. oktober 2020 Når jeg har hjemmekontor: Chili cheese toast sandwich Når jeg er på kontoret: Varm mat med salat til, fra kantinen Anonymkode: 99aea...bc5
Brunhilde Skrevet 13. oktober 2020 #18 Skrevet 13. oktober 2020 For tiden spiser jeg ikke lunsj (periodisk fasting), men sånn ellers pleier jeg å spise knekkebrød med makrell i tomat eller annet pålegg, rett-i-koppensuppe eller rett og slett en salat. I helgene spiser jeg lunsj, da blir det ofte et par brødskiver med det jeg har av pålegg. Vi har ikke kanitne, og arbeidsplassen min ligger ikke slik til at det er naturlig å spise ute.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #20 Skrevet 13. oktober 2020 8 timer siden, SoWhat? skrev: Både dere som jobber og ikke. Går dere ut og spiser lunsj ofte? Med arbeidskollegaer eller venner? Hva bestiller dere i så fall? Er hjemmeværende grunnet sykdom,så til lunsj kan det bli -Grove brødskiver med pålegg. Eks * Margarin,avocado,tomat og et dryss urtesalt * Go’vegan urte og hvitløk med agurk og bønnespirer * Soltørka tomat hummus med syltagurk -Wraps med hummus,salat,agurk,tomat,avocado og røkt tofu - En salat med ymse grønnsaker,pasta/gryn,falafler og en dressing Anonymkode: 6e499...4e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå