AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Søkte fødeplass på onsdag. Jeg har hørt at de svarer så fort der, etter to dager og sånn. Og at de ringer. Jeg har enda ikke hørt noe. Er redd for at jeg ikke får plass. Bor i Oslo, men helt uaktuelt å føde på Riksen eller Ullevål. Har det blitt vanskelig å få plass der nå? Anonymkode: 58465...37e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Tok vel ca en uke å få i posten forje uke. De ringte ikke Anonymkode: c8636...269 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 Har født der to ganger, aldri fått en telefon om at jeg fikk fødeplass. Vent en uke, så tar du evt en telefon eller sender en e-post. Anonymkode: 62275...96c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok vel ca en uke å få i posten forje uke. De ringte ikke Anonymkode: c8636...269 Nå bor jeg i Bærum da om det har noe å si Anonymkode: c8636...269
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 Det går mye treigere med posten for tiden. Tok 8 dager her og jeg bor rett ved. De ringte ikke 😊 Anonymkode: 4357a...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 Ok, så bra! Jeg hører om fler og flere som søker seg dit, så er redd jeg ikke får plass. Litt sent ute med å finne ut at jeg var gravid og, så er nesten halvveis i svangerskapet 😆 Det ble "ordinær" ultralyd privat, da jeg bestilte ultralyd på dagen jeg syns jeg kjente bevegelse og tok en test. 18 uker 😂 Anonymkode: 58465...37e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 Tok 1,5 måned her før jeg fikk svar fra Bærum. Du kan jo ringe å høre? Anonymkode: 2f098...645
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok 1,5 måned her før jeg fikk svar fra Bærum. Du kan jo ringe å høre? Anonymkode: 2f098...645 Jeg får ha is i magen ut uka kanskje 😅 Anonymkode: 58465...37e 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #9 Skrevet 13. oktober 2020 Hvorfor er det uaktuelt for deg å føde på de andre sykehusene, har du dårlige erfaringer? Spør siden jeg skal. Anonymkode: cf32a...cee 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det uaktuelt for deg å føde på de andre sykehusene, har du dårlige erfaringer? Spør siden jeg skal. Anonymkode: cf32a...cee Riksen er uaktuell på grunn av så og si kun dobbeltrom på barsel, jeg orker ikke tanken på å dele rom med en annen mor og barn i kanskje 3 netter, uten samboer der. I tillegg så er det jo enten besøksrestriksjoner, eller man sitter der to par og to barn hele dagen på samme rom, kun adskilt av et forheng. Det forlenget må forresten også være mye åpent sa en venninne, for at barnet innerst i rommet skulle få nok dagslys til å unngå gulsot. Av erfaring vet jeg at jeg trenger ro og barnefar de første nettene. Ullevål har jeg født på, og det var bare dritt. Jeg ble helt svimmel av alle de forskjellige jordmødrene som var innom selv om det ikke hadde vært vaktbytte. Det er hektisk der, og det merker du. Jeg ventet i 2 timer på epidural, og fikk det nesten ikke fordi de mente det begynte å bli for sent. Sto på mitt og fikk. Barselhotellet er OK. Du blir overlatt til deg selv, og får lite hjelp til f.eks amming. Jeg måtte få ammehjelp hjem til meg da jeg kom hjem fra sykehuset. Anonymkode: 58465...37e 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #11 Skrevet 13. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, så bra! Jeg hører om fler og flere som søker seg dit, så er redd jeg ikke får plass. Litt sent ute med å finne ut at jeg var gravid og, så er nesten halvveis i svangerskapet 😆 Det ble "ordinær" ultralyd privat, da jeg bestilte ultralyd på dagen jeg syns jeg kjente bevegelse og tok en test. 18 uker 😂 Anonymkode: 58465...37e Jeg ringte selv og spurte om plass der for tre uker siden. Fikk ja øyeblikkelig. Var 20 uker på vei. Føler at de er mye mer omsorgsfulle kontra Ahus. Kjører helt fra Lillestrøm for å føde der, har fått angst etter å ha født på Ahus. Denne gangen vil jeg ha med mannen min, og hvis det skulle bli strengere corona restriksjoner så blir det uansett bra med enkeltrom. Sov ikke på 2 1/2 døgn etter fødselen på Ahus, delte rom med ei som hadde en baby som gråt konstant. Anonymkode: 36b28...9c4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #12 Skrevet 13. oktober 2020 Har de bare enerom på barsel på Bærum nå? Eller tenker du på hotell? Jeg har født der to ganger. Første gang fikk jeg 2 mannsrom. Andre gang ble jeg lovet å være alene pga tvillinger. Anonymkode: de604...c81
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #13 Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har de bare enerom på barsel på Bærum nå? Eller tenker du på hotell? Jeg har født der to ganger. Første gang fikk jeg 2 mannsrom. Andre gang ble jeg lovet å være alene pga tvillinger. Anonymkode: de604...c81 Kun enerom 👍 Anonymkode: 36b28...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #14 Skrevet 13. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Riksen er uaktuell på grunn av så og si kun dobbeltrom på barsel, jeg orker ikke tanken på å dele rom med en annen mor og barn i kanskje 3 netter, uten samboer der. I tillegg så er det jo enten besøksrestriksjoner, eller man sitter der to par og to barn hele dagen på samme rom, kun adskilt av et forheng. Det forlenget må forresten også være mye åpent sa en venninne, for at barnet innerst i rommet skulle få nok dagslys til å unngå gulsot. Av erfaring vet jeg at jeg trenger ro og barnefar de første nettene. Ullevål har jeg født på, og det var bare dritt. Jeg ble helt svimmel av alle de forskjellige jordmødrene som var innom selv om det ikke hadde vært vaktbytte. Det er hektisk der, og det merker du. Jeg ventet i 2 timer på epidural, og fikk det nesten ikke fordi de mente det begynte å bli for sent. Sto på mitt og fikk. Barselhotellet er OK. Du blir overlatt til deg selv, og får lite hjelp til f.eks amming. Jeg måtte få ammehjelp hjem til meg da jeg kom hjem fra sykehuset. Anonymkode: 58465...37e nå er jo ikke sykehuste en 6 stjernes hotell heller, og det kan hende at du plutselig må dele rom uansett med andre med tanke på corona. Anonymkode: 8d8cb...508 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #15 Skrevet 13. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun enerom 👍 Anonymkode: 36b28...9c4 Og ikke bare det, men alle rommene er familierom 😊 Anonymkode: 62275...96c 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #16 Skrevet 13. oktober 2020 Er det noen som vet hvordan det er å ha med barnefar på barsel på Bærum nå? Fortsatt ikke lov pga corona ? Anonymkode: 2f098...645
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #17 Skrevet 14. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet hvordan det er å ha med barnefar på barsel på Bærum nå? Fortsatt ikke lov pga corona ? Anonymkode: 2f098...645 På nettsidene står det at de kan tilby overnatting til far/medmor på familierom dersom det er ledig sengeplass. Står også at barsel tar imot besøk i tidsrommet 10-22 av én ledsager (søsken får ikke komme). Anonymkode: 62275...96c 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #18 Skrevet 14. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Og ikke bare det, men alle rommene er familierom 😊 Anonymkode: 62275...96c Jeg har aldri født på Bærum, og fikk heller ikke oppleve barselhotellet på Ahus da vi måtte være på observasjon under hele oppholdet. Kan du fortelle litt om familierommene om du har vært der? Er bad på rommene eller i gangen? Og er det tv på rommet? 🙈 Og er det alltid dobbeltseng? Takk for svar, ser fram til å føde på Bærum. Anonymkode: 36b28...9c4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #19 Skrevet 15. oktober 2020 Fått svar, ts? Anonymkode: 36b28...9c4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #20 Skrevet 15. oktober 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri født på Bærum, og fikk heller ikke oppleve barselhotellet på Ahus da vi måtte være på observasjon under hele oppholdet. Kan du fortelle litt om familierommene om du har vært der? Er bad på rommene eller i gangen? Og er det tv på rommet? 🙈 Og er det alltid dobbeltseng? Takk for svar, ser fram til å føde på Bærum. Anonymkode: 36b28...9c4 Jeg fødte på Bærum i april 2017 og fikk familierom. Var dobbeltseng, men ikke TV og bad. Andre gang jeg fødte sov ikke far der. Da fikk jeg et enerom med enkeltseng. Delte bad med et annet rom. Er strålende fornøyd med Bærum. Bor i Oslo, men valgte Bærum fordi jeg hørte skrekkhistorier om damer som lå på gangen på Ullevål helt til de fikk pressrier. Beste stedet jeg har vært er faktisk nyfødtintensiven på Drammen. Der var det store, fine rom med dobbeltseng og gode stoler. Kjøleskap til å oppbevare morsmelk og stort, eget bad. Håper virkelig jeg slipper å være der igjen for syke babyer er ikke gøy, men alt i alt var det veldig fint der og det er viktig når man ofte må være der litt lenger. Anonymkode: 60b55...5c0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå