AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Hei. Var på tidlig ul i dag.. Hadde siste mens 23.august, men uregelmssige sykluser på 23-25 dager. Jeg hadde regnet meg frem til å være rundt 7+3 dager ca, men ul i dag viste 6+1? Noen som har opplevd det samme? Gikk det bra? Emryoet var 8,1 mm.. Anonymkode: bdfd7...f7e
Oppsi Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg ble satt tilbake 11 dager på tul, er nå 40+1. Det kan godt være ifbm uregelmessig syklus, og kanskje du har sen/tidlig eggløsning ifht «normen» 😀
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 Kan legge til at jeg fikk positiv test 17.September, om det har noe å si.. ts Anonymkode: bdfd7...f7e
Anonymsh Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg ble også satt tilbake en hel uke på tidlig ultralyd i uke 7 ca. Dro på tidlig ultralyd igjen i det jeg trodde var uke 12, var da i uke 13 og dette stemte også på Ordinær ultralyd! Er nok ingenting å bekymre seg for😊 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 Opplevd det samme som Anonymish ca, første UL (tidlig) trodde jeg at jeg var uke 7+2, fikk beskjed om 6+4 - og på andre UL (tok fordi jeg fikk beskjed av fastlege om at jeg trolig ville ha en SA pga blødning - viste seg å være en soppinfeksjon.... jadda) trodde jeg at jeg var 8+6 og fikk beskjed om 9+4, så det jevner seg ut. Er nå ca 12+2, så er spent på hva OUL sier om halvannen måned^^ Det viktige er vel om det er hjerteslag og at gynekolog/jordmor ser en plommesekk og at utviklingen ser fin ut - det er snakk om noen dager fra eller til, en ukes tid - hadde ikke bekymret meg med mindre undersøker sa at her ser det ikke helt greit ut eller at noe mangler:) Betrygg deg med at det er utvikling siden befruktning og at det er en liten bønne der inne. De første 2 mnd er stressende, vet godt hvordan du har det, se frem i mot bedre dager og å slippe de største bekymringene når du begynner å nærme deg 8-10 uker og den største faren er over. Prøv å ikke lese for mye om alle som mister, det er mange flere som det går bra for og de skriver jo ikke like mye/ofte, du er allerede i uke 6+ og med hjerteslag (gitt at du fikk høre/beskjed om at det var det) så har du kommet over den største kneiken ❤️ Lykke til! Anonymkode: f2e13...7ef
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg ble satt tilbake 14 dager på tul, og enda 3 dager til på oul. Er fortsatt gravid, og har termin om et par uker. Anonymkode: 13831...44d
Gjest EmKay Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg opplevde akkurat det samme som deg i går. Skulle vært 7+3, men hun satt meg tilbake til 6+3. Kjente det var ganske kjipt, siden jeg teller utålmodig ned til "trygge" 12 uker.. Men, hun sa fosteret lå klin i plommesekken slik at det var vanskelig å måle, og at det kunne hende litt av fosteret var "gjemt" bak plommesekken. Så foreløpig har jeg i grunn valgt å forholde meg til menstermin frem til neste TUL som jeg skal ha litt før 14 fullgåtte uker. Så får vi se om hun fortsatt mener det samme da. Hun sa uansett at det ikke var noe å bekymre seg for, at jeg bare kunne ha hatt eggløsning litt senere enn antatt. Har gått på prevensjon så lenge, og ble gravid så fort etter jeg sluttet, at jeg ikke aner hvordan syklusen min er.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 Takk for alle svar. Da senker jeg skuldrene litt. Skal på privat tidlig ul i november, så får håpe jeg blir satt litt frem da. Hadde regnet meg frem til uke 12 og ikke uke 10+ noen dager.. Min lille spire lå også tett mot «veggen», men hun sa ingenting om at det var vanskelig å måle eller at det va unøyaktig. Jeg er spent på når jeg får oul, for regnes det etter disse målene blir det midt i jula 😳 så er litt bekymret for at det blir for sein ul og at terminen blir «sen» pga det. Må vell uansett vente på brevet før jeg får svar på det.... ts. Anonymkode: bdfd7...f7e
Amatariel Skrevet 13. oktober 2020 #9 Skrevet 13. oktober 2020 Fikk du se hjertebank på ultralyden? Vil ta til meg de andres kommentarer og si at veldig ofte er det vanskelig å måle så tidlig. Men når du spør så vil jeg likevel dele min historie. Var på UL på uke 9+0, men embryoet ble målt til 8+0. Gynekologen mente han så hjertebank, men var ikke 100% sikker da det lå vanskelig til. Jeg var temmelig sikker på når EL var, så forberedte meg på det verste... noe som var greit, for uken etterpå var det ingen hjertebank. Var riktignok blitt større, målt til 8+2, så det ebbet nok ut akkurat i den tiden jeg hadde første UL Krysser fingrene hardt for deg for at dette bare er en feilmåling! 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #10 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg fikk se hjerte slå ja, det var ganske tydelig. Huff, håper det gikk deres vei fort igjen ❤️ ts. Anonymkode: bdfd7...f7e 1
Amatariel Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk se hjerte slå ja, det var ganske tydelig. Huff, håper det gikk deres vei fort igjen ❤️ ts. Anonymkode: bdfd7...f7e Godt å høre at du så hjertebank! Da er det myyye mindre sjanse for at det går dårlig Jeg er i pp2 nå etter denne MA'en... testing i helga 🤞 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #12 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg ble satt tilbake 2+4 uke på TUL, satt frem 1+2 på ny TUL og ble flyttet tre dager tilbake igjen på OUL. Jordmor på første TUL målte åpenbart veldig feil, men sett i lys av at hjertet banket og det tok litt tid før vi fikk en positiv test, så var ikke hun bekymret, og nå er jeg 31 uker på vei Dette går nok fint! Anonymkode: b43f4...a00
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #13 Skrevet 15. oktober 2020 Da blir det spennende å se på ul i november Ble plutselig mye lengre å holdet det hemmelig, noe som er litt vanskelig da det vises godt om kveldene og jeg ikke passe buksene mine like godt lengre... Så tror nok jeg er lengre på vei enn ul viste... Anonymkode: bdfd7...f7e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå