Gå til innhold

Ny kjæreste var utro i sitt forrige forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i to måneder nå og i helgen hadde vi en lang prat over en flaske vin der vi delte mye mer om oss selv og fortiden vår enn vi hadde gjort til da. Jeg må innrømme at jeg har blitt gående og tenkt endel på det hun fortalte om utroskapen sin og hva det eventuelt kan ha å si for tillitten min til henne fremover. Lang historie kort så var hun utro med to menn: én gang i det hun beskrev som en blanding av ren seksuell frustrasjon og promille og én gang over lengre tid med en hun fikk følelser for når forholdet hjemme begynte å skrante. Jeg trodde at jeg hadde et åpent og i hvert fall potensielt forståelsesfult blikk på andres utroskap, men her har jeg virkelig blitt satt på prøve. Det er et par ting som får varsellampene til å blinke. Ikke minst at hun var utro på to helt forskjellige måter - det er kanskje mulig å forstå hvert tilfelle isolert, men begge to sammen er verre. 

Jeg trenger egentlig bare litt input på hva andre ville ha tenkt om dette? Til informasjon så er vi begge sendt i 20-årene og forholdet hun var utro i varte fra hun var 19-26.

Anonymkode: 4bd00...943

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har da vært utro fordi 1. hun ikke fikk nok sex og 2. fordi forholdet skrantet, og hun og eksen tydeligvis ikke klarte å fikse det ved å kommunisere.

Jeg hadde vært svært skeptisk til å fortsette forholdet. Det er ikke bare ett tilfelle, det er to tilfeller. Du må føle på dette selv, men jeg hadde ikke vært veldig komfortabel i dette forholdet.

Anonymkode: 8d03a...b24

• Liker 14
Skrevet

Alle kan gjøre feil.

Spørsmålet jeg vil stille er om dere klarer å etablere en såpass trygg og tillitsfull relasjon og åpen kommunikasjon at evnt utfordringer i forholdet blir tatt opp FØR det blir et problem? For mønsteret jeg ser er at det virker som om hun synes det er greit å gå andre steder å få dekket behovet sitt dersom det er problemer hjemme.

• Liker 3
Skrevet

Jeg var vel utro som faen som ung, men er aldri utro nå, så folk kan forandre seg. De som sier en gang utro, alltid utro, det stemmer ikke for mitt tilfelle. Man vokser på feil man gjør og man lærer.

Anonymkode: c32e1...716

• Liker 15
Skrevet

Jeg tenker at når man først har gjort det, ikke bare en gang, men mange ganger og i to forskjellige settinger, så ville jeg hatt problemer med å stole på vedkommende. Hva hindrer henne i å gjøre det igjen? Ikke moral/verdier ihvertfall. 

Alle kan gjøre en feil, men når det skjer igjen og igjen så sier det meg at vi passer ikke sammen. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg. Det dere må fokusere på er å ikke miste kontakten med hverandre, for det er da noen er utro...

Man er ikke utro mot sin nærmeste sjelevenn... Høres ut som hun har vært i forhold der hun har blitt tatt for gitt og/eller meldt seg ut selv...

Anonymkode: 129cf...90e

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, nomore82 skrev:

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var vel utro som faen som ung, men er aldri utro nå, så folk kan forandre seg. De som sier en gang utro, alltid utro, det stemmer ikke for mitt tilfelle. Man vokser på feil man gjør og man lærer.

Anonymkode: c32e1...716

Hvis du vil studere ved Politihøgskolen, så kan du ikke bare si at din vandel er noe som tilhører fortiden.

Anonymkode: bab1b...b86

• Liker 3
Skrevet

Du må stille deg selv dette spørsmålet: 

Blir dette å "gnage" på deg og gjøre deg urolig i dette forholdet?

Eller vil du kunne akseptere det?

Dette er alfa omega for hvorvidt forholdet vil vare. 

Følg magefølelsen, og ikke drøy for lenge med å avslutte dersom du mener at du ikke takler det. Jo lenger du venter jo mer smertefullt blir det. 

Anonymkode: 51ed9...f39

• Liker 2
Gjest Morning Star
Skrevet

Mange spørsmål jeg ville ha stilt meg selv her.

Hvordan hadde du taklet det hvis hun var utro mot deg?

Føler du deg på noen måte truet av at hun har vært utro før?

Opplevde du at ærligheten hennes overfor deg nå har et tegn på at hun vil fortsette å være ærlig, eller snarere en slags advarsel om at hun har lav terskel for utroskap?

Er de grunnene hun oppga til å være utro tidligere relevant for deg og deres forhold? Hva savnet hun seksuelt og kan hun komme til å savne det med deg? Hvorfor skrantet forholdet og har dere bedre forutsetninger?

Skrevet

Det kommer jo an på om hun har forandret sitt syn og sine verdier som person. Jeg var utro mye når jeg var yngre, ble singel lenge, bearbeidet grunnene til utroskap, møtte en mann og giftet meg. Har aldri vært utro igjen etter det, ikke en gang tenkt tanken. Utroskap bare skjer ikke, folk som er utro bør jobbe med seg selv for det er ikke den andre parts feil. Jeg vet det, first hand. 

Anonymkode: 3220b...b7e

• Liker 5
Skrevet

Vel, hun var i vertfall ærlig og fortalte det, men forstår at du er skeptisk. Lett å tenke at om dere havner i en bølgedal om hun ville gjøre det mot deg også. Det beste er vel å ha en rolig og fornuftig samtale om det. Man lærer jo med alderen. Siden hun var ærlig så kan man jo tenke at hun vil være det videre også og ikke gjenta i deres forhold.

Anonymkode: b33d1...054

Skrevet

Så flott at hun var ærlig og fortalte om det. Jeg har vært i samme sko, jeg var utro i et tidligere forhold pga en partner som fullstendig overså meg i hverdagen. Man skal ikke dømme i en slik situasjon, for når man har stått i det i lange tider holder man bare til et visst punkt før man blir svak for oppmerksomhet. 

I mitt tilfelle var det null og nada bekreftelse i hverdagen. Jeg handlet mat, laget mat, sørget for å holde huset rent, og betalte det meste av både forbruk og kos. Jeg fikk så enormt lite igjen for innsatsen og skjønte etterhvert at jeg hadde blitt sammen med bildet av hvem han var, ikke hvem han faktisk var. Jeg var kjærlig, ga komplementer, tok initiativ til romantiske happenings etc i lange tider før jeg ga fullstendig opp. På tidspunktet jeg var utro hadde jeg "slått opp" med han inni meg selv for lengst, det var bare ikke "praktisk" å fullbyrde det enda da det hadde satt han i en kinkig og dyr situasjon dersom jeg flyttet ut.

Jeg hadde ikke planlagt, eller hadde lyst til å være utro, tanken hadde ikke snevret meg en gang. Men det skjedde på en jobbreise, blandet med alkohol i blodet og bekreftelse jeg higet etter, etter mange år med utsulting. 

Jeg har aldri vært utro etter den ene gangen, da jeg ble mye mer bevisst på hva jeg faktisk trenger i et forhold. Jeg trenger bekreftelse, jeg trenger at man gjør noe sammen, og jeg trenger at forholdet går to veier.  Etter dette har jeg gjort det slutt hvis jeg merker forholdet går feil vei, og man ikke kan forandre det. Per dags dato har jeg vært i et årelangt forhold uten å en gang tenke på utroskap, hverken emosjonelt eller fysisk. 

Anonymkode: 6dc38...2bb

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i to måneder nå og i helgen hadde vi en lang prat over en flaske vin der vi delte mye mer om oss selv og fortiden vår enn vi hadde gjort til da. Jeg må innrømme at jeg har blitt gående og tenkt endel på det hun fortalte om utroskapen sin og hva det eventuelt kan ha å si for tillitten min til henne fremover. Lang historie kort så var hun utro med to menn: én gang i det hun beskrev som en blanding av ren seksuell frustrasjon og promille og én gang over lengre tid med en hun fikk følelser for når forholdet hjemme begynte å skrante. Jeg trodde at jeg hadde et åpent og i hvert fall potensielt forståelsesfult blikk på andres utroskap, men her har jeg virkelig blitt satt på prøve. Det er et par ting som får varsellampene til å blinke. Ikke minst at hun var utro på to helt forskjellige måter - det er kanskje mulig å forstå hvert tilfelle isolert, men begge to sammen er verre. 

Jeg trenger egentlig bare litt input på hva andre ville ha tenkt om dette? Til informasjon så er vi begge sendt i 20-årene og forholdet hun var utro i varte fra hun var 19-26.

Anonymkode: 4bd00...943

Jeg skjønner at du stusser. Det kan jo være at hun er en helt annen person nå, men mulig hun er av typen som gjør sånt når ting blir litt vanskelig, i stedet for å ta tak i problemene og prøve å fikse dem...

Skrevet

dump henne. Det finnes to typer mennesker, når det gjelder utroskap. De som er det, og de som ikke er det.

Anonymkode: 8547f...58b

Skrevet
1 minutt siden, Svartfugl skrev:

Jeg skjønner at du stusser. Det kan jo være at hun er en helt annen person nå, men mulig hun er av typen som gjør sånt når ting blir litt vanskelig, i stedet for å ta tak i problemene og prøve å fikse dem...

det går ikke an å bli en annen person!

• Liker 2
Skrevet

Uansett hvordan man pynter på hvorfor man var utro så gir det meg aldri god nok grunn. Jeg tenker «en gang utro alltid utro». Alltid stemt og det kommer alltid til å stemme. Ingen som blir henrettet for utroskap, og når lysten er der så klarer de ikke motstå fordi de har sluppet unna før og klart seg bra, og de vil alltid tenke at «det gikk jo bra sist». Hun er jo på vei inn i et nytt forhold nå, har jo gått greit for henne. 

Anonymkode: b67d0...5cd

• Liker 1
Skrevet

Syns det blir drøyt og dømme henne for noen feil i ett forhold som startet da hun var 19 år. Også godt gjort at hun var så mange år i et forhold som startet så tidlig. Begge endret seg nok mye i løpet av de årene. Tenker det stikk motsatte. Hun virker så absolutt meget trofast som type.

Anonymkode: 88308...a94

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en ex som var utro i de 4 forholdene han hadde før meg. Han var også utro mot meg, og sitt forhold etter meg. Nå er han gift, og jeg tror ikke ett sekund at han ikke er utro mot henne også.

Men er også mange som gjør en feil og er utro, men er det aldri igjen mot andre partnere. Man blir tross alt voksen etter hvert, er mange ting jeg gjorde som ung som jeg aldri ville ha gjort nå. 

Anonymkode: fbfb0...a0b

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner at du har problemer med det.

Du vet jo ikke om hun har forandret seg, men hun har jo trådt over denne terskelen med tillitsbrudd mot andre, så da vet du jo ikke om hun kan finne på å gjøre det igjen.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

det går ikke an å bli en annen person!

Fint om du forholder deg til hele innlegget mitt. Det er utrolig uinteressant å diskutere med en setning og et utropstegn.Jeg skiller mellom hva vi gjør og hvem vi er. Handlingene våre kan vi endre. De fleste av oss er ikke tvers gjennom gode eller onde, så det hender folk er i stand til å endre handlemåtene sine. Når det er sagt, er tidligere atferd ofte en god prediktor på framtidig atferd, så det blir en sjanse ts må vurdere om han er villig til å ta. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...