AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Hallo Jeg er gravid og vi har en hamster.. Vi koser veldig mye med den. Før graviditeten kunne hun spise på en fruktbit jeg gav henne fra skåla med oppskjært frukt til ungen, og hun tok bare litt, men jeg kunne finne på å spise opp resten (det gjør barnet mitt også). Har aldri sagt noe på det. Er det trygt når man er gravid å kysse på og dele mat med hamsteren? Har aldri tenkt på parasitter og virus osv... Anonymkode: 1df01...19a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Ja, helt trygt. Dessuten har jeg hørt at det er mye mineraler og vitaminer i bæsjen til hamstere. Dette kan sikkert erstatte tilskudd som du vanligvis får kjøpt på apotek. Mye billigere også. Om du steker bæsjen litt i stekeovnen, kanskje det blir litt som coco pops? Anonymkode: fce0d...30b 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, helt trygt. Dessuten har jeg hørt at det er mye mineraler og vitaminer i bæsjen til hamstere. Dette kan sikkert erstatte tilskudd som du vanligvis får kjøpt på apotek. Mye billigere også. Om du steker bæsjen litt i stekeovnen, kanskje det blir litt som coco pops? Anonymkode: fce0d...30b ? Anonymkode: 1df01...19a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: 1df01...19a Det var nok en måte å si at det å spise restene av maten du har gitt til hamsteren er ekkelt... Anonymkode: 66c00...c6f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg vet ikke hvordan det er med hamster, men marsvin spiser sin egen avføring. Det er noe med at det er næring i den. Så jeg ville aldri funnet på å spise noe marsvinene hadde tygget på. Anonymkode: 3e843...89a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var nok en måte å si at det å spise restene av maten du har gitt til hamsteren er ekkelt... Anonymkode: 66c00...c6f Skjønner tankegangen.. Har aldri tenkt over det🤔 da er jeg ekkel da, har latt katta spise yoghurt fra skjeen jeg bruker et par ganger og.. Hadde aldri latt en hund gjøre det, men katt og hamster er jo så renslige.. Anonymkode: 1df01...19a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner tankegangen.. Har aldri tenkt over det🤔 da er jeg ekkel da, har latt katta spise yoghurt fra skjeen jeg bruker et par ganger og.. Hadde aldri latt en hund gjøre det, men katt og hamster er jo så renslige.. Anonymkode: 1df01...19a De er like urenslige som hunder. Anonymkode: 3a54a...3fb 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #9 Skrevet 13. oktober 2020 Herregud, hva er det dere folk sier! Les litt om toksoplasma og skadene det kan påføre et foster. Bakterien kan ta vert i gnagere også. Anonymkode: 90921...410 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hva er det dere folk sier! Les litt om toksoplasma og skadene det kan påføre et foster. Bakterien kan ta vert i gnagere også. Anonymkode: 90921...410 Leste en annen tråd her hvor ts ble utskjelt for å være bekymret over et virus som gnagere visstnok kan ha. Hun var da gravid og folk mente at hun var fæl fordi hun ville gi bort hamsteren mtp fosteret.. Blir feil uansett hva en gjør tenker jeg 😊 men er nok en mellomting, trenger ikke spise av samme mat. Anonymkode: 1df01...19a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #11 Skrevet 13. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hva er det dere folk sier! Les litt om toksoplasma og skadene det kan påføre et foster. Bakterien kan ta vert i gnagere også. Anonymkode: 90921...410 Ingen her mener vel egentlig det at det er heelt greit å spise på noe et dyr har gnagd på? Anonymkode: 66c00...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #12 Skrevet 13. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste en annen tråd her hvor ts ble utskjelt for å være bekymret over et virus som gnagere visstnok kan ha. Hun var da gravid og folk mente at hun var fæl fordi hun ville gi bort hamsteren mtp fosteret.. Blir feil uansett hva en gjør tenker jeg 😊 men er nok en mellomting, trenger ikke spise av samme mat. Anonymkode: 1df01...19a Det er en LITEN forskjell mellom å spise av samme fat som dyret, og det å ville gi bort dyret fordi man er redd for å puste inn samme luft, eller? 🙄 Anonymkode: f6c56...520 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #13 Skrevet 13. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner tankegangen.. Har aldri tenkt over det🤔 da er jeg ekkel da, har latt katta spise yoghurt fra skjeen jeg bruker et par ganger og.. Hadde aldri latt en hund gjøre det, men katt og hamster er jo så renslige.. Anonymkode: 1df01...19a Katten vasker seg i rumpa den å... og spiser mus. Renslige ja, men rene? Nei Anonymkode: f6c56...520 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #14 Skrevet 13. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner tankegangen.. Har aldri tenkt over det🤔 da er jeg ekkel da, har latt katta spise yoghurt fra skjeen jeg bruker et par ganger og.. Hadde aldri latt en hund gjøre det, men katt og hamster er jo så renslige.. Anonymkode: 1df01...19a Dette må være en spøk 😂 katter sleiker seg jo i ræva og fanger både fugler og mus og spiser dem. Kunne aldri tenke meg å dele skei med katten 😰 Anonymkode: 493f8...f50 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #15 Skrevet 13. oktober 2020 Hehe kanskje derfor jeg aldri får diaré i utlandet. Bare så det er sagt. Det har kun skjedd én gang at jeg spiste eplebiten hamsteren hadde tatt en bit av. Når jeg renser buret hennes, vasker jeg hender etterpå. Har heller ikke delt skje med katten da jeg var gravid. Anonymkode: 1df01...19a 1
Frøyamor Skrevet 14. oktober 2020 #16 Skrevet 14. oktober 2020 Herregud, bobble folk. Livredd bakterker. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #17 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg ville ikke spist noe noen dyr har spist på først. Gravid eller ei. Anonymkode: de552...c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå