Gå til innhold

Hvordan hinte NATURLIG hva man jobber med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For eksempel om man møter noen som har startet sitt eget selskap og du er grafisk designer, kanskje de trenger brosjyrer osv?
Eller om man er fotograf og møter noen som er gravid eller forlovet? Kanskje de vil ha bilder av dette eller bryllupet? 
Eller interiør designer, som møter noen som bygger hus, osv.osv.
Hvordan få dette naturlig inn i en samtale, uten at det sier " gi meg penger, jeg er desperat.
Er ikke alle som spør om hva man driver med/ jobber med.

Anonymkode: edb90...e18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skiller mellom jobb og privatliv. Møter jeg noen i en vennskapelig setting vil jeg ikke pushe mine tjenester på dem, det kan ødelegge et vennskap. De får heller ta kontakt med meg. 

Møter jeg noen i en profesjonell setting kan jeg slenge ut en «gi en lyd om dere trenger en fotograf fremover, da! Jeg er ledig for oppdrag!» hvis det passer seg. Alternativt følge opp med kontant på epost eller LinkedIn i ettertid. 

Anonymkode: ff13d...edb

• Liker 1
Skrevet

Liker også å skille mellom jobb og privatliv, men har blitt fortalt jeg må "networke" mer, og bruke venners venner og andre amn møter tilfeldig, for de vil da alltid ha det jeg driver med. Føler kanskje ikke det er en ting for meg! Tenkte det var en måte å nevne det på, uten a pushe, så kanskje folk har det i bakhodet om de trenger. 

Anonymkode: edb90...e18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...