AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Har 2 utdannelser, begge er ting jeg liker å drive med. Gode utdannelser. Men så oppdager jeg det samme igjen etter å ha fullført nr.2. Uansett hva man jobber med så handler det kun om 2 ting: penger og kostnader. Alt måles i penger, tid er penger, alt skal være fort ferdig, ta så liten tid som mulig, budsjett, kostnader, bla bla. Same shit, any job. Er det rart man blir drittlei arbeidslivet? Glad jeg ikke gjorde min hobby/interesse til jobb! Det må du ALDRI finne på, da blir den ødelagt av pengejaget. Anonymkode: 408ac...e8b 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg gjorde det samme som deg, men jobber i offentlig sektor. Der er det intet pengejag. 😊 Anonymkode: 97c98...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 Eller så kan man studere noe man liker OG ha en realistisk forventning til arbeidslivet. Anonymkode: 9e62b...22e 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller så kan man studere noe man liker OG ha en realistisk forventning til arbeidslivet. Anonymkode: 9e62b...22e Vil jo aldri være noe som funker godt nok til å stå ut med det. Har prøvd å få redusere stillingen min med 1-2 dager, men det får jeg ikke dessverre. Ser på deltid som nøkkelen til å overleve arbeidslivet. Anonymkode: 408ac...e8b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vil jo aldri være noe som funker godt nok til å stå ut med det. Har prøvd å få redusere stillingen min med 1-2 dager, men det får jeg ikke dessverre. Ser på deltid som nøkkelen til å overleve arbeidslivet. Anonymkode: 408ac...e8b Hva er det du jobber med da? Anonymkode: 9e62b...22e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 Det sier seg jo selv at du skal bruke utdannelsen din til å tjene penger (for arbeidsgiver)? Hvorfor skal de ellers betale for tiden din? Anonymkode: 89ca9...bbb 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 Rart at du ikke lærte av feilen første gang. Jeg tenkte på dette allerede da jeg valgte utdannelse, at arbeidslivet IKKE er det samme som utdannelsen. Jeg kunne godt tenkt meg å studere arkeologi. Men så sjekket jeg hvordan det faktisk er å være arkeolog. Vanskelig/umulig å få fast, relevant jobb. Ubehagelige arbeidsstillinger (mye kneling og sitte krøket sammen i en liten gjørmegrop). Utsatt for vær og vind. Må gjerne godta å ta småjobber her og der, vanskelig å kombinere med familieliv. osv. Kjenner nå 2 stk som er utdannet arkeologer. Hun ene er nå ufør. Han andre jobber som lærer... Selvsagt må man tenke på hvordan arbeidslivet faktisk er, og at man er ansatt for å jobbe, ikke for å realisere seg selv og sine drømmer. Anonymkode: 9df3e...5e7 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 Man kan godt gjøre hobbyen sin til levebrød, forutsatt at den gir sekkevis med penger uten å ta livet av hobbyelementet i den. Anonymkode: 1fb6e...abf
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #9 Skrevet 13. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det samme som deg, men jobber i offentlig sektor. Der er det intet pengejag. 😊 Anonymkode: 97c98...c1f Jobber også i det offentlige i en stilling hvor det er krav til inntjening... Slipper ikke unna fokuset på penger... Spesielt nå pga korona. Anonymkode: afe4b...38d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner nå 2 stk som er utdannet arkeologer. Hun ene er nå ufør. Han andre jobber som lærer... Selvsagt må man tenke på hvordan arbeidslivet faktisk er, og at man er ansatt for å jobbe, ikke for å realisere seg selv og sine drømmer. Anonymkode: 9df3e...5e7 Enig. Og jeg kjenner også en arkeolog. Ifølge ham så forlater de fleste bransjen etter noen år, og de som blir tilbake jobber mye midlertidig. Jeg valgte "sikkert" en gang i tida og er glad for det. Men slipper ikke unna pengefokuset dessverre, sånn er det bare. Jobb er jobb, og ikke hobby. Anonymkode: afe4b...38d
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 På 13.10.2020 den 8.25, AnonymBruker skrev: Det sier seg jo selv at du skal bruke utdannelsen din til å tjene penger (for arbeidsgiver)? Hvorfor skal de ellers betale for tiden din? Anonymkode: 89ca9...bbb enig her. jeg er overrasket over at folk er overrasket over at bedrifter er opptatt av penger. det er jo deror de er der, for å tjene penger Anonymkode: 9345e...ca5 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #12 Skrevet 14. oktober 2020 På 13.10.2020 den 7.09, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det samme som deg, men jobber i offentlig sektor. Der er det intet pengejag. 😊 Anonymkode: 97c98...c1f Det stemmer virkelig ikke for offentlig sektor som helhet! Anonymkode: 03cb2...537 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #13 Skrevet 15. oktober 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer virkelig ikke for offentlig sektor som helhet! Anonymkode: 03cb2...537 Overasket over hvor den AB'en som ikke merker ABE reformen jobber, tydligvis trengs det enda litt mer kutt om de ansatte ikke merker de en gang! Anonymkode: 25aef...b4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå