AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Når vi handler til f eks middag sammen, splitter han totalsummen rett i to. Det er i utgangspunktet rettferdig, men ikke når det er han som sitter igjen med «partier» av varer til halv pris, som jeg da har betalt halvparten av?! Noen ganger spiser han opp noe vi har delt på uten å kjøpe det inn igjen, sånn at han får tygd i seg et helt fenalår til halv pris på min regning - «ops» er alt han sier når jeg spør hvor det er. Han er til og med så gniten at om han handler til oss begge fordi jeg er syk f eks, så belaster han meg for posene! Og når han skal summere hva han skylder meg regner han ører; 13,40 f eks. har såvidt dristet meg til å si fra. Men da sier han at det er rett og rimelig at jeg betaler for 90% mer enn det jeg forbruker av en ting, fordi vi av og til bruker det han allerede har i kjøleskapet - som 2 poteter til meg fra «hans lager». Og da blir de to potetene gratis for meg, så da krever han inn igjen på denne måten de gangene vi handler felles! så tydeligvis er det slik at om jeg tar et glass cola på besøk hos han, eller takker ja til et speilegg, så summerer han og belaster meg kostnaden senere. Dette mens han har fått og fått av meg gjennom tidene. Er ikke dette fryktelig gjerrig?? Føler jo jeg ikke er verdt et speilegg engang i hans øyne? Anonymkode: 15371...e40 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 13. oktober 2020 Og du er sammen med han fordi???? Anonymkode: 84172...29d 131
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og du er sammen med han fordi???? Anonymkode: 84172...29d Det er veldig sammensatt og totalt idiotisk, Men er viklet inn i et slags edderkoppnett. Det jeg egentlig lurer på er om denne typen gjerrighet er «normalt» eller utbredt på noen måte.. for jeg oppfatter det som fryktelig smålig men han mener jeg er på bærtur som sier det. Anonymkode: 15371...e40 2
Kaisamaia Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg oppfatter i alle fall ikke det der som normalt, nei. Hvor lenge har dere vært sammen da? Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men.. Det hørtes veldig spesielt, urettferdig og slitsomt ut. 49
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 2 minutter siden, Kaisamaia skrev: Jeg oppfatter i alle fall ikke det der som normalt, nei. Hvor lenge har dere vært sammen da? Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men.. Det hørtes veldig spesielt, urettferdig og slitsomt ut. Slitsomt så visst! Spesielt når jeg føler at jeg er den smålige når jeg må si fra, og bare blir svart med slikt vrøvl som jeg forklarte. Alternativt må jeg jo begynne å ta med meg «min halvpart» av det resterende, men blir dumt det også når det gjerne er ting han og ikke jeg får bruk for. Tør omtrent ikke lenger takke ja om han byr meg på litt chips engang, fordi han tydeligvis da fører et mentalt regnskap på hva jeg da skylder. Har kjent hverandre i 4 år. må legge til at han ikke er noe økonomisk av seg og kjøper akkurat hva han vil, så det er regelrett prinsipper det står på tydeligvis.. Anonymkode: 15371...e40 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 13. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig sammensatt og totalt idiotisk, Men er viklet inn i et slags edderkoppnett. Det jeg egentlig lurer på er om denne typen gjerrighet er «normalt» eller utbredt på noen måte.. for jeg oppfatter det som fryktelig smålig men han mener jeg er på bærtur som sier det. Anonymkode: 15371...e40 Det ER fryktelig smålig! Han er på bærtur, ikke du! Vikle deg ut av edderkoppnettet, eller ta en lighter å brenn vekk hele! (Nei, ikke bokstavelig talt!) Det som er fint med edderkoppnett, er at de er tynne og lette å ødelegge Anonymkode: 84172...29d 57
Kaisamaia Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slitsomt så visst! Spesielt når jeg føler at jeg er den smålige når jeg må si fra, og bare blir svart med slikt vrøvl som jeg forklarte. Alternativt må jeg jo begynne å ta med meg «min halvpart» av det resterende, men blir dumt det også når det gjerne er ting han og ikke jeg får bruk for. Tør omtrent ikke lenger takke ja om han byr meg på litt chips engang, fordi han tydeligvis da fører et mentalt regnskap på hva jeg da skylder. Har kjent hverandre i 4 år. må legge til at han ikke er noe økonomisk av seg og kjøper akkurat hva han vil, så det er regelrett prinsipper det står på tydeligvis.. Anonymkode: 15371...e40 Kjent hverandre i 4 år? Og dere er kjærester, altså? 🙉 Ja, nei, hva skal man si.. Har du forsøkt å ta det opp "utenom" selve situasjonen? Altså at dere har satt dere ned for å prate i ro og mak? Kanskje prøve det. Eller parterapi. Eller gå fra han..tenk å ha det sånn resten av livet da? 9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #9 Skrevet 13. oktober 2020 Han er gnien. Hadde nok vurdert dette forholdet Hadde tatt med mat/drikke til meg selv. Anonymkode: 30a7b...000 17
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 Dette hadde jeg aldri orket. Ser for meg at han etterhvert sitter med stoppeklokke når du dusjer, og krever at du skal betale en større andel av strømregninga. Finn deg en mann som gjerne deler likt, men ikke teller på kroner og øre, dette er jo helt sykelig... Anonymkode: b9798...17a 42
Hannah80 Skrevet 13. oktober 2020 #11 Skrevet 13. oktober 2020 Denne mannen er jo ikke helt i vater, tydeligvis. Dette er jo gjerrighet på ekstremnivå. Syns det er veldig spesielt at du har holdt ut med denne galskapen i 4 år. 39
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #12 Skrevet 13. oktober 2020 Det er jo du som er kjip hær ? Du lar noe av det du har betalt for ligge igjen, du tar noe fra hans skap, gi litt å ta litt. Mye bedre enn at han skal spare et halvt beger rømme til du kommer nestegang? Syntes det høres ut som et normalt forhold, sålenge det ikke er snakk om ekstreme mengder. Anonymkode: 2cab3...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #14 Skrevet 13. oktober 2020 Du får si at han skal betale deg dersom han bruker DINE bæreposer som søppelposer...... Anonymkode: 89dc4...d86 13
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #15 Skrevet 13. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo du som er kjip hær ? Du lar noe av det du har betalt for ligge igjen, du tar noe fra hans skap, gi litt å ta litt. Mye bedre enn at han skal spare et halvt beger rømme til du kommer nestegang? Syntes det høres ut som et normalt forhold, sålenge det ikke er snakk om ekstreme mengder. Anonymkode: 2cab3...8e1 Leste du ikke alt jeg skrev? Han har fått og fått, står det. Bodd gratis til og med i lang tid. Fått dyre gaver, reiser, fått forsyne seg av det han har lyst på når han har vært hos meg, jeg har aldri holdt på slik. I tillegg er jeg svært småspist, og om det forsvinner 4 poteter fra beholdningen hans fordelt over mange uker, skal jeg da sponse han med et kilo nye poteter, i tillegg til andre ting? (De som lurte, Vi har vært sammen lenge men er det ikke nå lenger, det er «komplisert» kan man si) Anonymkode: 15371...e40 11
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #16 Skrevet 13. oktober 2020 Ja og tørkepapiret, som han kjøper til 10kr stykkert, gjemmer han vekk så jeg ikke får tak i det i frykt for at jeg skal «bruke for mye». Mens snopet mitt f eks, som jeg har med til meg selv, kan han sitte å spise opp helt uten planer om å kjøpe meg nytt etterpå, selv når jeg sier på forhånd at han ikke skal røre det. På pur f tar han favorittbitene ut av hånden på meg og tygger det lystig i seg, også! Stadig vekk. Anonymkode: 15371...e40 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #17 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg har en opplevelse av at de fleste menn er gjerrige. Betaler alltid for meg selv på date, så jeg slipper den konfrontasjonen, mens jeg og venninnene spanderer uten noe konflikt. I tillegg er det alltid menn som tenker på penger og rikdom. Jeg har alt på stell og økonomien min er helt ok, de fleste jeg har datet eller vært kjæreste med har drømt om store summer. ja, ok alle vil være rik, men det hjelper ikke hvis man ikke har det bra med seg selv. Hadde aldri datet en finansmann, exit serien har skremt meg. Anonymkode: 9f531...e0f 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #18 Skrevet 13. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og tørkepapiret, som han kjøper til 10kr stykkert, gjemmer han vekk så jeg ikke får tak i det i frykt for at jeg skal «bruke for mye». Mens snopet mitt f eks, som jeg har med til meg selv, kan han sitte å spise opp helt uten planer om å kjøpe meg nytt etterpå, selv når jeg sier på forhånd at han ikke skal røre det. På pur f tar han favorittbitene ut av hånden på meg og tygger det lystig i seg, også! Stadig vekk. Anonymkode: 15371...e40 Han høres ut som en liten unge hahah, sorry at jeg ler. Skjønner ikke at du orker. Anonymkode: 9f531...e0f 37
Apis Skrevet 13. oktober 2020 #19 Skrevet 13. oktober 2020 Enten må du si i fra på en tydelig måte ellers så kommer du med mange gode argumenter for å slå opp, tenk å skulle ende opp med barn i dette forholdet? 16
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #20 Skrevet 13. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du ikke alt jeg skrev? Han har fått og fått, står det. Bodd gratis til og med i lang tid. Fått dyre gaver, reiser, fått forsyne seg av det han har lyst på når han har vært hos meg, jeg har aldri holdt på slik. I tillegg er jeg svært småspist, og om det forsvinner 4 poteter fra beholdningen hans fordelt over mange uker, skal jeg da sponse han med et kilo nye poteter, i tillegg til andre ting? (De som lurte, Vi har vært sammen lenge men er det ikke nå lenger, det er «komplisert» kan man si) Anonymkode: 15371...e40 Ja når du sier det sånn er jeg enig, kan jo ikke bare gå en vei Anonymkode: 2cab3...8e1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå