Gå til innhold

Flytte i kollektiv eller bli hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år og har veldig lyst til å flytte i kollektiv. Jeg har vært på flere visninger og i forrige uke fant jeg drømmekollektivet. Føler dette kollektivet er ment to be, i og med at det er i akkurat det området jeg vil flytte pluss ar det er eneste ledig. Er pisslei av å bo hjemme, å bo langt unna kjæreste og alle vennene mine (1 time med buss). Har en god midlertidig inntekt så det skal ikke være noe problem å flytte hjemmefra.
Men på den andre siden:
Jeg kan sette inn tusenvis av kroner på sparekonto og vente slik at jeg kan kjøpe leilighet en gang. Jeg trives delvis hjemme bortsett fra at det er null privatliv. Om jeg flytter i kollektiv kan inntekten min bli usikker da jeg bare har et vikariat som utløper i mens jeg bor der. Må også finne noen som vil flytte der, når jeg flytter ut og det kan bli vanskelig i og med at jeg flytter inn etter skolestart.
Voksene meg sier: Bo hjemme. 

Spontane livsglade meg sier: Flytt.

Hva skal jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke flytte inn med kjæresten?

Anonymkode: 9fa39...656

Skrevet

Absolutt bli hjemme. Så utrygt

Anonymkode: a6d3f...7cd

• Liker 1
Skrevet

Kollektiv! Det kommer til å bli et helt nytt og antageligvis bedre liv!

Anonymkode: ff659...f88

• Liker 3
Skrevet

Kollektiv! Viktig å stå på egne bein i hvert fall et par år mens man er ung

Anonymkode: 1b10e...e73

• Liker 2
Skrevet

Ikke flytt rett inn til Kjæresten i hvert fall...litt viktig å klare seg litt selvstendig noen år.

Anonymkode: dbbda...fa7

• Liker 4
Skrevet

Lei 2-roms med kjæresten heller. Halvparten av den leia kan til og med være billigere enn rom i kollektiv.

Anonymkode: 40a9c...008

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke flytt rett inn til Kjæresten i hvert fall...litt viktig å klare seg litt selvstendig noen år.

Anonymkode: dbbda...fa7

Nei det er ikke viktig, man er ikke noe mer selvstendig i kollektiv enn som samboer. Og like greit å finne ut om man passer ilag fort, istedet for å kaste bort år på en kjæreste man egentlig ikke passer med/kjenner.

Anonymkode: 9fa39...656

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må du finne noen nye når du flytter derfra?

Det høres ikke ut som drømmekollektivet, det høres ut som en forferdelig utleier.

Og når du i tillegg ikke sikkert har jobb heller ...

Alternativene dine er ikke å flytte inn i dette ene kollektivet eller å bli boende hjemme resten av livet. Jeg ville fokusert på å få en fast jobb, deretter flyttet. Og ikke takket ja til det første og beste bare fordi du er lei av å bo hjemme. Utleiere som har som krav at leietaker må finne ny leietaker når man flytter ut, er ikke en utleier man ønsker å leie av.

Anonymkode: cc073...39e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...