Gå til innhold

Fremmed dame strøk baby over kinnet på Coop

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bor et sted som er rødt nå, og i dag var jeg på Coop.

Jeg stod tilfeldigvis bortenfor en far og hans baby som satt i barnesete i handlevognen. 

Mens faren pakket varer i poser, var det en dame som spurte han hvor gammelt barnet var og hva de het. 

Like etterpå bøyde den fremmede damen seg mot babyen, stryker babyen over kinnet og snakker babyspråk, bare 20 - 30 cm fra babyens ansikt.

Damen hadde betalt med kontanter, og så tar hun å stryker barnet på kinnet uten å sprite hendene først. 

Hadde dette vært mitt barn så hadde jeg blitt mektig irritert, men faren bare smilte av komplimentene barnet fikk og ruslet rolig ut. 

Det går nok bra, men likevel er dette helt på trynet. 

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Thoringen
Skrevet

Folk følger instinkter. Det er ikke vondt ment alltid, bare kanskje ikke alltid gjennomtenkt. Vi klarer ikke alltid å slå av 1000s av år av instinktive handlinger fordi pandemien har kommet. Har du sluttet å ta deg på ansiktet i løpet av dagen? Covid er farlig men samtidig berør såpass få at det trigger ikke hos alle den indre alarmen.

PS: Litt rart at dere får fortsatt betale med kontanter. Der jeg bor (bærum) så får du ikke betalt med kontanter på kassa (tror jeg, får ikke sove disse dager så mulig at hjernen husker ting feil).

Skrevet
4 minutter siden, PzMan skrev:

PS: Litt rart at dere får fortsatt betale med kontanter. Der jeg bor (bærum) så får du ikke betalt med kontanter på kassa (tror jeg, får ikke sove disse dager så mulig at hjernen husker ting feil).

Det er ingen som har lov til å nekte kontanter, og de er jo heller ikke like smittsomme som folk virker til å tro! 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, PzMan skrev:

Folk følger instinkter. Det er ikke vondt ment alltid, bare kanskje ikke alltid gjennomtenkt. Vi klarer ikke alltid å slå av 1000s av år av instinktive handlinger fordi pandemien har kommet. Har du sluttet å ta deg på ansiktet i løpet av dagen? Covid er farlig men samtidig berør såpass få at det trigger ikke hos alle den indre alarmen.

Noen butikker tar imot mynter hvis de har en sånn boks man slipper mynter nedi.

Denne damen tømte hele pungen for mynter, det var derfor jeg la merke til henne fordi hun brukte så lang tid når hun skulle betale med mynter. 

Innimellom så glemmer man seg og jeg tar meg også i ansiktet av og til ubevisst, men tar ikke fremmede i ansiktet samtidig som jeg er 30 cm fra munnen til vedkommende. 

Gjest Thoringen
Skrevet
1 minutt siden, Tough cookie said:

Noen butikker tar imot mynter hvis de har en sånn boks man slipper mynter nedi.

Denne damen tømte hele pungen for mynter, det var derfor jeg la merke til henne fordi hun brukte så lang tid når hun skulle betale med mynter. 

Innimellom så glemmer man seg og jeg tar meg også i ansiktet av og til ubevisst, men tar ikke fremmede i ansiktet samtidig som jeg er 30 cm fra munnen til vedkommende. 

Folk er forskjellige. Det at faren ikke reagerte er mer underlig synes jeg.

Skrevet (endret)
4 timer siden, PzMan skrev:

Jeg tar meg ikke i ansiktet når jeg er ute. Det avlærte jeg meg da jeg var 12 år. (Hallo, det er EKKELT? Sidestiller det med å pille bussemenn egentlig...)

For å være ærlig føles det som at folk har blitt små barn i koronakrisen

’NEI, nei, nei, hør nå her, du må hoste i armkroken’ med følgende formaning, grafse og klø seg godt og lenge i ansiktet. Minst 90% gjør dette. 

etterpå sier de at du må bruke håndsprit, mens de klør seg på nesa mens de forteller det...

Opplevd dette så mye at jeg har gitt dem et blikk hvor jeg gaper med munnen, hvor de gjentar setningen sin, for de driter seg så totalt ut. 

alle hadde gapt med munnen om noen helt oppriktig fortalte dem at trær har røtter, som om vi først i 2020 fant ut at trær suger vann fra bakken

ekstremt slitsomme mennesker som aldri burde ha ansvar for noe eller noen

ps, kom på en jobb de kunne vært effektive på. Offentlig toaletter! Perfekt jobb for folk som liker å ‘fikse’, men er dumme som brød. Slike må da kunne brukes til noe og det er bra med rene toaletter. 

men så spørs det om de hadde mentalt forstått om de skulle vaske toalettet først eller sleike do-ringen først... vanskelig vanskelig. Skikkelig korona-komplisert.   

Endret av Guri-Guri
Skrevet
22 minutter siden, Guri-Guri skrev:

Jeg tar meg ikke i ansiktet når jeg er ute. Det avlærte jeg meg da jeg var 12 år. (Hallo, det er EKKELT? Sidestiller det med å pille bussemenn egentlig...)

For å være ærlig føles det som at folk har blitt små barn i koronakrisen

’NEI, nei, nei, hør nå her, du må hoste i armkroken’ med følgende formaning, grafse og klø seg godt og lenge i ansiktet. Minst 90% gjør dette. 

etterpå sier de at du må bruke håndsprit, mens de klør seg på nesa mens de forteller det...

Opplevd dette så mye at jeg har gitt dem et blikk hvor jeg gaper med munnen, hvor de gjentar setningen sin, for de driter seg så totalt ut. 

alle hadde gapt med munnen om noen helt oppriktig fortalte dem at trær har røtter, som om vi først i 2020 fant ut at trær suger vann fra bakken

ekstremt slitsomme mennesker som aldri burde ha ansvar for noe eller noen

ps, kom på en jobb de kunne vært effektive på. Offentlig toaletter! Perfekt jobb for folk som liker å ‘fikse’, men er dumme som brød. Slike må da kunne brukes til noe og det er bra med rene toaletter. 

men så spørs det om de hadde mentalt forstått om de skulle vaske toalettet først eller sleike do-ringen først... vanskelig vanskelig. Skikkelig korona-komplisert.   

What? 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, globalagogo skrev:

What? 

At folk generelt bare faker kroppskontroll. 🙂 man er jo sykt dårlig på det da når man tar på seg selv hele tiden i ansiktet og samtidig liksom skal være oppegående. Oppegående betyr at du ikke trenger HJELP til å fjerne den hånden hele tiden. 

akkurat som små barn. Du røsker ut innholdet fra munnen deres når de tygger på alt mulig. Samme prinsipp. 

Skrevet
5 timer siden, PzMan skrev:

Joda får betale med kontanter i hele Norge, har ikke lov å  nekte. Ser fler som gjør det, og bor også i Bærum. 

• Liker 2
Gjest Thoringen
Skrevet
3 hours ago, Guri-Guri said:

Godt gjort av deg å lære deg bort en ubevist handling. Selv jeg retter f.eks på brillene sikkert 100 ganger om dagen.

Sånt rent vitenskapelig:

https://forskning.no/psykologi-sykdommer/hvorfor-fortsetter-du-a-ta-pa-ansiktet-ditt-nar-du-vet-du-burde-slutte/1657127

Skrevet
7 timer siden, PzMan skrev:

Folk er forskjellige. Det at faren ikke reagerte er mer underlig synes jeg.

Dette er sånn som skjer iløpet av bare noen sekund og som foreldre reagerer man også litt på autopilot. Gjetter denne damen sikkert var godt voksen/eldre dame (typisk dem å bli så glad av en fremmed baby og betale med det som ser ut som alle myntene fra sparegrisen 🤪) Jeg føler jeg kunne vært begge to i situasjonen her: foreldren som smiler høflig og bekreftende når det lille barnet får oppmerksomhet, og (den eldre) dama som mister all sunn fornuft når hun ser en søt liten baby. Til og med statsministeren glemte seg under pressekonferansen om Covid19 via å forsøke å håndhilse. (Noe som tilslutt ble til en bisarr sang..) 

Kort sagt: det er lett å være etterpåklok.. 

• Opprett ny...