Gjest Violetta Skrevet 27. juli 2005 #1 Skrevet 27. juli 2005 Hvordan går det an at slikt skjer uten at noen oppdager det? Jeg kan bare ikke begripe det. Alle disse voksne, og ikke en eneste av dem har tenkt at "dette er jo galt"? Noe så ufattelig grotesk... Jeg begriper det bare ikke... :cry: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/27/438526.html
Gjest Dilla Skrevet 28. juli 2005 #2 Skrevet 28. juli 2005 Ikke jeg heller. Jeg blir skikkelig kvalm av å lese/høre om slikt. I slike tilfeller er jeg for dødsstraff.
Gjest Milah Skrevet 28. juli 2005 #3 Skrevet 28. juli 2005 Herregud, dette er noe av det mest groteske jeg har hørt om.. Blir kvalm jeg!
Gjest SumoBryter Skrevet 29. juli 2005 #4 Skrevet 29. juli 2005 Det går slik ann, at det finnes en del mennesker på denne jorden som lever med en helt annerledes fryktelig virkelighet enn vanlige mennesker gjør, de er som dyr og eier ikke moral og har et helt skrudd sett med regler i hodene sine.
Cand alt Skrevet 29. juli 2005 #5 Skrevet 29. juli 2005 Slik jeg forstår var de fleste lettere retardert.
La Guapa Skrevet 29. juli 2005 #6 Skrevet 29. juli 2005 Ja til dødsstraff! Jeg har bare lyst til å gråte når jeg leser dette!!! La GUapa
Malie Skrevet 29. juli 2005 #7 Skrevet 29. juli 2005 Blir så sint og frustrert Stakkars barn, og helt ned i 6 mnd....
Gjest Ananas Skrevet 29. juli 2005 #8 Skrevet 29. juli 2005 (endret) Jeg blir litt oppgitt over alle som vil sette seg i bås med totalitære regimer som saudi-arabia, kina - og USA, og rope på dødsstraff - uansett hvilke forbrytelser det dreier seg om. Liv er hellig. Ingen har rett til å drepe, heller ikke staten, eller folk som vil ha hevn. Det å drepe kan aldri bli rettferdig. Endret 29. juli 2005 av Ananas
Gjest Ananas Skrevet 29. juli 2005 #9 Skrevet 29. juli 2005 (endret) ... Endret 29. juli 2005 av Ananas
Gjest Violetta Skrevet 29. juli 2005 #10 Skrevet 29. juli 2005 Jeg er mot dødsstraff. Det er rett og slett å slippe for lett unna.
Gjest Xerox Skrevet 29. juli 2005 #11 Skrevet 29. juli 2005 Dødstraff er jeg i mot, men offentlig pisking derimot..
Cuba Skrevet 29. juli 2005 #12 Skrevet 29. juli 2005 Helt sykt! Jeg er og i mot dødsstraff! Altfor lett! Da slipper de jo unna ALT! Offentlig pisking f.eks. høres ut som en mye mer passende straff.. og de slipper selvfølgelig aldri ut av fengselet..
VesleBråka Skrevet 29. juli 2005 #13 Skrevet 29. juli 2005 Det er da ikke så vanskelig å forstå hvordan det er mulig for mange av dem. Det virker som at overgrep mot barn var normen, ikke som her hvor det er utskjellt. Flere/alle? av de voksne hadde selv blitt misbrukt som barn (bestefar hadde jo vært aktiv med både barn og barnebarn). Er det så vanskelig å forstå at de ser på dette som noe normalt da? Hvis alle gjør det? Når de i tillegg ikke er så veldig smarte? Sakens kjerne ligger kanskje i hvorvidt de har fått med seg at dette ikke er akseptabelt. Mange av dem skjønner åpenbart ikke hvorfor de har blitt tiltalt. Normalt hos oss så ligger det jo en følge i at en forbryter er en som gjør noe han vet er galt. Selvfølgelig kan man kreve at voksne mennesker skal orientere seg om hva som er galt og hva som er riktig, men dette var åpenbart en snål del av verden hvor normalt var annerledes.
Gjest Sukkerert Skrevet 29. juli 2005 #14 Skrevet 29. juli 2005 (endret) Ja, det er grusomt. Tragisk. Jeg tror mangel på kunnskap er sentralt når det gjelder hvorfor de tiltalte har handlet som de har gjort. De risikerer livstid, og det synes jeg er rett. Vi må aldri etterstrebe dødsstraff eller fysisk avstraffelse som offentlig pisking. På samme måte som handlingene til de tiltalte er det barbarisk. Endret 29. juli 2005 av Sukkerert
-Fisken- Skrevet 30. juli 2005 #15 Skrevet 30. juli 2005 Uff, jeg får så vondt av å lese sånne ting.. Livet til disse barna kan jo være ødelagt for alltid. Livstid er da etter min mening helt riktig. Det disse menneskene som gjør slike ting først og fremst trenger, er hjelp. De er jo psykisk syke.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #16 Skrevet 30. juli 2005 Jeg tror alt er mulig om man har med svært sterke personligheter som kjører over på andre, kanskje gir de dårlig samvittighet..Jeg tror til og med svært oppegående folk kan bli så kuet og miste virkelighetssansen, om de bare blir utsatt for sterkt press og massiv ulogisk tankegang. Jeg vet, for jeg har opplevd noe av dette, men ikke av denne typen da.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #17 Skrevet 30. juli 2005 Hvor ofte får man ikke høre at det er en selv som er gal om en ikke er enig med alle andre?!
Gjest Embla s Skrevet 31. juli 2005 #18 Skrevet 31. juli 2005 Jeg blir litt oppgitt over alle som vil sette seg i bås med totalitære regimer som saudi-arabia, kina - og USA, og rope på dødsstraff - uansett hvilke forbrytelser det dreier seg om. Liv er hellig. Ingen har rett til å drepe, heller ikke staten, eller folk som vil ha hevn. Det å drepe kan aldri bli rettferdig. ← Veldig enig. Utover det finner jeg det unødvendig å skrive hvor fryktelig jeg syns sånne tilfeller er - de aller, aller fleste av oss er jo enig på det punktet.
Gjest Violetta Skrevet 2. august 2005 #19 Skrevet 2. august 2005 Veldig enig. Utover det finner jeg det unødvendig å skrive hvor fryktelig jeg syns sånne tilfeller er - de aller, aller fleste av oss er jo enig på det punktet. ← Ja det er jeg helt enig i, og spørsmålet var vel heller i retning av hvordan det går an at så mange mennesker er involvert i dette uten at det kommer frem.
Gjest Kari N Skrevet 5. august 2005 #20 Skrevet 5. august 2005 Jeg synes det er helt feil å prøve å bortforklare det hele med at de er fra lavere sosial rang og at de er analfabeter. At noen kommer fra lavere sosial rang og ikke kan lese betyr ikke at de er tilbakestående eller dumme. Og det betyr i alle fall ikke at folk fra lavere sosiale kår har dårligere moral enn andre! De vet helt godt forskjellen på galt og rett. Seksuelle overgripere kommer fra ALLE sosiale lag. Akkurat i dette tilfelle var det et "samfunn" som inneholdt flere fra sosial lav rang. Det var sikkert ikke tilfeldig, men det er ikke bare de som driver med slikt. En kan like godt finne et slikt "samfunn" som er bestående med bare leger, advokater, dommere, professorer, psykologer osv. Selv om en kan filosifere rundt årsakene til at noen ble med i slikt miljø, og grunnen til at de er pedofile, så er det på en måte feil å komme med det når en skal kommentere en helt spesiell sak. Vi bør alle ta avstand fra det og beklage det hele. Om en kvinne ble voldtatt av en fremmed mann på gata, så bør vi vel sjokkeres og forferdes over det (på vegne av offer i alle fall), for så senere å diskutere generelt om hvorfor menn begår voldtekt. Men når vi først er inne på saken, så er det "greit" fordi at noen har vokst opp med misbruk selv. På en måte er det desto større grunn til bekymring. De vet med hver eneste fiber i kroppen hva slikt misbruk gjør med deg, og likevel utfører det dette. Det er helt klart og tydelig at alle visste at dette var noe svært ulovlig og lite akseptabelt. De har brukt svært mye krefter (og sterke trusler mot barna) for å klare å holde dette skjult for alle utenfor miljøet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå