Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har barn fra tidligere forhold. Det har vært litt tull med samarbeid hele veien og særlig da fra min samboers ex. 

Jeg gikk inn i forholdet med åpent sinn, og har blitt glad i barna. 

Nå driver samboers ex med det jeg vil påstå er samværssabotasje. 

Jeg har selv ikke barn og begynner å få nok! 

Jeg elsker samboer, men dette sliter på forholdet. Livet mitt har vært krevende, men er nå godt. Og jeg tenker jo selfølgelig at forhold har gode og dårlige perioder. Men denne situasjonen med barna ser ikke ut til å ta slutt med det første og har allerede var i flere år. Selv om det har tilspisset seg i det senere. 

Har noen vært i mine sko?

Jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg orker å stå i det, og jeg greier ikke å distansere meg fra problemet heller. 

Anonymkode: 2315f...128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la deg lure eller bli manipulert av en som vil lage drama for andre da.

Jo mer drama hun lager, jo enklere er det å bli kvitt henne.

Fiks 100% omsorg om så, hvis barna betyr mindre enn det å lage drama for noen andre gjør, for hun er åpenbart ikke i stand til å være en forelder da.

Hun vil jo selvfølgelig bare at du skal slite, og tvile på det forholdet.

Vil du gjøre henne den tjenesten?

Dette hadde bare fungert som omvendt psykologi for min del. Jo mer hun hadde stresset, jo mer sikker hadde jeg blitt.

Anonymkode: 4d8c7...9d6

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo mer drama hun lager, jo enklere er det å bli kvitt henne

Måtte det være en kvinne?  

Anonymkode: 0b05b...f25

• Liker 3
Skrevet

Her må barnas far komme på banen og sette barnemoren på plass.

Hvis han ikke klarer det alene må han koble inn familierådgivningskontor / advokat 

Anonymkode: 349c0...680

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min har barn fra tidligere forhold. Det har vært litt tull med samarbeid hele veien og særlig da fra min samboers ex. 

Jeg elsker samboer, men dette sliter på forholdet. Livet mitt har vært krevende, men er nå godt. Og jeg tenker jo selfølgelig at forhold har gode og dårlige perioder. Men denne situasjonen med barna ser ikke ut til å ta slutt med det første og har allerede var i flere år. Selv om det har tilspisset seg i det senere. 

Jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg orker å stå i det, og jeg greier ikke å distansere meg fra problemet heller. 

Dette er noe mange mødre holder på med. Du skriver du har det fælt, men tenk på samboerens følelser? Han står i dette og kan nå miste dere begge bare fordi barneloven er slik den er. Den skaper så mye konflikter.

Det beste tipset til deg er å bare holde deg i bakgrunnen, ignorere exen og ta vare på og støtte din samboer. Tro meg han trenger det.

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg har vært (og er til en viss grad) i dine sko. Men det høres voldsomt ut at det varer flere år. Hvor lenge er det siden skilsmissen og hvor lenge har dere vært sammen?

I vårt tilfelle lagde hun mye drama etter at vi traff hverandre. Det var hun som gikk, men hun var likevel sint for alt. Sint for at han gikk videre så raskt, sint for at jeg er yngre, sint for at vi gjorde morsomme ting og reiste sammen.

Et minimum her er at du har en samboer med ryggrad. Jeg ser så utrolig mange menn som ikke klarer å takle den konfrontasjonen. Mange sier de "ikke vil ha drama" (et vanlig synonym for konfliktsky) og lar eksen ture på. Men hun trenger at noen setter grenser for at dette skal opphøre, ikke minst trenger du det. Og hun må få beskjed når hun er urimelig. Hvis ikke tar hun hånden når han gir henne lillefingeren. Han er ikke villig til å inngå kompromiss på foreldreretten eller 50/50-fordelingen og det vet hun. 

I vårt tilfelle tror jeg eksen har "slitt seg selv ut". Det er jo slitsomt og deprimerende å være så sint hele tiden. Jeg vet hun går, eller i hvert fall har gått til, psykolog. Jeg regner med at denne psykologen på et tidspunkt har sagt at hun må gå videre med livet - la kontakten med ham være kun om barna, slutte å henge seg opp i hva vi driver med og fokusere på seg selv. På et tidspunkt sa hun at hun "ikke vil vite noe om hva han driver med", og siden da har det roet seg. Vi har vært sammen i to år.

Anonymkode: 90855...6e3

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har vært (og er til en viss grad) i dine sko. Men det høres voldsomt ut at det varer flere år. Hvor lenge er det siden skilsmissen og hvor lenge har dere vært sammen?

I vårt tilfelle lagde hun mye drama etter at vi traff hverandre. Det var hun som gikk, men hun var likevel sint for alt. Sint for at han gikk videre så raskt, sint for at jeg er yngre, sint for at vi gjorde morsomme ting og reiste sammen.

Et minimum her er at du har en samboer med ryggrad. Jeg ser så utrolig mange menn som ikke klarer å takle den konfrontasjonen. Mange sier de "ikke vil ha drama" (et vanlig synonym for konfliktsky) og lar eksen ture på. Men hun trenger at noen setter grenser for at dette skal opphøre, ikke minst trenger du det. Og hun må få beskjed når hun er urimelig. Hvis ikke tar hun hånden når han gir henne lillefingeren. Han er ikke villig til å inngå kompromiss på foreldreretten eller 50/50-fordelingen og det vet hun. 

I vårt tilfelle tror jeg eksen har "slitt seg selv ut". Det er jo slitsomt og deprimerende å være så sint hele tiden. Jeg vet hun går, eller i hvert fall har gått til, psykolog. Jeg regner med at denne psykologen på et tidspunkt har sagt at hun må gå videre med livet - la kontakten med ham være kun om barna, slutte å henge seg opp i hva vi driver med og fokusere på seg selv. På et tidspunkt sa hun at hun "ikke vil vite noe om hva han driver med", og siden da har det roet seg. Vi har vært sammen i to år.

Anonymkode: 90855...6e3

Eksen slet seg ut.. Høres ut som du sammenligner eksen med en vanlig person? Er den personen en vanlig person?

Jeg har en venn som sitter i et klister med sin eks, men det er ikke noe ny kjæreste der overhodet, kun løgner og illusjoner.

Og den vennen er som en flue, som sitter fast i edderkoppen sitt spindelvev. Og så prøver fluen å rasjonalisere med edderkoppen, og å få edderkoppen til å forlate sitt eget spindelvev. Er det ikke litt trist, at fluen har blitt lurt og tror at det som er umulig er mulig?

Uansett hva fluen sier til edderkoppen, jo mer spinner fluen seg selv fast i nettet, og jo mindre sannsynlig er det at fluen noen sinne kommer seg ut.

Fluen har blitt traumatisert og forstår ikke at edderkoppen er en edderkopp og ikke en annen flue virker det som.

Fordi edderkoppen har aldri tenkt på noen andre enn seg selv, og fluen har sluttet å tenke på seg selv på grunn av åresvis lang tortur og mishandling. Så nå tror fluen at edderkoppen plutselig har noe godt i seg og tenker på andres vegne. Fluen prøver å selv å dytte sitt ansvar over på noen som ikke har mulighet til å ta noe som helst ansvar. Så de prøver å dytte hverandres ansvar over på den andre, fordi det er det edderkoppen har lært fluen opp til.

Fluen tror til og med at den hører hjemme i spindelvevet til en edderkopp, den tror den hører hjemme i fangenskap. Tror du ikke edderkoppen vil at fluen skal tro at det finnes håp, for at fluen kan få viljen sin en dag i fremtiden?

Det som er kaos for fluen, er orden for edderkoppen. Uansett hva fluen gir edderkoppen, så blir det brukt mot fluen igjen. Edderkoppen vil jo selvsagt at fluen aldri skal komme seg løs. Selv om edderkoppen har akseptert at det er over, så vil den likevel ha fluen for seg selv lengst mulig siden edderkoppen ikke er i stand til å tenke på andre enn seg selv.

Og alle andre enn fluen ser hvordan forholdene er. Inkludert fedre som ikke er blant oss lenger.

Da lurer jeg på, vil fluen noen sinne komme seg ut av spindelvevet mon tro?

Eller kan alle andre like gjerne bare gi opp på fluen, fordi fluen vil heller tro på løgner og illusjoner og gi hele livet sitt til en edderkopp som ikke bryr seg om noen andre?

Skrevet

Saken her er at kjæresten din er en dott. Han må fikse opp i dette. Han må være hard mot henne og stå opp for seg selv og dere to. Hvis han stadig danser etter hennes pipe så blir forholdet deres aldri bra. 

Anonymkode: 284ca...925

• Liker 6
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fluen har blitt traumatisert og forstår ikke at edderkoppen er en edderkopp og ikke en annen flue virker det som.

Fluens venn ser ikke forskjell på spiselig og uspiselig sopp. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fluens venn ser ikke forskjell på spiselig og uspiselig sopp. 

Og edderkoppen vil alltid være en predator som prøver å se ut som noe annet, fordi edderkoppen klarer ikke å si noe som er sant.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken her er at kjæresten din er en dott. Han må fikse opp i dette. Han må være hard mot henne og stå opp for seg selv og dere to. Hvis han stadig danser etter hennes pipe så blir forholdet deres aldri bra. 

Anonymkode: 284ca...925

En dott eller traumatisert? Har kontakt med andre med empati eller ikke så han skaper sin egen oppdiktede virkelighet, hvor alt ser ut som det en vil det skal se ut som, siden en selv er ansvarlig for å skape illusjonen?

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig, ta pause til samboer er Ferdig med forrige forhold. Mareritt å starte et forhold, med alle følelser og fremtidshåp med en som viser seg å fortsatt være i et uoppgjort forhold. Ønsker deg lykke til med valget ditt, hva det enn blir

Skrevet
1 minutt siden, Theo_1 skrev:

Umulig, ta pause til samboer er Ferdig med forrige forhold. Mareritt å starte et forhold, med alle følelser og fremtidshåp med en som viser seg å fortsatt være i et uoppgjort forhold. Ønsker deg lykke til med valget ditt, hva det enn blir

Marerittet er ikke å starte noe nytt forhold, det er det aldri, det er å avslutte et forhold med en som alltid manipulerer og tenker kun på seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært der du er, med en dott av en kjæreste. Jattet med hun på alt, løy til meg. Ble heller sint på meg. Holdt ut i 6 år... men det ble slutt. 

Anonymkode: 125af...fba

• Liker 3
Skrevet

Spørsmålet mitt er, har samboeren din baller nok til å si at nok er nok? 

Hadde eksdama mi behandlet en eventuell ny dame som skulle tatt del i livet mitt, så hadde det blitt månelyst. 
Her opptrer hun kun for egen ''vinning'' og tenker ikke på barnas beste. 

Hadde hun tenkt på barnas beste, så hadde hun unngått å skape drama. 
Håper for din del at typen din viser at han kan å sette grenser... 

Anonymkode: 3cc5f...ece

• Liker 2
Skrevet

behandlet en eventuell ny samboer dårlig* skulle det selvfølgelig stå. :) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet mitt er, har samboeren din baller nok til å si at nok er nok? 

Hadde eksdama mi behandlet en eventuell ny dame som skulle tatt del i livet mitt, så hadde det blitt månelyst. 
Her opptrer hun kun for egen ''vinning'' og tenker ikke på barnas beste. 

Hadde hun tenkt på barnas beste, så hadde hun unngått å skape drama. 
Håper for din del at typen din viser at han kan å sette grenser... 

Det handler sjeldent om store bok baller, men om politiet og barnevernet evt må involveres.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i dine sko med tøvete eks, og det er i orden nå. Men jeg vet ikke hva dine problemer består i, så jeg kan ikke svare heller.

Anonymkode: 208b1...49d

Skrevet

Jeg har vært er i dine sko. 
X konen til min mann har laget bråk i snart 8 år. 
rettssak ( barnefordeling ) x antall møter på familievernkontoret der hun møter opp mår det passer henne , selv om det er hun som har kalt inntil møte  , avlysing/ endring på ferier (passet ikke for hun likevel ) , konfliktrådet , forliksrådet , barnevern , politi . Alle med samme konklusjon .

kommunikasjon . 

men hun kommuniserer bare når hun får viljen sin eller vil ha noe. Andre veien så nekter hun å svare.

Anonymkode: 4047a...5f8

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært er i dine sko. 
X konen til min mann har laget bråk i snart 8 år. 
rettssak ( barnefordeling ) x antall møter på familievernkontoret der hun møter opp mår det passer henne , selv om det er hun som har kalt inntil møte  , avlysing/ endring på ferier (passet ikke for hun likevel ) , konfliktrådet , forliksrådet , barnevern , politi . Alle med samme konklusjon .

kommunikasjon . 

men hun kommuniserer bare når hun får viljen sin eller vil ha noe. Andre veien så nekter hun å svare.

Anonymkode: 4047a...5f8

Stakkars dere. Føler virkelig med deg. Et grusomt mareritt. Har vært der selv. Mannen min ga exen full omsorg for barnet, og vi har ikke angret. Nå er datteren 15 år og vi slipper å ha noen form for kommunikasjon med barnets heks av en mor. Det finnes syke folk der ute som kan bruke hele sitt liv på å sabotere for andre. Dessverre. 

Hvis TS ikke har barn m denne mannen, så hadde jeg virkelig revurdert å flytte for meg selv. Disse årene får du aldri tilbake. Finn deg heller en mann som har ordnet opp i disse tingene, eller som ikke har barn fra før. DET ER IKKE VERDT DET! Tro meg. Finnes mange fine menn der ute du kan få det ennå bedre med, og slippe alt det dramaet. 

- Kvinne 40. 

Anonymkode: da725...3b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...