AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Føler jeg er på vei inn i depresjon. Har blitt utrolig hissig, emosjonell og utålmodig siste tiden. Holder på å klikke av klassen jeg har kommet i som består kun av menn, der halvparten oppfører seg som om de har IQ på 50, noe som er et ekstremt irritasjonsmoment. I tillegg er opplegget på skolen helt på trynet, og jeg sliter med å takle det. Alt er bare kaos. Sliter med å se for meg hvordan jeg skal klare å holde ut i åtte måneder til. Det er ikke et alternativ å skifte skole, da må jeg flytte langt vekk. Anonymkode: c94bb...d48
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Din psykiske helse er viktigere, dropp ut. Havnet i en depressiv periode hvor jeg måtte belønne meg selv for å stå opp og pusse tennene. Har ett år igjen av studiet. Jeg skulle gjerne droppet ut tidligere, men har for mye gjeld. Så dropp ut mens du kan. 🙂 Anonymkode: 0ea2b...f6f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg er visst såpass resignert at jeg ikke fikk frem poenget med emnet engang: Hvordan taklet dere sånne følelser gjennom studietiden? Anonymkode: c94bb...d48
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Din psykiske helse er viktigere, dropp ut. Havnet i en depressiv periode hvor jeg måtte belønne meg selv for å stå opp og pusse tennene. Har ett år igjen av studiet. Jeg skulle gjerne droppet ut tidligere, men har for mye gjeld. Så dropp ut mens du kan. 🙂 Anonymkode: 0ea2b...f6f Takk for rådet, men ser ikke på det som en mulighet nå. Må uansett tilbake for å fullføre på et senere tidspunkt, og det ønsker jeg ikke. Vil bare bli ferdig så fort som jeg kan, og komme meg videre med livet mitt. Anonymkode: c94bb...d48
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for rådet, men ser ikke på det som en mulighet nå. Må uansett tilbake for å fullføre på et senere tidspunkt, og det ønsker jeg ikke. Vil bare bli ferdig så fort som jeg kan, og komme meg videre med livet mitt. Anonymkode: c94bb...d48 Eneste du kan gjøre er å bite tennene sammen da, om du er helt ferdig om 8 måneder. Selv om det virker som evigheter, når alt er fælt - går det fort. Og da slipper du det igjen, du har kommet langt nå. Ikke gi opp. Livet er ikke alltid lett, og det å være student er krevende. Når du har fullført, og overlevd de 8 månedene har du en grunn til å være stolt. ❤🙂 Anonymkode: 0ea2b...f6f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Føler jeg er på vei inn i depresjon. Har blitt utrolig hissig, emosjonell og utålmodig siste tiden. Holder på å klikke av klassen jeg har kommet i som består kun av menn, der halvparten oppfører seg som om de har IQ på 50, noe som er et ekstremt irritasjonsmoment. I tillegg er opplegget på skolen helt på trynet, og jeg sliter med å takle det. Alt er bare kaos. Sliter med å se for meg hvordan jeg skal klare å holde ut i åtte måneder til. Det er ikke et alternativ å skifte skole, da må jeg flytte langt vekk. Anonymkode: c94bb...d48 Har dere en tillitsvalgt i klassen? Forhåpentligvis en av de med IQ over 50 😄 som kan videreformidle det dårlige opplegget på skolen? Og kan du holde deg til de som er noenlunde oppegående i pauser o.l? Når det gjelder å holde ut kan du lage deg nedtellingskalender hvor du feirer noen milepæler underveis. Eksamen og ferdig utdanning bør være høydare. Så bør du ha noe hyggelig å glede deg til på fritiden. Hobby, trening eller gode venner, som gjør det utholdelig på skolen. Anonymkode: 656b8...dbf
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 Dropp ut. Få deg ufør så raskt som mulig, dette er beste måten og overleve på i dag. Arbeidslivet er helt ødelagt. Anonymkode: 1624e...bd3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 De fleste studieplasser har noen du kan prate med på campus. Ville ha startet med å få en time der, og vurdere kraftig om du syns din mentale helse er viktigere enn å måtte flytte (det er den). Anonymkode: eb2a3...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå