Gå til innhold

remulade

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vil tipse meg om hvilke retter som er gode med remulade? kjøpte en for å prøve til fiskepinner, men ble ikke stor suksess. likte selve remuladen, men ikke i denne retten. hadde salat og ris til.

Anonymkode: 404c3...aa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker remulade til fiskegrateng med potet, smør og råkost. Kjempegodt. Samme til fiskepinner. Eller fish and chips.

• Liker 1
Skrevet

fish & chips skal prøves!🙏

Skrevet

Jeg synes remulade er godt til all slags stekt fisk.  Og til roastbiff! 

• Liker 2
Skrevet

Roastbeef på skiva, med remulade og sprøløk.

Anonymkode: 2865c...7b7

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke dumt🤗innbiller meg av en eller anen grunn at sylteagurk passer inn her

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å ha remulade til panert torsk med potet, brokkoli og smeltet smør eller på skiven med roastbeef og karamellisert løk (sylteagurk går i nøden om vi ikke har karamellisert løk, men det kan ikke helt sammenlignes). 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Lisa Rowe skrev:

Jeg pleier å ha remulade til panert torsk med potet, brokkoli og smeltet smør eller på skiven med roastbeef og karamellisert løk (sylteagurk går i nøden om vi ikke har karamellisert løk, men det kan ikke helt sammenlignes). 

steker du løk med sukker? aldri smakt denne versjonen(kun til annen middag på restaurant)

Skrevet

Vi har remulade til stekt kveite og roastbiff.  Men jeg rører alltid den kjøpte remuladen inn i lettrømme.  Synes den da blir mer delikat.  Og, litt sunnere.  

Skrevet

Her er ei oppskrift på remulade som jeg synes er god.

2 pk. Majones

3 dl. Lettrømme

1/2 glass med sylteagurk med kraft.

1/2 glass med kapers.

• Liker 1
Skrevet

Den eneste remuladen som duger er den gule man får i Danmark. 

Anonymkode: e01f8...107

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

6 hours ago, AnonymBruker said:

ikke dumt🤗innbiller meg av en eller anen grunn at sylteagurk passer inn her

Smørbrød med raostbiff, sprø løk, remulade og sylteagurt inngår vel i de fleste standard smørbrødsortiment? Du har kanskje smakt det et eller annet sted, siden du "innbillder" deg at det passer inn? 

Jeg bruker egentlig lite remulade, men syns det er godt til fish 'n chips, eventuelt i pitabrød med fiskepinner og diverse salat. Og til roastbiffsmørbrød med sprøløk og sylteagurt. :)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Brunhilde skrev:

Smørbrød med raostbiff, sprø løk, remulade og sylteagurt inngår vel i de fleste standard smørbrødsortiment? Du har kanskje smakt det et eller annet sted, siden du "innbillder" deg at det passer inn? 

Jeg bruker egentlig lite remulade, men syns det er godt til fish 'n chips, eventuelt i pitabrød med fiskepinner og diverse salat. Og til roastbiffsmørbrød med sprøløk og sylteagurt. :)

ja tror jeg har smakt dette for maaange år siden(men med majones). liker spennende pålegg til rundstykkene mine; feks prøvde jeg leverpostei med stekt sopp. overraskende godt😋

Skrevet

Lett ristet brød med to, tre salatblader og skiver med tomat og stekt fiskepudding. Da er det veldig godt med remulade på. 

Skrevet

Panert fisk, ja. Svineschnitzel o.l.
Kan også være godt på leverposteien på brødskiva.

Og remulade lager du enkelt selv. Det er vel basically bare majones med kapers, sylteagurk, pepper, persille og litt sånt.
Har du stavmikser, lager en jo majones i en fei.
Jeg har ikke sett oppskrift med rømme i før, som en har postet her. Kanskje jeg må prøve det en gang.

Anonymkode: 9a2f5...365

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

ja tror jeg har smakt dette for maaange år siden(men med majones). liker spennende pålegg til rundstykkene mine; feks prøvde jeg leverpostei med stekt sopp. overraskende godt😋

Haha, ja, leverpostei og stek sopp er også en gammel klassiker. ;)

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste remuladen som duger er den gule man får i Danmark. 

Anonymkode: e01f8...107

Helt enig i det, det som heter remulade her er bare maiones med litt ekstra krydder i. Mens den danske er full av grønnsaker og mye smak.

Kjenner det er lenge siden jeg har vært i Danmark nå, mye som vi ikke har like godt her. 

Skrevet

brødskive med lammerull, remulade og tomat.

Anonymkode: 812ea...2e3

Skrevet

Til fiskekaker :)

Anonymkode: a5df2...8e7

• Liker 1
Skrevet

På pølse med brød/lompe. 😍

Anonymkode: 47320...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...