Gå til innhold

Stortingspolitiker oppfordrer til oppvigleri

Anbefalte innlegg

Gjest Anti-terror
Skrevet

"Carl I. Hagen ber imamer om fatwa mot terrorister

Fremskrittspartiets leder Carl I. Hagen ønsker at norske imamer skal utstede en fatwa mot terroristene.

Han er ikke fornøyd med at elleve imamer mandag uttrykte avsky mot terrorisme, melder Kanal 24."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1086209.ece

Har mannen tatt fullstendig kvelden?

Skjønner han ikke hva dette innebærer? Her oppfordrer han - en kjent stortingspolitiker - altså grupper innen det norske folk til komme med en dødsdom mot terroristene - uvisst hvilke.

Er det smart å oppfordre religiøse grupperinger til å ta loven i egne hender? Utstede egne dødsdommer?

Jeg fatter ikke at han slipper unna med dette. Hallo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hagen blir bare mer og mer vanvittig med årene.

Jeg lurer på om han vil ende opp som sin kollega Glistrup i Danmark

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Han er ikke så imot muslimer og metoder brukt av muslimske fundamentalister allikevel da.

Gjest Valhalla
Skrevet

Fatwa er vel ikke nødvendigvis en dødsdom...Muslimer i spania har utstedt en fatwa som tar avstand fra Osama og gutta og fordømmer dem om jeg husker riktig.

Men det var allikevel et tåpelig utspill.

Gjest anti-terror
Skrevet
Fatwa er vel ikke nødvendigvis en dødsdom...Muslimer i spania har utstedt en fatwa som tar avstand fra Osama og gutta og fordømmer dem om jeg husker riktig.

Ja, et særs farlig utspill, vil jeg kalle det.

Hagen ville at man skulle utstede en fatwa som muslimene i London har gjort. Det var en dødsdom.

Men England er et samfunn i krise, mange mennesker har blitt drept og imamene der har funnet det nødvendig å reagere med tilsvarende kraft, spesielt ettersom noen av gjerningsmennene fremdeles er på frifot og KAN ha støttespillere blant folk. Dessuten er det mye hat-kriminalitet rettet mot muslimer, man skal ikke se bort fra at de føler seg presset.

Hagen er helt uten kontakt med virkeligheten her. Hva med respekten for det norske lovverket og vårt fredelige samfunn slik det er i dag?

Dette er en stortingspolitiker uverdig.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Fascinerende at en selvutnevnt "kristen" politiker (frem til 13. september) og utagerende antimuslim aktivt støtter opp under og oppfordrer til "pervertert islam" på denne måten.

Men pytt, noe må man jo gjøre for å holde på kjernevelgerne sine.

Gjest Valhalla
Skrevet

Fatwaer er ikke en del av pervertert islam, det er en del av vanlig islam. En fatwa kan være så mangt.

Gjest Valhalla
Skrevet

Er det Hagen eller NTB som snakker om dødsdom? Kom ikke helt klart frem synes jeg.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Idiotien er åpenbar, uansett om noen prøver å ro ønsket om dødsdom i land .

Gjest anti-terror
Skrevet
Er det Hagen eller NTB som snakker om dødsdom? Kom ikke helt klart frem synes jeg.

Pssst...Valhalla:

Åpne originalartikkelen, klikk så på linken i boksen. Les hele.

Gjest Valhalla
Skrevet
Pssst...Valhalla:

Åpne originalartikkelen, klikk så på linken i boksen. Les hele.

Les den selv.

"I gårsdagens utgave av Aftenposten begår Thorbjørn Jagland et enda grovere overtramp. Hagen vil at imamene skal gi "et bud til alle muslimer om å drepe terroristene", hevder han - åpenbart i den villfarelse at en fatwa er det samme som en dødsdom."

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Minner om dette, Valhalla. Gjentatt forsvar av en tåpelighet vil av mange oppfattes som...(skal vi si det i kor?)

Gjest anti-terror
Skrevet
Les den selv.

"I gårsdagens utgave av Aftenposten begår Thorbjørn Jagland et enda grovere overtramp. Hagen vil at imamene skal gi "et bud til alle muslimer om å drepe terroristene", hevder han - åpenbart i den villfarelse at en fatwa er det samme som en dødsdom."

Å, men for nordmenn så er fatwa ensbetydende med en dødsdom, Valhalla. Husk William Nygaard.

Vi har vært i terrorens midtpunkt før.

Du skjønner ikke spillet her? :ler:

Her er nøkkelsetningen:

Til Jaglands forsvar skal det medgis at dette er en temmelig vanlig misforståelse (som også Aftenposten til tider har gjort seg skyldig i).

Jeg har ledd av dette i flere timer

Gjest Valhalla
Skrevet

Så som svar på mitt spørsmål var det NTB som tok seg friheten med å hevde Hagen ville ha en dødsdom. Dette bør de så beklage.

Gjest anti-terror
Skrevet
Så som svar på mitt spørsmål var det NTB som tok seg friheten med å hevde Hagen ville ha en dødsdom. Dette bør de så beklage.

Tar du saken, Dr. Watson? :ler:

Gjest Valhalla
Skrevet

Meningen blir ganske anderledes om man oppfordrer folk til å gi en dødsdom, dette er et ganske alvorlig overtramp av NTB. Det kan vel unnskyldes av mangel på kunnskap som jo ikke er uvanlig hos journalister.

Skrevet
Ja, et særs farlig utspill, vil jeg kalle det.

Hagen ville at man skulle utstede en fatwa som muslimene i London har gjort. Det var en dødsdom.

Dette er en stortingspolitiker uverdig.

Uansett tolkning så er en fatwa noe som de aller fleste assosierer som en dødsdom.

Gjest Valhalla
Skrevet

Så kanskje Hagen har større kunnskap om islam og feilaktig antok at andre satt inne med tilsvarende kunnskap. :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...