AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Hei, Jeg har en enebolig litt ute "på landet" i relativt fin stand og lurer på hvor lang tid tar det å selge huset? Megler annonserte visning, men ingen kom på visningen, selv om statistikken viste at mange var interessert. Noen andre hus i området har ligget ute på markedet lengre (ca. 2-4 mnd avhengig av hvilke), og det har gått ca. 1 til1 og 1/2 mnd med mitt hus. Jeg føler meg litt redd for at ingen vil kjøpe huset, men jeg har hatt noen folk som har vært på privatvisning og skal arrangere flere uten megler. Spørsmålet er hvor lang tid tar det å selge huset? Skal jeg være redd for at folk ikke vil kjøpe huset mitt? På grunn av at de andre husene ser ut som bedre objekter så har jeg vært redd for at folk vil kjøpe de husene før mitt hus, og da må jeg vente minst 3 mnd for så lenge har de vært ute for salg... Jeg er også redd for dårlig marked i vinter med få som tar seg tid til å tenke på boligkjøp? Og hvor mye må jeg høre på andre boligkjøpere snakke om at de har tenkt kjøpe de andre husene og dette var av "litt interesse" før noen legger inn noe bud? Jeg prøver være høflig, men jeg blir drevet til vanvidd av folk som ikke virker som de har lest eller forstått tilstandsrapporten til huset før de kommer. Tusen takk for tilbakemelding, hilsen en engstelig selger som har googlet seg til artikler om folk som ikke får solgt. Anonymkode: 2a652...71a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Nei altså det har seg jo slik at folk har litt mindre penger nå og tror ikke det kommer til å snu med det første. Samtidig har du flere med mye penger og de kjøper gjerne flere hus for å leie ut. Men er det langt ute på bygda er det ikke sikkert de ønsker å satse der. Hvis det er et meget gammelt hus, har norge kommet dit vi var på 1900 tallet. At mega rike folk også fra utland vil kjøpe opp gamle hus på landet og spesielt tomt. Det har skjedd her 2 ganger i år. Så det er muligheter og det er fremdeles folk som søker på landet. Anonymkode: b273d...f0b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Hvor bor du? Det fins ingen fasit. Men det pleier å gå fint til slutt . Her jeg bor er markedet treigt, men de jeg kjenner som ville selge fikk alle solgt på under 6 måneder. Anonymkode: a5bba...7ac
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei altså det har seg jo slik at folk har litt mindre penger nå og tror ikke det kommer til å snu med det første. Samtidig har du flere med mye penger og de kjøper gjerne flere hus for å leie ut. Men er det langt ute på bygda er det ikke sikkert de ønsker å satse der. Hvis det er et meget gammelt hus, har norge kommet dit vi var på 1900 tallet. At mega rike folk også fra utland vil kjøpe opp gamle hus på landet og spesielt tomt. Det har skjedd her 2 ganger i år. Så det er muligheter og det er fremdeles folk som søker på landet. Anonymkode: b273d...f0b Det kom noen rike folk hit sørfra for å søke tilflukt fra corona, de skulle visstnok nyte omgivelsene her borte fra byen for å slappe av. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor bor du? Det fins ingen fasit. Men det pleier å gå fint til slutt . Her jeg bor er markedet treigt, men de jeg kjenner som ville selge fikk alle solgt på under 6 måneder. Anonymkode: a5bba...7ac Nord-Norge. Jeg kjenner til ett hus som ble solgt på 4 mnd, så mulig jeg må bare vente en del før det blir virkelig interesse. Anonymkode: 2a652...71a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå