Gå til innhold

Noen som bare har flyttet til en ny plass i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dame, unger og hele den pakken der. Men forholdet skurrer og har gjort det en stund. Samtidig liker jeg ikke stedet vi bor på og det blir for urbant for meg også.

Frykter nok for at dagen kommer hvor jeg fyker ut døra eller at dette nok ikke går over lang tid. Vi har vært sammen i 11 år og de siste 4-5 årene har vært dårlig. Og jeg har unnlatt å dra fra henne fordi jeg da har villet synes synd på henne. Men uansett, nok om det. Er en annen historie.

Egentlig kunne jeg tenkt meg å flytte tilbake der jeg kommer fra, men det er 7 timer unna og det blir for langt unna ungene.  Så jeg har tenkt litt på i midten, altså 2-3 timer unna. Ser det er masse av gamle koselige og billige hus til salgs og villmark så det jomer etter. Midt i blinken for min del. Har ikke den beste økonomien i verden og nytt hus i noe sentrum er ikke mulig. Men så er det dette med å bare flytte til et helt nytt sted og i småbygd uten å kjenne noen. 

Ser for meg å bli stemplet som sær og ikke få noe som helst med nettverk, siden jeg er 35+. Måtte uansett fått meg jobb først, så mulig en sosial jobb hadde hjulpet men. Er det noen andre som har forsøkt noe lignende?

Anonymkode: 7c1a1...4c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du lufter dette for dama? Hva tenker hun om at du ikke trives? 

Kanskje hun også ønsker en forandring. 

Skrevet

Du kan først se hvilken jobber som er i nærheten der du vil bo, også se aktivitetstilbud de har i området, bli med på noe som du kan drive med din interesse og treffe andre som har samme interesse. Du har vel familie eller venner utenom kona og barna?

Hvis du flytter til en ny plass er det bare en ny plass uten kona, ikke noe verre enn det. Du skal ikke bli i ett forhold som du ikke trives, det er kun deg selv som har ansvar for å være lykkelig og kun deg selv som har ansvaret for at du skal ha det bra. Det gjelder kona di også, hun har selv ansvar for å ha det bra.

Mange skiller seg og flytter fra hverandre, finnes verre ting man kan oppleve. Det går bra, forandring stresser oss en liten stund, men så får man masse igjen etterpå, du bli tøffere.

Hvorfor ikke snakke med kona? Truer hun med selvmord eller annet psyko? Hvis det er noe slikt, så børr du først bli henvist til psykolog også får du hjelp på den måten med å takle situasjonen.

Ikke kast bort livet ditt! Lag en plan, tenk hvor du er om 10 år.

Anonymkode: cce4d...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...