Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at man kan få positiv graviditetstest etter man har tatt ovitrelle.

Jeg tenkte å prøve dette idag. Tok ovitrelle på lørdag og tok en test idag. Den var negativ.

Er det slik at det noen ganger kan vise positiv dagene etter ovitrelle er tatt?

Blir litt redd for at ovitrellen ikke har hatt full effekt

Anonymkode: 2d34c...069

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når tok du ovitrell? Den skal være ute etter Max 10 dager

Anonymkode: f5399...040

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når tok du ovitrell? Den skal være ute etter Max 10 dager

2 dager siden

Skrevet

Jeg har tatt ovitrelle en gang, og syns det var veldig spennende å følge med på testene. Startet dagen etterpå og fulgte med hver dag på at testen ble gravid svakere - før den ble sterkere igjen! 😄 Mener å huske at den var helt blenda på 8 dpo, så da jeg skimtet noe svakt på 9 dpo fikk jeg forhåpninger. Og gravid var jeg!

Skrevet

Jeg fant bilde av testrekken min fra den gangen! To forskjellige merker da, derfor det er et opphold midt inni.

pp11_testrekke3.jpg.b84df11961fada315ea651fb4e0b649c.jpg

pp11_testrekke.jpg.b0e3a4e8a7227149735a4a474f8c6d9e.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Åh nå først leste jeg ordentlig og ser at du ikke spør om når testen blir blenda igjen 🤪 Beklager!

Du har tatt ovitrelle, men det slår ikke ut på test? Hvilken test tok du? Jeg vet dessverre for lite om dette til å vite om ovitrelle skal slå ut, eller kan slå ut. Må nesten tro at dersom du tok sprøyta riktig så har alt gått riktig for seg 👍

• 4 uker senere...
Skrevet

Er det noen som vet om ovitrelle SKAL slå ut på g-test eller bare kan? Og når man kan se noe på en test etter å ha tatt ovitrellen?

Jeg satt sprøyten kl.22.30 i går kveld. I dag kl.6.30 tok jeg en g-test, men den var helt blenda. Er det bare for tidlig å få utslag, eller har jeg gjort noe feil? Blir redd for at jeg ikke gjorde alt riktig ved injiseringen (selv om jeg ikke forstår dèt heller).

Det er mine testerekker over her fra et helt annet år. Og der fikk jeg jo utslag på testen rett etter sprøyten, hele to dager før EL skjedde. 

Skrevet

Jeg har brukt ovitrelle hele 12 ganger, og den har aldri slått ut på graviditetstest hos meg.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt ovitrelle hele 12 ganger, og den har aldri slått ut på graviditetstest hos meg.

Oi, det var nyttig å vite! Og da har du prøvd sånn 1-5 dager etter injeksjon? 

Skrevet

Den inneholdeR HCG , tror de fleste tester positivt med den

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den inneholdeR HCG , tror de fleste tester positivt med den

Men vet du hvor raskt det bør vises på en test? Er 8 timer etter injisering for tidlig mon tro? Når jeg fikk helt blenda test i morges etter injisering i går kveld så blir jeg så usikker på om jeg gjorde alt riktig... To streker på en test nå i starten ville beroliget meg med at medisinen er i kroppen min.

Skrevet

Ovitrelle skal vises på gtest ja. Som alltid tar det lenger tid å vise i urin enn i blod, men usikker på hvor lenge etter det vises. Antar innen 48 timer. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Ovitrelle skal vises på gtest ja. Som alltid tar det lenger tid å vise i urin enn i blod, men usikker på hvor lenge etter det vises. Antar innen 48 timer. 

Merkelig med hun som svarte over her da? Blir forvirra 🙄 Men er jo egentlig det jeg har hørt før også... at ovitrelle slår ut. Jeg får ta en test i morgen også for å sjekke. Håper da inderlig at sprøyten jeg tok i går kveld fungerer.

Skrevet
1 minutt siden, Amatariel skrev:

Merkelig med hun som svarte over her da? Blir forvirra 🙄 Men er jo egentlig det jeg har hørt før også... at ovitrelle slår ut. Jeg får ta en test i morgen også for å sjekke. Håper da inderlig at sprøyten jeg tok i går kveld fungerer.

Virkestoffet i ovitrelle er HCG, som er "gravidhormonet" og det hormonet som gtest er slår ut på. Hun over har kanskje testet etter de 10 dagene hcg fra ovitrelle kan henge i? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...