Gå til innhold

Klassiske kvinner flott! I motsetning til trend/mote-slaver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt enig med deg TS. Altfor mange mennesker som følger moten slavisk. Vi er alle produkter av tiden vi lever i, men må man følge alle moter fordi det er in. Jeg har for eksempel ingen planer om å anlegge gardinsveis bare fordi det er in. Hadde det heller ikke 90-tallet. 

Anonymkode: 076d0...a8e

Skrevet

Mom jeansen passer best på litt høye jenter da.

Anonymkode: eca6c...ac3

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mom jeansen passer best på litt høye jenter da.

Den passer best innerst i skapet sammen med de andre skjelettene. 

Anonymkode: e04b3...a40

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den passer best innerst i skapet sammen med de andre skjelettene. 

Og hva slags bukser liker du da ??

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva slags bukser liker du da ??

Stort sett alt annet. Skinny, flared, vide rett ned, boot cut.. 

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo de som er opptatt av mote som er helt like. 

Anonymkode: 995b3...880

Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror at det er lettere å skille seg ut om man er litt opptatt av møte. Om man ikke er så god på sånt er det lettere å la seg påvirke av hva som er i butikkene og hva man ser på andre. Ser hva som funker på andre, og kjøper det til seg selv. Og det må da være helt greit. 

Anonymkode: 228bd...776

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det ironiske er at kvinner som ikke følger moten blir oversett. 

Anonymkode: 983cd...994

Oversett av hvem?

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du mener at dette antrekket skiller seg ut fra mengden? OTK boots og innsvinget jakke av ull er det utrolig mange på min alder som går med på lik linje med chelsea boots og trench coats, jeg synes at det kun er en minoritet som går med synlige bare ankler og sneakers om vinteren. Små fargerike og mønstrede silkeskjerf har jeg sett utrolig mange av i år (på jenter på min alder), men om jeg kommer til å se like mye av dem til fordel for store ullskjerf når det bikker minusgrader ute vet jeg ikke. 

Det er mulig at jeg tolket antrekket ditt feil, men da må du i så fall komme med visuelle eksempler 

Anonymkode: 72f7d...655

Veldig moro å bli beskyldt for å være moteriktig, det har jeg faktisk aldri noensinne opplevd før. Haha Men da har jeg altså kledd meg umoderne i mer enn femten år og nå er jeg brått blitt moderne? 😁 Har stort sett kledd meg likt siden jeg ble gammel nok til å kjøpe mine egne klær, og jeg har aldri vært på moten før så det er jo litt gøy.
Særlig er det moro hvis silkeskjerf er in, for det har jeg blitt ertet for i alle år. At det er så damete og gammeldags og huffameg.

OTK er et merke jeg ikke kjenner. Vet ikke hvilket merke støvlettene mine er, de er så gamle at det ikke engang er sikkert at det merket finnes lenger. Chelsea boots er vel skoletter? Og det bruker jeg som tidligere nevnt ikke. 
Men jeg har til gode å se noen med kort, ensfarget, figurnær jakke. Har sett en del unge jenter med uformelige, rutete herrejakker.  Hvis du mener det er in, må det være en helt ny mote nå i oktober?

Uansett veldig moro, nå skal jeg erte alle vennene og kollegene mine for at de er umoderne og jeg er supermoderne. Haha

Anonymkode: 6c661...ef6

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt enig med deg TS. Altfor mange mennesker som følger moten slavisk. Vi er alle produkter av tiden vi lever i, men må man følge alle moter fordi det er in. Jeg har for eksempel ingen planer om å anlegge gardinsveis bare fordi det er in. Hadde det heller ikke 90-tallet. 

Hva er gardinsveis?

Skrevet
6 timer siden, Trolltunge skrev:

Egentlig vanskelig å gi eksempler, for alt som skiller seg litt ut egentlig, og å kombinere litt overraskende. Bruker også mer tilbehør som skiller seg ut, som hatter og unike belter. Er ikke redd for å bruke farger, og kombinerer gjerne klassisk med litt "rampete" uvanlige t-skjorte og skjorter. Dressjakker med klassisk snitt men uvanlig mønster/stoff liker han godt. Spesielle sko er han også glad i. Klokker som skiller seg ut er vel nyeste interesse. 

Han leker seg rett og slett med klær, tilbehør og sko, og han vil rett og slett ikke se ut som alle andre. 

Abid Raja?

Anonymkode: 1776b...ee1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Abid Raja?

Anonymkode: 1776b...ee1

Hehe, nei, men jeg digger faktisk han. At han våger å skille seg ut. 

Han gjorde ikke det tidligere. Ikke slik at jeg la merke til det iallefall. Jeg bemerket for ikke så veldig lenge siden at jeg synes han er mye mer fremtredende person nå, og lurte på om han hadde fått hjelp av en stylist. 

Jeg føler at han har blomstret opp og blitt mer synlig. Han har alltid vært flink, men nå legger man virkelig merke til ham. 

Det er ikke dumt å våge litt. 

Om han har fått stylist synes jeg det er gjort en god jobb. Om han bare selv har modnet inn i å våge er det også veldig bra. 

Han får tommel opp fra meg. 😃

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig moro å bli beskyldt for å være moteriktig, det har jeg faktisk aldri noensinne opplevd før. Haha Men da har jeg altså kledd meg umoderne i mer enn femten år og nå er jeg brått blitt moderne? 😁 Har stort sett kledd meg likt siden jeg ble gammel nok til å kjøpe mine egne klær, og jeg har aldri vært på moten før så det er jo litt gøy.
Særlig er det moro hvis silkeskjerf er in, for det har jeg blitt ertet for i alle år. At det er så damete og gammeldags og huffameg.

OTK er et merke jeg ikke kjenner. Vet ikke hvilket merke støvlettene mine er, de er så gamle at det ikke engang er sikkert at det merket finnes lenger. Chelsea boots er vel skoletter? Og det bruker jeg som tidligere nevnt ikke. 
Men jeg har til gode å se noen med kort, ensfarget, figurnær jakke. Har sett en del unge jenter med uformelige, rutete herrejakker.  Hvis du mener det er in, må det være en helt ny mote nå i oktober?

Uansett veldig moro, nå skal jeg erte alle vennene og kollegene mine for at de er umoderne og jeg er supermoderne. Haha

Anonymkode: 6c661...ef6

Silkeskjerf har vært populært en stund nå og har blitt brukt som hårstrikk, hårbånd og som pynt til vesker. DAY ET selger silkeskjerf som er populære. 

Eller syns jeg stilen din høres ganske vanlig ut, noe som ikke er ment som negativt. 

Anonymkode: aa8a5...0b7

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 4
Skrevet
On 10/12/2020 at 8:52 PM, AnonymBruker said:

Etter endel dating oppdager jeg stor forskjell på stiler, endel kopier ja. Men så har du de som er mer nøytrale og klassiske.

Men jammen er det mange kvinner der ute i 20-30åra med vide buksebein og hvite sko 😅

Anonymkode: ad8e6...4e6

Dette kommer kanskje som en stor overraskelse for deg. Men faktum er at de aller fleste kvinner gir totalt f i hva du mener om klesstilen deres.

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og innhold med opphavsrett.

Edie, adm.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe nytt. I barokktiden var kvinnene villige til å lide for å slavisk følge moten. Om de ikke fikk puste med et alt for trangt korsett? So be it. Sånn skulle det være. 

Annonse
Skrevet

Vi formes av den moten som er rådende i vår kultur og samfunnslag, sånn er det bare. Det krever mye fantasi og energi å skille seg ut, de fleste lar seg inspirere av det de ser foran seg på gata, i vennekretsen og i butikkene, og dermed blir stilen ganske lik. Dette er ikke noe nytt i vår tid, om man f.eks. ser et bilde av en lørdag kveld på byen i 1955 vil man legge merke til at alle jentene har krøllet hår, høye pumps og en variant av tettsittende bluse og skjørt, med trekantformede spile-BH-pupper. Ser man et bilde fra 1885 vil man se at alle damene fra borgerskapet har oppsatt hår, tekkelig blondebluse stukket ned i lange skjørt med underskjørt og snørestøvletter.

Selv om det føles kjedelig her og nå at alle kler seg likt, er det jo veldig artig i et historisk perspektiv. Noe av det gøye med å se på bilder fra fortiden er nettopp de klare motetendensene som man gjerne gremmes over eller lengter tilbake til. De flagrende buksene og hvite joggeskoene vil være noe våre barnebarn vil bli fascinert av om 50 år. Om alle kler seg såkalt klassisk preppy som en Ralph Lauren-reklame tiår etter tiår så vil jo elementet av epokemessig variasjon forsvinne, og fortiden vil bli mye mer grå og kjedelig å se tilbake på. 

Anonymkode: 679e6...ec6

• Liker 7
Skrevet

TS minner meg om faren min, en som ikke har peiling på mote og klær, men som hisser seg opp over at jeg bruker penger på kvalitetsklær og ikke bare går på typ Cubus og kjøper en kjole. Men han kjøper selv nye klær i kjedebutikker som følger en viss mote. Sa til han at dersom du ikke bryr deg, hvorfor ikke bare gå med de klærne dine som farmor har tatt vare på? Feks hun har en helt fin oversized dress som han brukte på slutten av 90-tallet da alt var oversized. Nei, den var jo "stygg som f". Ja, fordi du er påvirket av moten enten du vil det eller ei.

(Ref NBA i dag vs da)

image.thumb.png.8be25d4da1e8d23e11fe10087dca03e1.png

Anonymkode: 4c190...1b0

• Liker 5
Skrevet

Mom jeans og boyfriend jeans er sørgelig dersom man har en pen kropp. 

Jeg brukte skinn jeans før det ble inn, å bruker det nå, som det er ut. Kommer nok til å fortsette med det så lenge jeg er thick og stram. 

Anonymkode: 60839...cc0

• Liker 5
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS minner meg om faren min, en som ikke har peiling på mote og klær, men som hisser seg opp over at jeg bruker penger på kvalitetsklær og ikke bare går på typ Cubus og kjøper en kjole. Men han kjøper selv nye klær i kjedebutikker som følger en viss mote. Sa til han at dersom du ikke bryr deg, hvorfor ikke bare gå med de klærne dine som farmor har tatt vare på? Feks hun har en helt fin oversized dress som han brukte på slutten av 90-tallet da alt var oversized. Nei, den var jo "stygg som f". Ja, fordi du er påvirket av moten enten du vil det eller ei.

(Ref NBA i dag vs da)

Anonymkode: 4c190...1b0

Jeg er enig med det meste du skriver her, men det er ikke riktig at kjedebutikker som cubus ikke selger "moteklær." Kjedebutikker selger jo klær som er populære, det har de alltid gjort, så å sammenligne gammeldagse klær med klær fra kjedebutikker er jo ikke riktig. En kjedebutikk som høyer, som selger for det meste klassiske klær, selger også klær som er populære.

• Liker 5
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med det meste du skriver her, men det er ikke riktig at kjedebutikker som cubus ikke selger "moteklær." Kjedebutikker selger jo klær som er populære, det har de alltid gjort, så å sammenligne gammeldagse klær med klær fra kjedebutikker er jo ikke riktig. En kjedebutikk som høyer, som selger for det meste klassiske klær, selger også klær som er populære.

Butikker som Høyer selger også moteklær ja, men det er lettere å finne klær i god kvalitet der også. Noe Cubus definitivt ikke selger. For min del handler jeg mye på Hugo Boss, og de retter seg jo mye mer inn mot klassiske plagg enn mote. Selvsagt har de også moteklær, men de har en god balanse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...