Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å føle på en ekstrem ensomhet og savn etter fysisk nærhet etter brudd. Problemet er at jeg samtidig ikke finner andre menn attraktive, og blir kvalm av tanken på å kose, ligge eller kysse noen andre. Føler jeg har LANGT igjen i sorgprosessen, men er så utrolig ensom på samme tiden. 

Tips og råd? 

Anonymkode: 62773...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorgprosessen?

Du sier du føler på ensomhet og savner fysisk nærhet. Samtidig som du blir kvalm av tanken på det.

Dette hørtes ikke lite schizofrent ut. Hvor godt kjenner du deg selv egentlig?

Det høres ikke ut som dette handler om sorg, men om traumer i stedet. Ingen som ikke er traumatiserte føler seg kvalm med tanke på nærhet.

Mitt tips er å finne noen venner å snakke med.

Anonymkode: 433a2...a71

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorgprosessen?

Du sier du føler på ensomhet og savner fysisk nærhet. Samtidig som du blir kvalm av tanken på det.

Dette hørtes ikke lite schizofrent ut. Hvor godt kjenner du deg selv egentlig?

Det høres ikke ut som dette handler om sorg, men om traumer i stedet. Ingen som ikke er traumatiserte føler seg kvalm med tanke på nærhet.

Mitt tips er å finne noen venner å snakke med.

Hva babler du om? Det hun beskriver er jo helt typisk i tiden rett etter brudd.

Anonymkode: 093bd...bba

• Liker 8
Skrevet

Dette er jo helt normale tanker/følelser. TS, det vil bli bedre med tiden. Jeg følte akkurat det slik som deg etter mitt brudd, trodde aldri jeg ville få det bra igjen, slutte og savne igjen. Men etter 3 år, trives jeg så godt alene at jeg ikke ønsker et fast forhold igjen 😊 

Anonymkode: ebc61...be1

• Liker 1
Skrevet

Hva babler du om? Det hun beskriver er jo helt typisk i tiden rett etter brudd.

Anonymkode: 093bd...bba

Etter et brudd med en mishandler kanskje, men helt typisk for alle andre er det hvert fall ikke.

Skrevet

Hvor lenge er det siden bruddet? Er som regel den første måneden som er verst.

Anonymkode: a5830...116

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det siden bruddet? Er som regel den første måneden som er verst.

Det har gått tre måneder. Jeg begynte først å føle på ensomhet de siste ukene, før dette var det bare savn etter han. føler en slags ensomhet over fremtiden, å være alene osv, samtidig som tanken på å være med noen andre gjør meg uvel.

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge var dere sammen da? Om det var et langtidsforhold er det veldig naturlig at det tar lang tid å lege sårene og det er vel egentlig bare et tegn på at du har et sunt følelsesregister. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge var dere sammen da? Om det var et langtidsforhold er det veldig naturlig at det tar lang tid å lege sårene og det er vel egentlig bare et tegn på at du har et sunt følelsesregister. 

Vi var sammen i fire år..

Jeg er bare redd for at jeg aldri vil ha det bra igjen, og må leve resten av livet med dette

• Liker 1
Skrevet

Har hørt en teori en gang om at det tar minst like mange måneder å komme over et brudd som antall år forholdet varte. Litt flåsete men har stemt ihvertfall et par ganger for min del. Eksempel: forholdet varte 11 år, brukte cirka ett år på å komme meg over det og tro at jeg kanskje kunne tenke meg nærhet med noen igjen. Kommer vel an på måten det ble slutt på, hvorfor og mye annet, men uansett tar det jo tid. Er flere i samme båt her dessverre.

Anonymkode: 5d04e...228

Skrevet

Mitt beste tips er å normalisere det du går igjennom nå. Det er faktisk en helt normal reaksjon etter samlivsbrudd. Ingenting unormalt altså. Det oppleves som en ekstrem situasjon, men vit at det er normalt. Og det går over selv om du ikke føler det akkurat nå. 

Mitt beste råd er at du senker skuldrene, gir deg selv tid til å sørge og for å komme deg til hektene igjen. Å sørge når du har sorg er faktisk viktig, og sunt å gjøre for å komme deg raskere. Det er lov å gråte, det er lov å ha det vondt. Ikke jobb imot hele tiden. Ikke stress med ensomheten eller ny mann. Du er ikke klar, det vet du. Du blir klar en annen gang, det vet du også. 

Ensomhet er ikke farlig. Mer vondt. Men ensomheten er hyperforsterket pga sorgprosessen. Det kommer til å gi seg etterhvert. Når du føler deg bedre. Og hvis ensomheten ikke gir seg da, så er du jo uansett bedre, og kan begynne å utforske igjen. 

Anonymkode: 81a27...2b7

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hørt en teori en gang om at det tar minst like mange måneder å komme over et brudd som antall år forholdet varte. Litt flåsete men har stemt ihvertfall et par ganger for min del. Eksempel: forholdet varte 11 år, brukte cirka ett år på å komme meg over det og tro at jeg kanskje kunne tenke meg nærhet med noen igjen. Kommer vel an på måten det ble slutt på, hvorfor og mye annet, men uansett tar det jo tid. Er flere i samme båt her dessverre.

Anonymkode: 5d04e...228

Har hørt en teori om at kjærlighetssorgen varer halvparten av forholdet. Den svekkes over tid, men følelsen vil være der i denne halve perioden.

• Liker 1
Skrevet

Vi var sammen i fire år..

Jeg er bare redd for at jeg aldri vil ha det bra igjen, og må leve resten av livet med dette

Sorgen blender deg. 

Du vet at du vil få det bra igjen, og du vet at du ikke må leve resten av livet med dette. 

Prøv å ikke spinn rundt på irrasjonelle tanker som bryter deg ned. Æresord. Det blir bra :) 

• Liker 3
Skrevet

Tar tid å "glemme noen fysisk". Men langt i fra så lang tid som det  psykiske kan ta. Noen måneder til ett halvt år så er nok den delen overstått. 

Anonymkode: cc955...9d8

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter et brudd med en mishandler kanskje, men helt typisk for alle andre er det hvert fall ikke.

Det er helt normalt etter er brudd å lengte etter nærhet samtidig som det kjennes skummelt. 

Anonymkode: 1f570...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...