Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går vi frem for å klage på helsesøster, og hvem til? Vi er flere familier som er misfornøyd med helsesøster, og er usikker på hvordan vi går frem. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er svært usikker, så ikke ta svaret mitt for god fisk, men jeg tror klager på helsepersonell skal sendes til Fylkesmannen. 

Anonymkode: 7c868...106

Skrevet

For å bytte helsesøster (der det fins flere) i tilfeller der kjemien bare ikke stemmer, så tar man kontakt med leder ved helsestasjonen (lett å finne på nettsidene). 

Det har jeg gjort. 

Dersom det er noe mer faglig formelt dere ønsker å klage på, så er nok Fylkesmannen rette instans. 

Anonymkode: 08eef...930

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler dere å bytte helsesykepleier og la være å gjøre noe mer med saken. Det er ikke så lurt å "erte på seg" helsestasjonen. Jeg kjenner jo ikke saken, men ut fra egen erfaring kan jeg si at hvis dere klager til fylkesmannen og det blir opnet tilsynssak, så vil helsesykepleier få sjansen til å forsvare seg mot påstandene. Det blir ord mot ord, sjansen er stor for at fylkeslegen vil støtte helsesykepleier. Det skal ekstremt mye til før dere får medhold. Kanskje det vil ha noe for seg  gå videre med saken hvis helsesykepleier ruser seg på jobb. Ved mindre alvorlige forhold, tviler jeg sterkt på at hun i det hele tatt får en advarsel. 

Anonymkode: 9ac0c...f31

Skrevet

Jeg ville egentlig klage på jordmoren vi gikk til kontroll hos i den kommunen vi bodde. I den bydelen var det flere å velge mellom. Jeg synes hun tok med fordommene sine på jobb og var kald og ubehagelig. 

Men orket ikke masse drama så bare ringte helsestasjonen og sa jeg ville bytte. Jeg tror du kan det om det er flere å velge mellom. 

Samtidig går det kanskje opp et lys om hun ser at mange bytter henne ut 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler dere å bytte helsesykepleier og la være å gjøre noe mer med saken. Det er ikke så lurt å "erte på seg" helsestasjonen. Jeg kjenner jo ikke saken, men ut fra egen erfaring kan jeg si at hvis dere klager til fylkesmannen og det blir opnet tilsynssak, så vil helsesykepleier få sjansen til å forsvare seg mot påstandene. Det blir ord mot ord, sjansen er stor for at fylkeslegen vil støtte helsesykepleier. Det skal ekstremt mye til før dere får medhold. Kanskje det vil ha noe for seg  gå videre med saken hvis helsesykepleier ruser seg på jobb. Ved mindre alvorlige forhold, tviler jeg sterkt på at hun i det hele tatt får en advarsel. 

Så du anbefaler dem å holde kjeft selvom de føler at de har sin rett til å klage på hs? Er det et slikt samfunn vi går mot der alt skal hysjes ned?

Jeg synes det er kjempeflott at Ts med flere vil klage inn en helsesøster som ikke gjør jobben sin! Mange av disse helsesykepleierne herjer som de vil, overkjører foreldre og kan i verste fall virke truende fordi de vet at de kommer seg unna med det, fordi «ingen» tør uansett å klage de inn. Men jo flere det er som klager inn disse utdaterte damene jo mer vil de skjerpe seg da de vil innse at de ikke kommer unne med det de gjør!

Kudos til deg ts, og jeg håper flere misfornøyde vil gjøre det samme.

Anonymkode: d6f73...ac4

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du anbefaler dem å holde kjeft selvom de føler at de har sin rett til å klage på hs? Er det et slikt samfunn vi går mot der alt skal hysjes ned?

Jeg synes det er kjempeflott at Ts med flere vil klage inn en helsesøster som ikke gjør jobben sin! Mange av disse helsesykepleierne herjer som de vil, overkjører foreldre og kan i verste fall virke truende fordi de vet at de kommer seg unna med det, fordi «ingen» tør uansett å klage de inn. Men jo flere det er som klager inn disse utdaterte damene jo mer vil de skjerpe seg da de vil innse at de ikke kommer unne med det de gjør!

Kudos til deg ts, og jeg håper flere misfornøyde vil gjøre det samme.

Ja, det er jo ikke slik det skal være. Vi foreldre har, i teorien, rett til å ytre misnøye og rett  til å klage uten at det kan føre til negative konsekvenser. Men jeg er redd for at en klage vil gjøre samarbeidet med helsestasjonen vanskelig. Som sagt, med mindre det er snakk om forhold som gjør at helsesykepleier setter liv og helse i fare, tviler jeg på at det vil bli gjort noe med saken. I mitt tilfelle var jeg sikker på at ledelsen ved helsestasjonen ville se min side av saken, men de tok helsesykepleiers parti. Og jeg ble meldt til barnevernet for å ha ytret "ufine kommentarer" om helsesykepleier, og for "manglende fokus på barnet". 

Nå er vel risikoen for at en konflikt med helsestasjonen vil eskalere til det punktet heller liten. Men husk at barnet skal få oppfølging ved helsestasjonen mange år fremover. Da er det viktig at samarbeidet mellom hjem og helsestasjon går greit. En klage med påfølgende tilsynssak vil ikke bli sett på som noe positivt. 

Ts, dere står sterkere siden dere er flere om å være misfornøyd. Tenk dere godt om. Masse lykke til hvis dere bestemmer dere for å klage ❤️

• Liker 1
Skrevet

Gjelder dette helsestasjon eller barneskole? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo ikke slik det skal være. Vi foreldre har, i teorien, rett til å ytre misnøye og rett  til å klage uten at det kan føre til negative konsekvenser. Men jeg er redd for at en klage vil gjøre samarbeidet med helsestasjonen vanskelig. Som sagt, med mindre det er snakk om forhold som gjør at helsesykepleier setter liv og helse i fare, tviler jeg på at det vil bli gjort noe med saken. I mitt tilfelle var jeg sikker på at ledelsen ved helsestasjonen ville se min side av saken, men de tok helsesykepleiers parti. Og jeg ble meldt til barnevernet for å ha ytret "ufine kommentarer" om helsesykepleier, og for "manglende fokus på barnet". 

Nå er vel risikoen for at en konflikt med helsestasjonen vil eskalere til det punktet heller liten. Men husk at barnet skal få oppfølging ved helsestasjonen mange år fremover. Da er det viktig at samarbeidet mellom hjem og helsestasjon går greit. En klage med påfølgende tilsynssak vil ikke bli sett på som noe positivt. 

Ts, dere står sterkere siden dere er flere om å være misfornøyd. Tenk dere godt om. Masse lykke til hvis dere bestemmer dere for å klage ❤️

Huff, helt grusomt det dere opplevde og jeg blir forbanna når jeg leser om slik maktmisbruk fra helsestasjonens side! Jeg håper virkelig at mange av disse maktsyke helsesøsteren blir sett for det de er nå snart, for dette kan virkelig ikke fortsette! 

Skrevet

Ts her. 

Mulig det blir en vanskelig sak, helsesøster gjør ikke noe GALT som gjør hun direkte uskikket. Men hun er ikke interessert i barna, har ingen tips om man spør om forslag, spør man om noe eller prøver å lufte ting som er vanskelig (amming, lite søvn, mat, rutiner) så blir man møtt med "sånn er det å ha barn" og en brosjyre. Ofte trenger man bare noen å snakke med  om ting, uten at hun nødvendigvis skal kunne gi en fasit, men hun avfeier alle fullstendig. 

Jeg har ikke hatt noen store problemer/utfordringer i barseltiden, men for de som har det har hun ikke vært til hjelp i det hele tatt. Og de som har det vanskelig har gjerne aller minst energi til klage 

Er kun en helsesøster, så ingen mulighet til å bytte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...