AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Noen her som er husmor? Eller hjemmeværende med kjæresten? Eller evt jobber 2-3 ganger i uka? hva er lønnen til mannen? Hvordan får dere det til å gå opp? hvorfor valgte dere dette livet? Anonymkode: a9fa6...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Nav`er mener du? Anonymkode: bcc87...9ca 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Så du vil leve livet på mannens lønn? Lite sjarmerende. Anonymkode: 710f6...6b9 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Dersom mannen din lønner deg, Ts, er du hans ansatte. Om du da ligger med din arbeidsgiver er vi over på prostitusjon. Skal du gå hjemme og sulle bør du ha egen formue for å unngå det etisk betenkelige rundt å ha valgt domestic prostitution som yrkesvalg. Anonymkode: 82e66...39a 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nav`er mener du? Anonymkode: bcc87...9ca Man får ikke penger fra NAV om man ikke enten er arbeidsledig (og da også aktivt arbeidssøkende, dvs at da må man bevise det og ta jobber man får tilbudt, gå på kurs osv) eller er ufør. Å velge å være hjemmeværende gir ingen inntekt/trygd overhodet. Anonymkode: ac04a...383 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dersom mannen din lønner deg, Ts, er du hans ansatte. Om du da ligger med din arbeidsgiver er vi over på prostitusjon. Anonymkode: 82e66...39a Her er det tydeligvis noen som burde finne fram en ordbok. Anonymkode: ac04a...383 1
malifika Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 Herregud så teite dere som har svart er. Man er hverken naver eller prostituert om man velger å leve av den enes lønn. Det er da virkelig opp til hver enkelt familie hvordan de vil leve. 17
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg og mannen jobber begge 50%. Lever billig og er viktigere for oss med tid til det faktiske livet og hverandre, enn jobbing 😄 Anonymkode: dcc9b...790 11
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #9 Skrevet 12. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen her som er husmor? Eller hjemmeværende med kjæresten? Eller evt jobber 2-3 ganger i uka? hva er lønnen til mannen? Hvordan får dere det til å gå opp? hvorfor valgte dere dette livet? Anonymkode: a9fa6...e1c Hva skal du finne på som hjemmeværende uten barn? Stulle og stelle for en person? Du skal ha et rimelig digert hus for å klare å bruke mer enn et par små timer på "husmorarbeidet". Og tenk på en ting: Uten inntekt = minstepensjon. Evt. minstesats AAP. Og: "Husmor" uten inntekt: Hvordan er eierforholdet når det gjelder boligen? Han eier og "husmoren" bor på nåde? Et forhold/ekteskap varer ikke nødvendigvis evig. Anonymkode: d1181...cde 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #10 Skrevet 12. oktober 2020 Hadde gjerne vært hjemme og pleiet megselv og mitt om jeg kunne men velger heller å jobbe og å være sammen med mannen min.. å bli sammen med en utelukkende pga pengene er ikke noe jeg ønsket. Man kan jo være heldig å møte en mann som tjener svært godt OG som godtar at man ikke vil jobbe.. men sjansen er stor for at den mannen har sjåvinistiske trekk. Jeg og mannen tjener begge 500.000, for at han skulle ha brødføet livsstilen vår hadde han nok måttet tjene 1,5 million, mtp på skatting. Men jeg er ett «luksusdyr» Så jeg hadde nok ville jobbet allikevel slik at vi kunne øke livskvaliteten ytterligere Anonymkode: fa266...b06
Perleugla Skrevet 12. oktober 2020 #11 Skrevet 12. oktober 2020 Vil du leve et liv der du må be en annen person om penger? Vil du ikke ha egen inntekt? Jeg skjønner ikke at man ønsker å gjøre seg selv så utsatt og sårbar økonomisk. 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #12 Skrevet 12. oktober 2020 Tenk deg godt om før du velger en slik tilværelse. Selv om mannen kanskje tjener bok til begge, er det ikke særlig lurt. Tenk deg hva som skjer ved en evt skilsmisse. Da sitter du med ingenting. Og minstepensjon når den tid kommer. Anonymkode: 58a6c...5b6 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #13 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg prøvde å være hjemme i 6 mnd før vi fikk barn. Mannen min reiser veldig mye i jobben sin og vi hadde allerede bestemt at jeg skulle slutte å jobbe når vi fikk barn, så hvert fall en av oss hadde mulighet til å gå på alle ting i barnehagen/skolen. Var nedbemanning på jobben og jeg takket ja til sluttpakke da jeg var 3 mnd på vei. Det var de kjedeligste 6 mnd i mitt liv. Alle andre jobbet jo. Jeg har en del hobbyer og et stort hus å ta vare på, men det var mye dødtid hver dag. Nå har vi to barn under 4 år og er gravid med nr 3, og selv om begge er i barnehagen (ca 6 timer per dag), så sliter jeg litt med å få dagene til å gå. Har alltid 1-3 timer hvor jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Mannen tjener ca 6 mill og alt det økonomiske går opp. Planen er å være hjemme til alle barna har begynt på skolen hvert fall, men må nok få meg en deltidsjobb før jeg går på veggen. Anonymkode: 8c709...8c8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #14 Skrevet 12. oktober 2020 Hadde fint gjort det, såfremt det var på det rene at mitt bidrag i livet/hjemmet var verdsatt på lik linje som lønnet arbeid. Dvs at jeg naturlig nok ikke tjente opp pensjonspoeng, men at min innsats for at mannens hverdag skulle være fin, ble belønnet med at jeg også fikk lik eierskap i eiendom og innkjøpte ting. Av de jeg kjenner som har det slik (ja, de finnes, selv om de fleste av dem nå har barn) så er det som regel damen som håndterer regninger og har oversikt over det økonomiske også. Mannen jobber og betaler, men kvinnene har ikke noen dårligere stilling eller mindre givende hverdag; ofte gjør de innsats i hjemmet forbi bare å vaske, de har egne prosjekter de tjener penger på, gjør hagearbeid + pusser opp eller øker verdien på felles eie på andre måter. Noen holder dyr, driver oppdrett av hund/katt o.l. Per i dag er jeg sykemeldt og går hjemme og som regel så lenge jeg er i form til det gjør vi det også slik. Jeg eier huset vi bor i, han betaler litt mer på lånet enn meg - mens jeg gjør mer hjemme. Ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere så lenge man ikke står på bar bakke og uten skriftlige avtaler hvis det skjer noe. Anonymkode: 196c4...eb8 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #15 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg er hjemmeværende mor. Trenger ikke å jobbe fordi mannen har millionlønn, og da vil jeg heller bruke tid på barna. Vi har 3 stk, og vil da levere de senere i bhg, hente de tidlig og faktisk få tid med dem før de legger seg. Livet er kun ett, og jeg vil ikke bruke det på å jobbe men på familien. Men er da jeg som står opp med dem, og gjør de klare, også står opp med de i helgene så mannen kan sove sent. Handler også meste av maten og husarbeid gjør jeg. Synes det er så deilig! Får masse tid til å ta vare på meg selv, lage mat fra bunnen til alle måltider(hobby), være med barna og kvalitetstid med mannen. Anonymkode: eb80c...14a 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #16 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg bor alene, jobber 70 % og lever godt med det. Skulle greid meg med mindre og bare ta strøjobber når det passer meg. Fortiden er jeg sykemeldt og jobber kun to dager i uka og det er helt nydelig og ha tid til å gjøre ting hjemme . Kunne fint sysselsatt meg på heltid med det som skulle gjøres hjemme, ute og inne. Anonymkode: 11c73...09f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #17 Skrevet 12. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde å være hjemme i 6 mnd før vi fikk barn. Mannen min reiser veldig mye i jobben sin og vi hadde allerede bestemt at jeg skulle slutte å jobbe når vi fikk barn, så hvert fall en av oss hadde mulighet til å gå på alle ting i barnehagen/skolen. Var nedbemanning på jobben og jeg takket ja til sluttpakke da jeg var 3 mnd på vei. Det var de kjedeligste 6 mnd i mitt liv. Alle andre jobbet jo. Jeg har en del hobbyer og et stort hus å ta vare på, men det var mye dødtid hver dag. Nå har vi to barn under 4 år og er gravid med nr 3, og selv om begge er i barnehagen (ca 6 timer per dag), så sliter jeg litt med å få dagene til å gå. Har alltid 1-3 timer hvor jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Mannen tjener ca 6 mill og alt det økonomiske går opp. Planen er å være hjemme til alle barna har begynt på skolen hvert fall, men må nok få meg en deltidsjobb før jeg går på veggen. Anonymkode: 8c709...8c8 Lurer veldig på hva slags jobb man har når man tjener 6 mill😵 Anonymkode: c413e...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #18 Skrevet 12. oktober 2020 Er det en ting jeg angrer på, så er det at jeg jobbet så mye mens ungene var små. De hadde lange dager i barnehagen, og slitne foreldre. Nå er de skolebarn, og jeg har jobbet kun 50% siste året. Beste avgjørelsen jeg har tatt. Anonymkode: 2943a...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #19 Skrevet 12. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er hjemmeværende mor. Trenger ikke å jobbe fordi mannen har millionlønn, og da vil jeg heller bruke tid på barna. Vi har 3 stk, og vil da levere de senere i bhg, hente de tidlig og faktisk få tid med dem før de legger seg. Livet er kun ett, og jeg vil ikke bruke det på å jobbe men på familien. Men er da jeg som står opp med dem, og gjør de klare, også står opp med de i helgene så mannen kan sove sent. Handler også meste av maten og husarbeid gjør jeg. Synes det er så deilig! Får masse tid til å ta vare på meg selv, lage mat fra bunnen til alle måltider(hobby), være med barna og kvalitetstid med mannen. Anonymkode: eb80c...14a Jeg er veldig enig i at tid med barna er viktig, men jeg håper du har sikret deg selv slik at du ikke sitter igjen med null ved en evt skilsmisse. Ingen tror eller håper er blir skilt, men mange blir det likevel. Anonymkode: 58a6c...5b6 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #20 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg er hjemmeværende, men mor da. Det er slik det best løste seg mtp barn og hus det er som en fulltidsjobb for alt skal planlegges og gjøres ordentlig.. Anonymkode: 75e9f...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå