Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har kjønnsvorter som ikke forsvinner etter pensling i noen måneder. Har nå bestilt time til lege for å få bukt med problemet. Hva kan legen gjøre? Gjør det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis penslingen ikke fjerner vortene, kan de fjernes ved hjelp av frysebehandling, laser eller operasjon.

Lommelegen

Om det gjør vondt vet jeg ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Frysebehandler en vanlig lege? Hvor lang tid tar det og er det vondt?

Skrevet

Har 2 venninner som har fjernet det med laser... Det gjorde visst syyyyyyykt vondt.... Kunne ikke sitte ordentlig på flere dager! Men de forsvant da iallfall. :)

Skrevet

Stemmer det at hvis man først har hatt kjønnsvorter én gang så kan det komme tilbake når som helst? Er det smittsomt hvis man ikke har utbrudd da?

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ingen her som har frosset de vekk? Hva kan en vanlig fastlege gjøre?

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde kjønnsvorter i mange år.

Prøvde å pensle dem selv. Fastlegen penslet, han frøs de bort (Ikke så vondt som vedkommende over skal ha det til.

Vortejævlene kom alltid tilbake.

Jeg hadde dem i over ti år.

Så leste jeg på et helsested om en ny krem som er kommet, som heter Aldara

Den må du få resept på av din lege, og den er veldig veldig dyr, men den tar vortene for alltid.

Jeg tror det kostet 1000 kr for en 4 ukers kur, og man skulle bruke den tre ganger i uken, over jeg tror det var mellom 8-12 uker.

Mitt tips er: Den pakken du får på apoteket ineholder 12 små engangsposer. Egentlig skal hver pose kastes etter bruk. Men jeg brukte hver pose i en uke. Dermed hadde jeg medisin til 12 uker. Innen da var mine vorter borte.

Vask hendene godt, og pakk inn posen etter bruk i plastfolie eller liknende.

Du skal altså smøre vorten med kremen tre ganger i uken. Følg bruksanvisning.

Det svir litt, og den etser bort hele vorten. Jeg fikk mye sopp, og svie og kløe, men fortsatte standhaftig.

En dag etter nesten 12 uker var vorten helt borte, og den har ikke kommet tilbake. Det er nå halvannet år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...