T-Rex Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Koronautbruddet i Hyllestad skal ha kostet kommunen rundt 10 millioner. Kan noen forklare meg hva disse millionene er brukt på? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mBRL4g/coronautbruddet-i-hyllestad-det-har-vaert-ekstremt
LisbethBerg Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg blir mest forundret over at det ikke står ett ord om at noen har blitt alvorlig syke. Dersom et så stort utbrudd ikke medfører ett eneste alvorlig tilfelle, må man begynne å vurdere om dette virkelig er verdt det.. Så vidt jeg forstår artikkelen så dekker de utgiftene for 170 personer i karantene innlosjert på hotell.. det er ikke akkurat gratis.. Si det blir nesten 2 millioner bare der: 170 personer x 1000 kr pr natt x 10 dager = 1 700 000. Så har du kostnader til vikarer til alle kommunale tjenester der folk er i karantene, sykepenger til kommunalt ansatte i karantene, overtidsarbeid på alle de som må planlegge og jobbe ekstra. Informasjon og arbeid med smittesporing. Nedvask og desinfeksjon av alle offentlige steder, kostnader til testing, tapte skatteinntekter osv osv. 3
Enda en tulling Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 9 minutter siden, LisbethBerg skrev: Jeg blir mest forundret over at det ikke står ett ord om at noen har blitt alvorlig syke. Dersom et så stort utbrudd ikke medfører ett eneste alvorlig tilfelle, må man begynne å vurdere om dette virkelig er verdt det.. Så vidt jeg forstår artikkelen så dekker de utgiftene for 170 personer i karantene innlosjert på hotell.. det er ikke akkurat gratis.. Si det blir nesten 2 millioner bare der: 170 personer x 1000 kr pr natt x 10 dager = 1 700 000. Så har du kostnader til vikarer til alle kommunale tjenester der folk er i karantene, sykepenger til kommunalt ansatte i karantene, overtidsarbeid på alle de som må planlegge og jobbe ekstra. Informasjon og arbeid med smittesporing. Nedvask og desinfeksjon av alle offentlige steder, kostnader til testing, tapte skatteinntekter osv osv. Vel det står faktisk at ingen har blitt alvorlig syke, iallfall ikke syke nok til å legges inn: "Ifølge ordføreren har ingen av de smittede i Hyllestad vært innlagt på sykehus." Litt bortgjemt mellom annonsene kanskje, men rett over bildet av ordføreren. 1
LisbethBerg Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 2 minutter siden, Enda en tulling skrev: Vel det står faktisk at ingen har blitt alvorlig syke, iallfall ikke syke nok til å legges inn: "Ifølge ordføreren har ingen av de smittede i Hyllestad vært innlagt på sykehus." Litt bortgjemt mellom annonsene kanskje, men rett over bildet av ordføreren. Takk for info! Så ikke det jeg, skummet nok litt for fort igjennom (men forundrer meg ikke om nettopp den infoen er litt bortgjemt med vilje..) 1
Enda en tulling Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 3 minutter siden, LisbethBerg skrev: Takk for info! Så ikke det jeg, skummet nok litt for fort igjennom (men forundrer meg ikke om nettopp den infoen er litt bortgjemt med vilje..) Ja man kan nesten lure... Nå vet jeg riktignok ikke hvor mye kontroll de har over plassering av annonser og om det ser likt ut på alle enheter... 1
T-Rex Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2020 20 hours ago, LisbethBerg said: Jeg blir mest forundret over at det ikke står ett ord om at noen har blitt alvorlig syke. Dersom et så stort utbrudd ikke medfører ett eneste alvorlig tilfelle, må man begynne å vurdere om dette virkelig er verdt det.. Så vidt jeg forstår artikkelen så dekker de utgiftene for 170 personer i karantene innlosjert på hotell.. det er ikke akkurat gratis.. Si det blir nesten 2 millioner bare der: 170 personer x 1000 kr pr natt x 10 dager = 1 700 000. Så har du kostnader til vikarer til alle kommunale tjenester der folk er i karantene, sykepenger til kommunalt ansatte i karantene, overtidsarbeid på alle de som må planlegge og jobbe ekstra. Informasjon og arbeid med smittesporing. Nedvask og desinfeksjon av alle offentlige steder, kostnader til testing, tapte skatteinntekter osv osv. Ok, da kan jeg skjønne at det går noen kroner. Men ti mill høres likevel mye ut i mine ører.
Anbefalte innlegg