AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg kan ikke være den eneste som har dette problemet: dyna baller seg i midten av dynetrekket hver eneste natt. Jeg har tydeligvis en mann og et barn som sover såpass urolig at dette er et problem hver eneste morgen. Jeg har prøvd mange ulike trekk og 3 forskjellige dyner men det skjer likevel. Trekkene er alt fra billig Jysk, Høie og dyre merketrekk til 1200kr per sett. Det er så ille at dyna mer eller mindre trekkes om for hver dag. Det må da finnes et smart triks for dette? Vurdere å sy inn borrelås. Jeg har ikke dette problemet så det er tydelig personavhengig. Anonymkode: de17a...0f1
Zenobia Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Dette har jeg ikke vært borti, men at det i enkelte dyne/trekk-kombinasjoner siger ned i løpet av et par dager, derimot. Fordi trekket er litt for stort. Om det du forteller, blir jeg så nysgjerrig at jeg hadde vurdert kamera på natten, for å se hvordand dette gikk til Be de iallfall om å re opp dyna selv. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Kan det være dyna da? Jeg har forskjellige dyner på vinter og sommer, og vinterdyna mi blir helt mongo i dynetrekket Anonymkode: 43dcf...5b1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 mål opp og sjekk at dyna faktisk har en lengde som matcher dynetrekket. det kan være stor forskjell fra merke til merke, og kanskje du har små dyner men store trekk. bruk ellers rutesydde dyner. Anonymkode: 2ffaf...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg opplever dette selv med sommerdyna (samboers dyne holder seg fint inni). Der er nok dyna litt for lita for trekket, det kan ha noe å si. På vinterdyna fylles trekket godt, men med trekkene som mangler glidelås eller knapper skjer det innimellom at dyna surrer seg til. Så pass på stor nok dyne/lite nok trekk, og legg merke til om det hjelper med knapping eller glidelås i bunn 🤔 Anonymkode: 3efcc...171
Knots Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 Sy i en knapp på innsiden i hvert hjørne på trekket, og strikk i hjørnene på dyna? F.eks sånn type fotstrikk man har på regnbukser til barn.. Eller kanskje trykk-knapper. 1
Miss.Wildfox Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 Takk for tips! Vi har dynetrekk med åpning, med glidelås, knyting og trykknapper - ingen forskjell. Dyne og trekk samsvarer i størrelse og er perfekt når det er nyoppredd. Jeg har prøvd med sommerdyne, helårsdyne og tykk vinterdyne. Har bare dundyner, vinterdyna er ganske tykk så det skulle fyllt det ut fint. Det som er merkelig er at jeg med samme trekk og dyne ikke har samme problem som mannen og 5åringen. Det er desidert verst hos 5åringen. Han sover skikkelig urolig og vrir seg rundt i senga etter klokka så det er kanskje ikke så rart 😂 Men det må da finnes en lifehack eller et produkt for dette tenker jeg. Har vurdert trykknapper, borrelås en slags magnetløsning. Men strikk var kanskje ikke så dumt det heller 🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå