AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Det er ikke snakk om selskap, men en middagsgjest eller noen som kommer innom på lunsj eller litt kjeks etc. Må man ha kaffe å servere? Jeg drikker ikke det selv og et glass har jo begrenset holdbarhet, så rekker ikke bruke opp det på gjester før det må kastes og kjøpes nytt. Anonymkode: 0cfd4...34e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om selskap, men en middagsgjest eller noen som kommer innom på lunsj eller litt kjeks etc. Må man ha kaffe å servere? Jeg drikker ikke det selv og et glass har jo begrenset holdbarhet, så rekker ikke bruke opp det på gjester før det må kastes og kjøpes nytt. Anonymkode: 0cfd4...34e Glass ? 🤔 Vanlig filterkaffe holder seg jo lenge det. Men du har kanskje ikke kaffemaskin heller? Da kan du jo tilby gjester en kopp te? Anonymkode: bfb3c...404 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Det er ikke ufint nei, så lenge du tilbyr gjesten noe annet å drikke. Men det kan jo hende noen blir skuffet. Anonymkode: 205f6...7ef 10
Jr.Garcon Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om selskap, men en middagsgjest eller noen som kommer innom på lunsj eller litt kjeks etc. Må man ha kaffe å servere? Jeg drikker ikke det selv og et glass har jo begrenset holdbarhet, så rekker ikke bruke opp det på gjester før det må kastes og kjøpes nytt. Anonymkode: 0cfd4...34e Kunne vært akseptabelt om du er veldig hyggelig og koselig ellers, og kompenserer med noen bakevarer +brus 🧐😅 Endret 12. oktober 2020 av Jr.Garcon 3
Kaffekanne Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg har full forståelse for at ikke alle har kaffe hjemme, når jeg er hos personer som ikke drikker kaffe selv. Server de te 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg hadde ikke synes det var ufint når du ikke drikker kaffe selv. Men det finnes sånne enkeltpakninger med kaffe, det kunne du hatt om du vil tilby kaffe? Anonymkode: 3c812...ddf 28
Gjest Blondie65 Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 Dersom du INVITERER en gjest på kaffe og ikke har kaffe, så er det jo noe rart og ugjestfritt. Dersom noen STIKKER INNOM uten å være bedt må de ta til takke med det du har i huset. Jeg drikker heller vann enn Nescafe eller annet pulverskvip. Jeg ville ikke ansett deg som uhøflig fordi du tilbød Nescafe, men jeg hadde altså takket nei til det. Jeg liker det ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 Litt skuffende, men ikke ufint. Men du, pulverkaffe holder seg i årevis. Selv om det står at kvaliteten forringes etter en stund, kan det faktisk stå åpnet i et par år minst. Har pulverkaffe i en lite brukt hytte, og der har vi et glass et par år minst før vi klarer bruke det opp. Anonymkode: b1b1e...09a 14
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #9 Skrevet 12. oktober 2020 3 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Kunne vært akseptabelt om du er veldig hyggelig og koselig ellers, og kompenserer med noen bakevarer +brus 🧐😅 Om jeg er veldig hyggelig og koselig eller? Vel, du for komme en tur å vurdere det da😂 Jeg ordner bakverk😉 Anonymkode: 0cfd4...34e 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. oktober 2020 #10 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) Ikke ufint, jeg hadde aldri forventet kaffe oss noen som ikke drakk kaffe. Endret 12. oktober 2020 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #11 Skrevet 12. oktober 2020 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Dersom du INVITERER en gjest på kaffe og ikke har kaffe, så er det jo noe rart og ugjestfritt. Dersom noen STIKKER INNOM uten å være bedt må de ta til takke med det du har i huset. Jeg drikker heller vann enn Nescafe eller annet pulverskvip. Jeg ville ikke ansett deg som uhøflig fordi du tilbød Nescafe, men jeg hadde altså takket nei til det. Jeg liker det ikke. Og noen liker ikke traktekaffe, bare pulver. Man kan faktisk ikke ta hensyn til alle og enhver, da får man heller takke nei😊 Anonymkode: 0cfd4...34e 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #12 Skrevet 12. oktober 2020 Vi har aldri kaffe, gidder ikke å kjøpe det bare for at foreldrene til meg og samboer skal få drikke når de er her I dette huset får de te(velge mellom mange forskjellige typer til og med!), plantemelk, vann eller Pepsi max. Ellers er vi ganske hyggelige altså, lover. Anonymkode: 55b0a...e63 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #13 Skrevet 12. oktober 2020 3 minutter siden, Blondie65 skrev: Dersom du INVITERER en gjest på kaffe og ikke har kaffe, så er det jo noe rart og ugjestfritt. Dersom noen STIKKER INNOM uten å være bedt må de ta til takke med det du har i huset. Jeg drikker heller vann enn Nescafe eller annet pulverskvip. Jeg ville ikke ansett deg som uhøflig fordi du tilbød Nescafe, men jeg hadde altså takket nei til det. Jeg liker det ikke. Inviterer ikke på kaffe, men på lunsj eller middag, litt kake etc. Anonymkode: 0cfd4...34e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #14 Skrevet 12. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke synes det var ufint når du ikke drikker kaffe selv. Men det finnes sånne enkeltpakninger med kaffe, det kunne du hatt om du vil tilby kaffe? Anonymkode: 3c812...ddf Aldri sett, hvor kjøper man disse? Anonymkode: 0cfd4...34e 1
Jr.Garcon Skrevet 12. oktober 2020 #15 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om jeg er veldig hyggelig og koselig eller? Vel, du for komme en tur å vurdere det da😂 Jeg ordner bakverk😉 Anonymkode: 0cfd4...34e 😂😂 Very nice, send adressen 2
Gjest Blondie65 Skrevet 12. oktober 2020 #16 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Inviterer ikke på kaffe, men på lunsj eller middag, litt kake etc. Anonymkode: 0cfd4...34e Nettopp. Og siden du ikke drikker kaffe så serverer du heller ikke det. Jeg ser ikke det som et problem eller uhøflig.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #17 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg drikker vanlig pulverkaffe. Men, jeg drikker ikke melk og har ikke sukker i hus. Kommer noen på besøk, så får de enten vann eller svart pulverkaffe 😅 Man tar det som er, eller så takker man nei. Ville aldri falt meg inn å tenke at det er uhøflig om jeg dro på et lite besøk hos noen, og de ikke hadde kaffe. Anonymkode: c5072...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #18 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg synes det er litt rart, kaffe er så vanlig at hvorfor ikke. Det koster så lite at om du er bekymret for at pulveret skal bli dårlig så er det bare å gi bort til noen som drikker det før det blir dårlig. Anonymkode: 4297f...923 12
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #19 Skrevet 12. oktober 2020 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Dersom du INVITERER en gjest på kaffe og ikke har kaffe, så er det jo noe rart og ugjestfritt. Dersom noen STIKKER INNOM uten å være bedt må de ta til takke med det du har i huset. Jeg drikker heller vann enn Nescafe eller annet pulverskvip. Jeg ville ikke ansett deg som uhøflig fordi du tilbød Nescafe, men jeg hadde altså takket nei til det. Jeg liker det ikke. Du kan ikke tenke deg en mellomting mellom de to? Tviler på at TS inviterer folk på kaffe spesifikt. Vi inviterer folk hjem både titt og ofte uten å ha den minste dårlige samvittighet for at vi ikke serverer denne ene spesifikke tingen. Vi tar hensyn til allergier og intoleranser og dietter, dislikes og matrestriksjoner av alle mulige kalibre og er på ingen måte vanskelige ellers, men vi har altså ikke kaffe i hus. Hvis våre 8-9 andre drikkealternativer ikke er nok og folk har en spesifikk ting de MÅ ha å drikke de få timene de er et sted får de nesten ta med termos eller bli hjemme. Anonymkode: 8695e...3b0 2
Muskath Skrevet 12. oktober 2020 #20 Skrevet 12. oktober 2020 Det går da helt fint å ikke få kaffe! Tar gjerne en kopp te eller hva folk måtte ha i hus. Selv har jeg aldri melk i huset, sjelden fløte. Har noen venner som elsker kaffe med fløte, men hos meg må de ta til takke med svart kaffe eller noe annet, f.eks te, juice, vann med kullsyre eller noe. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå