Hun_der86 Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Vi skal flytte på oss for å få kjøpt noe større. Vi ser for oss rekkehus/hus til ett sted mellom 5-6.5 mill. Hvor i Oslo er det ålreit å bo med tanke på miljø til denne prisen? Rett utenfor Oslo går også bra om det er tog til sentrum!
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 2 minutter siden, Hun_der86 skrev: Vi skal flytte på oss for å få kjøpt noe større. Vi ser for oss rekkehus/hus til ett sted mellom 5-6.5 mill. Hvor i Oslo er det ålreit å bo med tanke på miljø til denne prisen? Rett utenfor Oslo går også bra om det er tog til sentrum! Blir nok vanskelig å finne noe i Oslo, men i områdene Lillestrøm, Nittedal, Follo, Moss, Drammen ol bør du kunne finne bra objekter/ områder. Prisen på boliger utenfor Oslo er veldig varierende avhengig av bl a kollektivtilbud. Anonymkode: 8caa3...87b 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?filters=&location=0.20061&price_to=6500000&property_type=4&property_type=1&property_type=2 Anonymkode: 8dfed...f21
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Hadde jeg hatt det budsjettet og ville ha hus, så hadde jeg ikke kjøpt i Oslo. Ås hadde jeg gått for! Eller Nesodden hvis dere jobber i Oslo sentrum. Anonymkode: 353bc...4f9 1
Olaug Olsen Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, Hun_der86 skrev: Vi skal flytte på oss for å få kjøpt noe større. Vi ser for oss rekkehus/hus til ett sted mellom 5-6.5 mill. Hvor i Oslo er det ålreit å bo med tanke på miljø til denne prisen? Rett utenfor Oslo går også bra om det er tog til sentrum! I Oslo får du leilighet for denne prisen. Hvor mange er dere i husstanden?
Hun_der86 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2020 11 minutter siden, Olaug Olsen skrev: I Oslo får du leilighet for denne prisen. Hvor mange er dere i husstanden? 4😊 Har jo sett at man får rekkehus mange steder. Typ søndre Nordstrand og Groruddalen, ellingsrud etc. Men om det er noen av de stedene miljøet er bra, det vet jeg ikke🤔
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 5 minutter siden, Hun_der86 skrev: 4😊 Har jo sett at man får rekkehus mange steder. Typ søndre Nordstrand og Groruddalen, ellingsrud etc. Men om det er noen av de stedene miljøet er bra, det vet jeg ikke🤔 Jeg ville ikke bodd der. Anonymkode: 04391...671
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 Bor i rekkehus på Kalbakken - stortrives! Er helt ypperlig på alle måter, godt miljø og naboskap. Vet at her inne hersker enormt mange fordommer om Oslo øst, Groruddalen især. Det finnes nydelige steder å bo i Groruddalen også! Anonymkode: 46cfe...0a7 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #9 Skrevet 12. oktober 2020 Kalbakken er nydelig, men desverre få rekkehus. Ellingsrud Vest er også ei perle - rett ut i marka og veldig barnevennlig og bakkebygrenda-aktig. Nittedal er koselig om du vil utenfor. Anonymkode: cbcd4...a79
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #10 Skrevet 12. oktober 2020 2 timer siden, Hun_der86 skrev: 4😊 Har jo sett at man får rekkehus mange steder. Typ søndre Nordstrand og Groruddalen, ellingsrud etc. Men om det er noen av de stedene miljøet er bra, det vet jeg ikke🤔 Nei, der vil du ikke bo med barn. Høres det for godt ut til å være sant er det som regel det. Anonymkode: e6190...4e7
Guri-Guri Skrevet 12. oktober 2020 #11 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg anbefaler om du er sosialist de mest belasta områdene. Dvs så mye kultur at du nærmest spyr - men det er bare bonus 😉 krydder i hverdagen. Sjekk der det er mest uro, osv, så du føler deg religiøse kallet om å gjøre Norge/verden til et bedre sted. (Drit i helsa - wannabe folka der er første-pri) tenk på de spennende luktene. De rare klærne!!! hvis du er konservativ kan du finne deg et sted vest for Oslo S. Det er slik det fungerer i Oslo. alle som bor på beste vest stemmer FrP, hvis motsatte er tilfelle så hasteselger de huset til en utenlandsk familie uten gevinst. Kun nok til å kjøpe en kjip (sort, kulturell) leilighet på romsås. alle som står på Majorstuen t-bane er som regel FrP-folk så best å holde seg unna. Frogner også, de stemmer superekstremt og starter bomber hele tiden. Så, det tryggeste for deg er nok langs med Legevakten. For da får du hjelp på 1 2 3!!! GENIALT men, husk, om du er sosialist, aldri velg bolig som er høyt under taket. Det er for konservative.
Olaug Olsen Skrevet 13. oktober 2020 #12 Skrevet 13. oktober 2020 (endret) Med denne prisen og størrelsen anbefaler jeg Asker eller Bærum: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=191160353 Hvis dere vil bo sentralt i Oslo er leilighet mer sexy, men rekkehus går også fint om man er mer praktisk orientert og vil bo i landlige omgivelser. Dra gjerne til Nittedal eller Nesodden ved behov. Da har dere råd til gjesterom og muligvis en båtplass. Jeg ville ikke gjort det. For lang kø. Personlig mener jeg Bærum er bedre, siden man kan finne omveier som gjør ettermiddagsrusjen overkommelig. Bil er nødvendig! Lommedalen er en favoritt for meg. Det andre alternativet er å bosette dere i nærheten av den planlagte Follobanen, og her kommer Nesodden og områdene rundt inn som en intressant mulighet. Ski. Les mer om prosjektet Follobanen. https://www.banenor.no/Prosjekter/prosjekter/follobanen/ For de som skal kjøpe nå, betyr dette at rushen er forbigående, og man får muligheten til å være med på en verdistigning som blir takket være bedre tilgjengelighet over tid. Endret 13. oktober 2020 av Olaug Olsen
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #13 Skrevet 13. oktober 2020 Hvor i Oslo er det minst "nye landsmenn"? Anonymkode: c2b2b...4cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå