Gå til innhold

Lar du deg stresse av synet av små dyr inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg trenger å dele dette et eller annet sted, og høre om andre har det like dan.

Tingen er den, at bare jeg ser en liten flue (ikke sånn stor flue som jeg vet kommer utenfra), eller et annet lite kryp inne, blir jeg helt satt ut. I dag f eks, har jeg sett en liten flue og et lite kryp som jeg ikke aner hva er for noe. Men nå får jeg helt kink i nakken, for jeg går og ser etter enda flere. Jeg har vasket skuffer og skap, men føler meg ikke helt trygg på at det ikke skal dukke opp noe mer.

Det verste av det hele er, at rent rasjonelt, så forstår jeg at de kan ha kommet inn med frukt, et vindu som er åpent, klær vi har på utenfra, til og med kan de rote seg inn å håret ute og bli med inn. Men like fullt - ser jeg en flue, ser jeg for meg en hel invasjon.

Har noen andre det slik?

Anonymkode: 29437...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en fobi. Jeg har det ikke på samme måte med insekter, men har andre fobier som ikke har noen logisk årsak.

Anonymkode: 45fef...33a

Skrevet

Jeg tror det har noe med at for mange år siden, et annet sted, hadde jeg problemer med maur. De kom stadig nye steder, og jeg ble kjempestresset. Nå er alt som er lite og beveger seg, et potensielt stort problem i hodet mitt. Det er helt grusomt, for det virkelig paralyserer meg. Eller, egentlig ikke, for jeg begynner jo å vaske skuffer og skap jeg vasket i går. Men grusomt er det.

Tips til å roe ned?

Skrevet

Jeg hadde nok blirt rimelig stressa, men jeg dreper dem før jeg rekker å bli det😂 har sånn elektrisk greie som er formet som en tennisracket, som jeg bruker til å drepe de. Edderkopper og annet som ikke flyr tar jeg med papir. Synes det er ekkelt å tenke på at de vandrer rundt i huset og kravler i klær og møbler

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Jeg hadde nok blirt rimelig stressa, men jeg dreper dem før jeg rekker å bli det😂 har sånn elektrisk greie som er formet som en tennisracket, som jeg bruker til å drepe de. Edderkopper og annet som ikke flyr tar jeg med papir. Synes det er ekkelt å tenke på at de vandrer rundt i huset og kravler i klær og møbler

Jeg dreper de med en gang jeg og, men får etterpå en ekkelt følelse av at det er flere. Og helst sånne steder som er nesten umulig å komme til, f eks bak kjøkkenskap og sånn. Så roer jeg meg, når det ikke dukker opp noen på noen dager, og så er det på gang igjen neste gang en flue eller annet kryp dukker opp.

Faktisk er edderkopper det eneste som ikke stresser meg. For de spiser jo fluer, og er dermed en god ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...