Gå til innhold

For oss som elsker keto

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ifølge appen min gått på ketogwnt i 61 dager. Vekten har ikke vært veldig snill med meg. Har bare gått ned 2,7 kilo. Er det flere som går på ketodiet som har gått ned mer/mindre? Teller dere kalorier også? Jeg gjør, og prøver å holde meg til 1600 kalorier pr dag. 

Anonymkode: a3be5...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. I dag er jeg på dag 82, og traff 12 kilos merket på morgenen i dag. Vet ikke hva du evt gjør feil. Men jeg er mye i aktivitet i tillegg, minst 30 min intervall(går og løper) hver dag. Spiser vel ca 1500 kalorier om dagen. Husk at det er viktig å få i seg nok fett(umettet er selvsagt best) Er du i ketose? Kjøp stiks på apoteket om du ikke har, og sjekk. Jeg ligger på ca 20 gram karbohydrater om dagen. Som regel mindre, noen dager litt mer. Ikke gi opp, plutselig løsner det. Jeg ser forresten at når jeg er flink til å få i meg nok vann går vekta raskere ned, enn om jeg drikker for lite noen dager. I tillegg går det og raskere når jeg ikke ligger for lavt i kalori inntak, tror kroppen sparer om man kommer for lavt. Lykke til 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! 2,7 på 61 dager hørtes litt lite ut. Jeg går ned ca 3-4 kg hver måned. Men jeg ligger nok mindre på inntak da jeg trener en del og spiser mindre enn deg. 

Passer du på å spise nok fett? Og ikke for mye proteiner? Om du trener er proteiner bra, men ikke for mye om du ikke er aktiv nok. 

Anonymkode: 28379...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er innenfor normalen, så er ikke lengre keto noe magisk. Er man undervektig vil man til og med legge på seg. Det er en fin måte å få kroppen i balanse. Kanskje du er der du bør være, akkurat nå?

Anonymkode: 678be...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flink du er! 2,7 på 61 dager hørtes litt lite ut. Jeg går ned ca 3-4 kg hver måned. Men jeg ligger nok mindre på inntak da jeg trener en del og spiser mindre enn deg. 

Passer du på å spise nok fett? Og ikke for mye proteiner? Om du trener er proteiner bra, men ikke for mye om du ikke er aktiv nok. 

Jeg får stort sett alltid for mye av proteiner 😩 Bare i dag har jeg spist 43 gram mer. Aner ikke hvordan jeg skal spise uten å overgå den anbefalte summen. Kanskje spiser jeg for mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er innenfor normalen, så er ikke lengre keto noe magisk. Er man undervektig vil man til og med legge på seg. Det er en fin måte å få kroppen i balanse. Kanskje du er der du bør være, akkurat nå?

Det tror jeg er litt av problemet. Jeg veier nå bare 8 kilo mer enn det jeg alltid har veid som slank. Men mye av dette fettet er festet på mage så det må bort for helsens skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke nøyaktig når jeg startet, men det var i sommer. Gått ned 13kg ca (uten nevneverdig trening). Virker som det går saktere nå da..

Anonymkode: d2b7b...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ariam skrev:

Men jeg er mye i aktivitet i tillegg, minst 30 min intervall(går og løper) hver dag. Spiser vel ca 1500 kalorier om dagen.

Da er det jo ikke rart du går ned i vekt, ketogen kost eller ei.

Det er dessverre de som tror at man kan proppe i seg uante mengder bacon, fløte og smør uten å telle kalorier.

Anonymkode: c01a2...18e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ikke rart du går ned i vekt, ketogen kost eller ei.

Det er dessverre de som tror at man kan proppe i seg uante mengder bacon, fløte og smør uten å telle kalorier.

Anonymkode: c01a2...18e

Men dette gjorde jeg før jeg begynte også, og da gikk jeg ikke ned. Så at det funker å spise ketogent for meg er jeg ikke i tvil om. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er innenfor normalen, så er ikke lengre keto noe magisk. Er man undervektig vil man til og med legge på seg. Det er en fin måte å få kroppen i balanse.

Har du kilder på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilder på dette?

Nei, men har et par bøker om keto, så regner med jeg har lest det der. Helt sikkert i kapittel 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men har et par bøker om keto, så regner med jeg har lest det der. Helt sikkert i kapittel 1 :)

Kan du ikke ta bilde å vise neste gang du kommer over det? Er veldig interessant lesning i såfall 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ta bilde å vise neste gang du kommer over det? Er veldig interessant lesning i såfall 😉

Her har du en artikkel https://tara.no/helse/keto-dietten-den-ekstreme-lavkarbo-dietten

Hun la på seg 15 kg, og var undervektig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her har du en artikkel https://tara.no/helse/keto-dietten-den-ekstreme-lavkarbo-dietten

Hun la på seg 15 kg, og var undervektig :)

Hun ønsket jo å gå opp. Sier seg selv at om man spiser keto med overskudd, så legger man på seg. På samme måte som om man spiser slik man forbrenner, så går man i null eller går ned i vekt med lavere inntak. 

Dette var det hun sa:

«Dersom du er overvektig vil du høyst sannsynlig gå ned i vekt med keto, men det er ingen gratisbillett til vektnedgang. Du kan snarere kalle ketogen kost en vektnormaliserende kost fordi du sjelden eller aldri får underskudd på kalorier, hvis du ikke vil, forklarer forfatteren. Selv gikk hun opp 15 kilo etter å ha begynt med keto, noe som var ønsket for å få en fastere og mer muskuløs kropp.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ønsket jo å gå opp. Sier seg selv at om man spiser keto med overskudd, så legger man på seg. På samme måte som om man spiser slik man forbrenner, så går man i null eller går ned i vekt med lavere inntak. 

Dette var det hun sa:

«Dersom du er overvektig vil du høyst sannsynlig gå ned i vekt med keto, men det er ingen gratisbillett til vektnedgang. Du kan snarere kalle ketogen kost en vektnormaliserende kost fordi du sjelden eller aldri får underskudd på kalorier, hvis du ikke vil, forklarer forfatteren. Selv gikk hun opp 15 kilo etter å ha begynt med keto, noe som var ønsket for å få en fastere og mer muskuløs kropp.»

Vi er ikke uenige 😊 Det er en vektnormaliserende diett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fordi du sjelden eller aldri får underskudd på kalorier, hvis du ikke vil

Dvs om du vil gå ned i vekt, så er det mulig. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man undervektig vil man til og med legge på seg.

I motsetning til denne kommentaren, hvor jeg tolket det som at du mente at man aldri vil kunne gå ned i vekt med keto, så lenge man er undervektig. Og hva er undervektig? Sånn bmi undervektig (under 18 i bmi) eller bare det folk mener er «for tynt».

Skal ikke krangle eller diskutere videre. Forstår hva du mener, og at vi er enige om at så lenge man spiser «nok» så legger man på seg, på samme måte som alt annet av kosthold, ikke bare keto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere ikke dødssplappe på keto..? Vil så gjerne, men kroppen tåler det dårlig..

Anonymkode: ff12d...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir dere ikke dødssplappe på keto..? Vil så gjerne, men kroppen tåler det dårlig..

Husker ikke hvor lenge det varte. Men i overgangen fra høykarb til lavkarbo, kanskje første uken så kjente jeg det. Men det gikk overraskende bra. Og nå har jeg mer energi enn før. Viktig å lese seg godt opp, slik at man spiser variert og nok. Hiv deg ut i det og prøv, går det ikke så har du om annet prøvd det;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 22.18, AnonymBruker skrev:

I starten, ja. Har masse energi nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...