Silva Pluvialis Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) . Endret 2. oktober 2022 av Tvillingsjel 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Haha, hva med oss kvinner da? Med en gang mannen ikke vil ha sex på noen dager blir det ramaskrik fordi han er utro, ikke lenger tiltrukket av oss, planlegger å gå fra oss, osv. Synes menn tåler mye mer fra oss når det kommer til manglende sexlyst, enn omvendt. Anonymkode: 37db3...c74 1
Silva Pluvialis Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha, hva med oss kvinner da? Med en gang mannen ikke vil ha sex på noen dager blir det ramaskrik fordi han er utro, ikke lenger tiltrukket av oss, planlegger å gå fra oss, osv. Synes menn tåler mye mer fra oss når det kommer til manglende sexlyst, enn omvendt. Anonymkode: 37db3...c74 Men hvorfor er det sånn? Hvorfor tar folk det personlig at den andre ikke vil ha sex? 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Men hvorfor er det sånn? Hvorfor tar folk det personlig at den andre ikke vil ha sex? Det handler vel om en frykt for at den andre har mistet interessen. Følelser er ikke nødvendigvis logiske. Å ikke ha sexlyst i en periode er helt normalt, men jeg skjønner godt at både menn og kvinner føler seg avvist og blir lei seg hvis partneren aldri har lyst lenger. Da er det lett å tro at det er en selv det er noe galt med. Anonymkode: 37db3...c74 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 Her på KG forklares alltid kvinners manglende sexlyst med at det er et eller annet med mannen. Noe han gjør eller ikke gjør, han er ikke tiltrekkende, hun har mistet følelsene for han etc. Så det er jo et stort faresignal om en kvinnes sexlyst avtar Anonymkode: 343a0...5c6
AnonymBrukern Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg er kvinne og tar det veldig personlig hvis mannen ikke vil ha sex. Er fordi det skjer så sjeldent, og siden han vanligvis vil ha sex hver dag så går tankene fort i at han liker noen andre/ikke tenner på meg mer osv. Blir sur og lei meg. Viser ikke at jeg blir sur eller lei meg men tankene surrer i hodet. Selvom jeg innerst inne vet at han er sliten for eks.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 I et forhold med et godt sexliv og god kommunikasjon, så vil det ikke være et problem om man er sliten en dag, og man kan også snakke åpent om man for eksempel sliter med depresjon eller stress i en periode og det går utover lysten. Jeg tror de som tar opp problemene her ikke alltid vet grunnen til at den andre ikke vil. Og de har kanskje hatt mer lyst før, og så plutselig var de ikke interessert mer i sex. Klart man kan ta det personlig. Sex er personlig. Sex er en del av mitt kjærlighetsspråk, det er viktig kommunikasjon for meg, viktig for tilknytning. Jeg som kvinne hadde tatt det tungt om han ikke hadde lyst på meg mer. Folk som ikke er like opptatt av sex har lett for å nærmest nedvurdere det, akkurat som det at man begjærer og vil bli begjært ikke er like viktig som alle andre former for kommunikasjon og tilknytning og å vise kjærlighet i et forhold. For meg er det kanskje den viktigste formen. Jeg kan fint takle et sexliv som går opp og ned, men sånn nærmest sexløst forhold over lang tid uten noe annen grunn enn at den andre bare ikke er spesielt seksuell av seg - NEI takk! Anonymkode: 3929f...545
Loff77 Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) Tja kan jo være mange ting men det kan jo føles ille å måtte mase seg til sex støtt og stadig, man føler seg nok ikke veldig begjært etter hvert da? På lang sikt går det sikkert utover selvtilliten, er nok lurt å være partner med en som har lik lyst/behov Endret 12. oktober 2020 av Loff77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå