Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo 

Hva har dere hatt mest lyst til å spise og drikke i graviditeten? Har dere hatt noe ekstreme lyster eller har det bare vært litt sånn ekstra? 

Her går det veldig mye i vann med kullsyre, salat og sterkt krydret kjøtt. Laziza krydderblanding fra utenlandsk butikk nam ❤️

Anonymkode: 7a589...ec7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isbiter 

Innestengt kjellerlukt 

Anonymkode: 9aa94...550

Skrevet

Første gang , Burgerking chili cheeseburger.

andre gang, leverpostei

Anonymkode: b1779...4fc

Skrevet

Første gang hadde jeg mest aversjoner. Jeg likte syrlig frukt, men det var mer at det var noe det var ok å spise enn at jeg måtte ha det. Andre gang hadde jeg fullstendig dilla på grapefrukt, både som juice og å spise frukten. 

Anonymkode: 82e9b...611

Skrevet

I første trimester var jeg veldig sugen på ost, i starten av andre trimester var jeg veldig sugen på grøt. Nå er jeg straks i tredje trimester og har ingen spesiell cravings. Nå er jeg bare lei av grøt og ost 😅

Skrevet

Jeg må ha pepsimax, og jeg har aldri likt pepsimax før så det er veldig rart. Hadde også en greie med bbq saus og sterk kebabsaus. 

Anonymkode: 92426...7ad

Skrevet

Har også mest aversjoner - reker/skalldyr og alt fra burger king/frityrlukt blir jeg megadårlig av å kjenne eimen av. Liker vanligvis godt reker!

Sliter med smeltet ost iblant også, og alt som er sterk matlukt byr meg imot. Synes også salat har vært godt, og mye frukt. Spiser noen kg klementiner i uken, kiwi og plommer og druer også.

Tidvis lyst på lakris, men kan jo ikke spise noe særlig av det så jeg sutter på pulverpadder med ujevne mellomrom - 1 pose har vart snart 4 uker.

Kjenner meg igjen i vann med kullsyre også, nam nam! Og sjokomelk har hjulpet på kvalmen, selv om det i seg selv ikke er en smak jeg elsker.
Har ofte lyst på fisk, så det spiser jeg en del, men det gjorde jeg før graviditeten også så det er vel ikke en craving:)

Anonymkode: d47b9...e86

Skrevet

Kakerøre, spesielt muffins og brownierøre😂

Anonymkode: a2e90...a2f

Skrevet

Appelsin 😄 Må bare ha det! 

Skrevet

Skummet melk. Måtte bare ha det. Det dugde ikke med lettmelk eller noe annet. Kunne drikke en liter på styrten, så kaldt at jeg begynte å hakke tenner etterpå. Etter svangerskapet har jeg ikke drukket skummet melk noe mer. 

Skrevet

Både denne og forrige svangerskap hadde jeg voldsom craving på lakris. Jeg synes lakris er helt ok til vanlig, men spiser det bare en uhyre sjelden gang iblant når jeg spiser smågodt på kino o.l. Men når jeg er gravid, har jeg så ufattelig lyst på det at jeg til tider føler meg helt skjelven.. Unner meg en liten bit nå og da, men holder meg godt under de skadelige mengdene. 

Jeg har også voldsomt sug etter øl og vin. Jeg drikker uhyre sjelden til vanlig, kanskje et glass vin på julebordet, og tar en slurk for å smake på ølen til mannen på lørdagskvelden. Men nå? Jeg har så ekstremt lyst på rødvin! Og øl! og whiskey! Får helt skjelven av cravings når jeg går forbi polet og øl-avdelingen i butikken :s Og lukter ølen til mannen.. Har blitt noen alkoholdfrie øl, og det drikker jeg aldri til vanlig. 

Tenker også mer på fy-oster og spekemat enn vanlig.

Ellers mest aversjoner. Spesielt nå andre gangen, i første trimester bød nesten alt meg imot, og det var helt fortvilende når jeg slet med ekstrem ulvehunger, og tanken på omtrent all mat ga meg lyst til å brekke meg. Spesielt kjekt at nesten alt av grønnsaker ga med brekninger.. Gått over nå i 2. trimester, heldigvis. 

Anonymkode: 29cb8...66e

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har også mest aversjoner - reker/skalldyr og alt fra burger king/frityrlukt blir jeg megadårlig av å kjenne eimen av. Liker vanligvis godt reker!

Sliter med smeltet ost iblant også, og alt som er sterk matlukt byr meg imot. Synes også salat har vært godt, og mye frukt. Spiser noen kg klementiner i uken, kiwi og plommer og druer også.

Tidvis lyst på lakris, men kan jo ikke spise noe særlig av det så jeg sutter på pulverpadder med ujevne mellomrom - 1 pose har vart snart 4 uker.

Kjenner meg igjen i vann med kullsyre også, nam nam! Og sjokomelk har hjulpet på kvalmen, selv om det i seg selv ikke er en smak jeg elsker.
Har ofte lyst på fisk, så det spiser jeg en del, men det gjorde jeg før graviditeten også så det er vel ikke en craving:)

Anonymkode: d47b9...e86

Er pulverpadder uten lakrisrot? Har såå lyst på lakris, men trodde jeg måtte holde meg unna alt!

Anonymkode: 15154...01b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er pulverpadder uten lakrisrot? Har såå lyst på lakris, men trodde jeg måtte holde meg unna alt!

Anonymkode: 15154...01b

Pulverpadder er nok lakris. Du kan spise lakris, men ikke mye. Man skal holde seg under 125 g i uken, og det gir jo rom for en pulverpadde om dagen og vel så det 😛 Men mitt problem er at én trigger cravingsene noe så inderlig, så jeg synes nesten det er verre enn  å ikke spise noe. 

Anonymkode: 29cb8...66e

• Liker 1
Skrevet

Forrige gang spiste jeg sitron som appelsin 😅 gikk flere hver dag. 

Denne gangen craver jeg ikke noe spesielt, litt som første gang. Kanskje mer fysen på søtt og mindre på chips (normalt sett er det omvendt). Og så savner jeg VELDIG alt som er fy-fy, som brie, blåmuggost, rødvinspølse og alkohol🙈

Skrevet

Hallo 😊😊 takk for alle svar. Jeg synes det har vært vanskelig å spise nok siden alt har vært litt sånn aversjon.. Brød, mat uten særlig chili, fritert.. Da har jeg blitt kvalm. Og barnet spiser jo ikke sterk mat, og jeg gidder ikke lage to middager.. Da blir det til barnet og så tar jeg litt selv og tvinger i meg. Lasagne går greit da hehe.. 

Anonymkode: 7a589...ec7

Skrevet

Isbiter og frukt!

Anonymkode: b8bff...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...