Gå til innhold

Jeg er så svak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At enkelte dager faller jeg tilbake i gamle vaner, og trykker i meg alt søtt jeg kommer over. Helgen var tung og jeg fikk ikke prioritert mat og meg selv like mye som jeg pleier, og det resulterte i MYE godteri. Jeg var heller ikke noe fornøyd med forrige uke vektnedgang, og dette var svært demotiverende. 
Nå er det mandag og plutselig har det altså vært helg i fire dager for min del. Jeg har spist så mye drit at jeg skjemmes. Nå bare gruer jeg meg til veiedag, og kjenner meg veldig demotivert. Hele uka er jo ødelagt og det er dømt til å bli oppgang.. i tillegg til at mensen skal komme utover uka, så er det altså garantert oppgang. 1 skritt frem og 2 tilbake. Slik er det alltid for meg... Jeg blir så sint på meg selv for å være så svak. Det kan da ikke være normalt med så lite vilje.

Anonymkode: 28c0b...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tror du flertallet av befolkningen har det sånn? Kan det være at det ikke dreier seg om det dere tror det dreier seg om? 

Anonymkode: 3d208...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du flertallet av befolkningen har det sånn? Kan det være at det ikke dreier seg om det dere tror det dreier seg om? 

Hva mener du? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? 

De fleste vil at problemet skal være at de er svake og at mat er farlig. Er du interessert i en annen forklaringmodell? Hvis ikke, gidder jeg ikke å forklare heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke knekt noen koder, men har allikevel noen forslag til deg. Siden helg kommer hver uke, kan det være greit å ha en plan. Sørg for å ha i hus snop som er lov, enkelt og greit. Nå har jeg så mye snop "som er lov" at det frister ikke. Spist er spist, nå gjelder det å se framover.

Anonymkode: dd9bf...04d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så sint på meg selv for å være så svak. Det kan da ikke være normalt med så lite vilje.

Det er egentlig i dag du kan vise hva du er laget av. Gir du opp eller kommer du inn på sunn sti igjen? 

Anonymkode: 6b15b...dfc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste vil at problemet skal være at de er svake og at mat er farlig. Er du interessert i en annen forklaringmodell? Hvis ikke, gidder jeg ikke å forklare heller.

Okei? Skjønner ikke hvorfor du gidder å svare hvis du er så irritert. Jeg skjønte ikke hva du mente. Men ta det med ro, du skal slippe å forklare. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig i dag du kan vise hva du er laget av. Gir du opp eller kommer du inn på sunn sti igjen? 

Anonymkode: 6b15b...dfc

Jeg gir ikke opp. Jeg vet at jeg har dårlige perioder som nå, men jeg blir så sint på meg selv og går bare å gruer meg til hva vekten skal vise. Skjønner ikke hvorfor ikke DET motiverer når jeg sitter der å trykker i meg det jeg ikke burde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke knekt noen koder, men har allikevel noen forslag til deg. Siden helg kommer hver uke, kan det være greit å ha en plan. Sørg for å ha i hus snop som er lov, enkelt og greit. Nå har jeg så mye snop "som er lov" at det frister ikke. Spist er spist, nå gjelder det å se framover.

Takk for fint tips! Og vi pleier egentlig det, men jeg ba samboeren kjøpe med sjokolade fredag kveld, og når han da kommer hjem med alt for mye så blir det vanskelig.. hvis jeg da kommer ut av rutiner, ikke får spist ordentlig og er sliten og i mangel på søvn osv, så spiser jeg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv deg inn på rett spor igjen og dropp veiing. Alle skjeier ut innimellom. Det har gjort minimalt «skade» slapp av. Gi det en uke eller to så er du der du skal være 😊👍🏼

Anonymkode: d9b9f...5a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei? Skjønner ikke hvorfor du gidder å svare hvis du er så irritert. Jeg skjønte ikke hva du mente. Men ta det med ro, du skal slippe å forklare. 

Hvorfor antar du at jeg er irritert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du virker irritert i måten du svarer. Jeg spurte hva du mente fordi jeg ikke skjønte. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du virker irritert i måten du svarer. Jeg spurte hva du mente fordi jeg ikke skjønte. 

Jeg tror det bare er noe du innbiller deg. Jeg er ikke irritert. Jeg er faktisk i kjempehumør i dag! Jeg elsker dessuten å forklare hva jeg mener. Men jeg har opplevd så mange ganger at folk ikke vil høre om en alternativ forklaringsmodell, og blir sinte når jeg bare starter uten klarsignal, og det er slitsomt - for alle. Derfor villle jeg sjekke først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det bare er noe du innbiller deg. Jeg er ikke irritert. Jeg er faktisk i kjempehumør i dag! Jeg elsker dessuten å forklare hva jeg mener. Men jeg har opplevd så mange ganger at folk ikke vil høre om en alternativ forklaringsmodell, og blir sinte når jeg bare starter uten klarsignal, og det er slitsomt - for alle. Derfor villle jeg sjekke først. 

Du kan jo gjerne lage en tråd, så kan vi diskutere teoriene dine :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer jo selv, så forklar gjerne. Har ikke noe imot å høre andre forklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjeerp deg! Den type passiv aggressivitet er noe av det verste som finnes her inne. Forklar skikkelig hva du mener i første post, ikke driv med det der spillet.

TS - støtter forslaget om å ikke kjøpe inn masse "dritt" når helgen kommer. Eller å kjøpe akkurat nok, feks i smågodtform, og ikke mer. Ellers er det ikke farlig å gå på en smell. Du er ikke "svak" for det om, bare menneskelig.

Anonymkode: 096ec...c30

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer jo selv, så forklar gjerne. Har ikke noe imot å høre andre forklaringer.

Okei. Takk. Hold deg fast :wink:

Du driver og slanker deg? Det går helt fint så lenge du ser en stadig nedgang på vekta. Men vekta går ikke støtt og stadig nedover hele tiden. Kroppen din består av mange forskjellige ting, med forskjellig egenvekt, selv noe så banalt som mengde ufordøyd mat i systemet ditt - eller mensen - en kopp vann! - gjør utslag på vekta. Så selv om du tærer på fettet i akkurat samme takt fra dag til dag, kan det av og til se ut som vektnedgangen stagnerer, stopper opp, eller tilogmed reverseres. Uten at du har gjort noe "galt"! Hvis du ikke vet om dette, er det lett å gi opp.

Du kutter ned på kalorier, altså kutter du ned på mat og ut godteri. Mat og godterier er godt. Man kutter ikke ned på det om man ikke nå. Man vil helst ikke. Men man må ned i vekt, det er man sikker på. Men mat og godteri er godt!

Hva skjer nå? Alt man forbinder med et godt liv er fratatt en, og vektnedgangen har dessuten stoppet opp! Hva man gjør? Selvfølgelig kaster man seg over alt det man har nektet seg!

Hva skjer så? Man forbanner seg selv for at man er så svak. Og så tar man bare hardere i, kutter ut mer, løper lenger. Kanskje går du ned litt til en stund, kanskje ikke. Men før eller senere stopper det opp igjen.

Og så da? Ikke bare er man svak, det hersens godteriet er som narkotika! Få det vekk! Aldri mer!

Neste episode: Hvorfor, hvorfor, lærer jeg aldri? Jeg har jo sagt at godteri er drit og at jeg aldri skal spise det mer! Hva slags gris er jeg, som spiser drit? Gris?! Jeg er en mark!

Så kan du egentlig bare kjøre dette i reprise, så mange ganger du vil.

Eller du kan gripe det an på en annen måte.

Legg opp til et moderat kaloriunderskudd, sånn at det tilsvarer en nedgang på max 1% av kroppsvekten din per uke. Hvis du trener, så gjør noe du liker. Vær grei mot deg selv. Ikke ha vektnedgangen som eneste motivasjon. Spis mat du liker, bare litt mindre. Ikke tenk på noe mat som du liker, som drit. Det ikke er noen mat du må spise, eller ikke kan spise. Planlegg innkjøp og måltider, og ta høyde for at ting kommer til å skje, sånn at du alltid har et alternativ som du også vil være fornøyd med. Du selv bestemmer hvor ofte, hva og hvor mye du skal spise, og selv om rutiner er veldig bra, er det ingen katastrofe om de av og til brytes. Vei deg daglig, eller månedlig. Se på utviklingen over tid. Vær klar over at en mindre kropp trenger færre kalorier, og bruker opp lagret kroppsvekt saktere. Tenk over hvordan du vil leve resten av livet ditt etter at du er ferdig slanket, og begynn å leve sånn allerede i dag (bare justert for kaloriinntak).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe trøst, så kjøpte jeg meg 14 mikromat i dag........... 🙄 falt så langt unna jeg kan klare på dietten min 🙈

Anonymkode: 49509...e1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe trøst, så kjøpte jeg meg 14 mikromat i dag........... 🙄 falt så langt unna jeg kan klare på dietten min 🙈

Klem 💐 Det var sikkert trassig. Ny dag i morgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klem 💐 Det var sikkert trassig. Ny dag i morgen.

Jaa angrer veldig, tenker gi bort maten på Finn så noen hentet den fort som bare det 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...