AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Hvor går grensa egentlig? Jobben min trenger meg en uke på hovedkontoret annenhver mnd. Har unngått det til nå, men det er upraktisk og gagner ikke arbeidsgiver noe særlig. Er det innafor? Må fly fra Nord-Norge til Gardermoen, ta flytog inn - men så kan jeg holde meg for meg selv/på kontoret resten av tiden. Det er altså ikke kritisk, men en stor fordel om jeg drar. Selv reiser jeg gjerne. Anonymkode: e7620...1e5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg pendler ukentlig halve Norge til en jobb som ikke er spesielt viktig, men hvor arbeidsgiver vil ha meg der likevel. Det er jobben min, så hva kan jeg gjøre? Jeg må bo på stedet, handle mat, reise kollektivt osv. Risikoen for at jeg smitter mange på arbeidsstedet øker også. Men arbeidsordre er arbeidsordre. Anonymkode: 45e22...0c0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 Hvis sjefen krever det, så må du det. Å ta fly innebærer liten smittefare, lufta i flyet blir skiftet ut veldig ofte og dessuten bruker du munnbind. På flytoget pleier det jo heller ikke å være stappfullt - bruk munnbind og ha god håndhygiene. Anonymkode: b6307...ae6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 Hehe, her var jo folk overraskende positive. For ordens skyld, ingen arbeidsgiver tvinger meg, jeg kan fint bli på hjemmekontoret. Men bedriften er mer gagnet med å ha meg der i blant og derfor ønsker de gjerne om jeg kommer - om jeg er komfortabel med det selv. Anonymkode: e7620...1e5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor går grensa egentlig? Jobben min trenger meg en uke på hovedkontoret annenhver mnd. Har unngått det til nå, men det er upraktisk og gagner ikke arbeidsgiver noe særlig. Er det innafor? Må fly fra Nord-Norge til Gardermoen, ta flytog inn - men så kan jeg holde meg for meg selv/på kontoret resten av tiden. Det er altså ikke kritisk, men en stor fordel om jeg drar. Selv reiser jeg gjerne. Anonymkode: e7620...1e5 Bare husk at det er påbud om munnbind på kollektivtrafikken i Oslo (også på en del av togene til og fra Oslo) der det ikke er mulig å overholde avstand på minst en meter, så burde ikke dette være et problem. Anonymkode: 1786f...daa
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 hvorfor MÅ de har deg der fysisk? Er det noe du utfører deg der som du ikke kan gjøre på hjemekontor/via teams osv? Anonymkode: 5a549...b3a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #9 Skrevet 13. oktober 2020 Du kan ikke nekte om sjefen beordrer deg. Men, jeg synes det er idiotisk og uetisk av arbeidsgiver, om det ikke er helt nødvendig. Jeg irriterer meg over egen arbeidsplass. Bor i Bergen, og selv da smitten blusset opp igjen, og kommunen sa at alle som kunne jobbe hjemmefra absolutt burde gjøre det, og for guds skyld ikke ta kollektiv med mindre det er tvingende nødvendig, så insisterte jobben på at neeeeida, det var bare å ta bussen utenom rushet, og så kunne vi jobbe hjemmefra på kvelden i tillegg... Selv om absolutt all jobben min like kan gjøres enda bedre hjemmefra enn på jobb (fred og ro hjemme - åpent landskap med masse støy og umulig å konsentrere seg på kontoret).. Anonymkode: 36f56...8b6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Bare husk at det er påbud om munnbind på kollektivtrafikken i Oslo (også på en del av togene til og fra Oslo) der det ikke er mulig å overholde avstand på minst en meter, så burde ikke dette være et problem. Anonymkode: 1786f...daa Det skal jeg huske! Det er snakk om flytoget 20min hver vei, så ikke så ille.. 18 minutter siden, AnonymBruker said: hvorfor MÅ de har deg der fysisk? Er det noe du utfører deg der som du ikke kan gjøre på hjemekontor/via teams osv? Anonymkode: 5a549...b3a De må ikke. Men med månedsvis med alle på hvert sitt kontor i en bedrift der vi egentlig bør samarbeide og ha jobbe med hverandre blir det i lengden tungt. Nå skal vi få inn 5 nye i bedriften, noen må lære de opp og det er knotete over nett/vil ikke akkurat kjøre de inn i rett "spor" siden det er en jobb der det er behov for en helt kontinuerlig oppfølging. Anonymkode: e7620...1e5
Knirke Skrevet 13. oktober 2020 #11 Skrevet 13. oktober 2020 Du reiser jo innenlands, så jeg ser overhodet ikke problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå