Gå til innhold

MÅ ha kaffe?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine faste kafferutiner, når MÅ du ha kaffe? Morgenkaffe, etter middag, på jobb? 

Hva betyr kaffen for deg? Nytelse ? Sosialt ? Osv

Anonymkode: 21586...e14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drakk bare kaffe en kort periode mens jeg røykte. Har sluttet helt med det da nervene mine blir frynsete av det.

Kaffe er faktisk et slags rusmiddel, det trigger adrenalin i kroppen slik at man føler seg bedre og kommer seg gjennom dagen. Lurer på hvor mange som hadde måttet kjenne på hvor utslitte de egentlig er om det ikke var for kaffe. Og sjokolade, grønn te, matcha te..

Anonymkode: 4a575...085

• Liker 1
Skrevet

Drikker en kopp til frokosten. Før drakk jeg 3-4 kopper, nå blir det en om dagen, kanskje to om jeg er på kafé og spiser lunsj.

Anonymkode: 31e55...b0e

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drakk bare kaffe en kort periode mens jeg røykte. Har sluttet helt med det da nervene mine blir frynsete av det.

Kaffe er faktisk et slags rusmiddel, det trigger adrenalin i kroppen slik at man føler seg bedre og kommer seg gjennom dagen. Lurer på hvor mange som hadde måttet kjenne på hvor utslitte de egentlig er om det ikke var for kaffe. Og sjokolade, grønn te, matcha te..

Anonymkode: 4a575...085

Men hvorfor skal man kjenne på at man er sliten når man i stedet kan drikke en nydelig kopp kaffe?

Anonymkode: 319e7...153

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal man kjenne på at man er sliten når man i stedet kan drikke en nydelig kopp kaffe?

Indeed. :nigo: 

Jeg måtte slutte å drikke kaffe på dagen pga helseproblemer i en periode. Jeg ble veldig trøtt om kvelden i et par ukers tid (men ikke om morgenen), så ga det seg.

Da jeg begynte å drikke kaffe igjen etter detox i flere måneder lå jeg lys våken hele natten etter bare én kopp midt på dagen. Heldigvis gikk dette etter hvert over, og nå drikker jeg 1-2 kopper inntil tre ganger daglig igjen - god økologisk fransk espresso fra et lokalt kaffebrenneri, og sover aldeles utmerket hele natten. Vil aldri slutte igjen, livet er for kort!

Anonymkode: 36fb0...280

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er så enig :)

Skrevet

Jeg må ha kaffe på morgenen, og etter middag. Det er de viktigste koppene. Morgenkaffen drikker jeg som regel fra en termokopp mens jeg rusler med hunden. Hvordan kommer folk seg gjennom dagen uten koffein? Jeg har alltid med koffeintabletter i Versace, i tilfelle jeg ikke har tilgang på kaffe. 

Skrevet

For meg er det morgenkaffen som er aller viktigst, det er like viktig som frokost og morgenmedisin. Ellers er det en oppkvikker i en travel jobbdag når man endelig får tid til en kopp kaffe. Dvs jeg tar meg alltid tid til kaffe på jobb . 

Skrevet

Jeg drikker en kopp om morgenen og en på formiddagen. Iblant en koffeinfri på ettermiddagen. Morgenkaffen er den viktigste, den nyter jeg, jeg liker smaken og den er oppkvikkende. Fordi jeg liker smaken drikker jeg en på formiddagen, og evt en koffeinfri senere. Har en grense på to vanlige kopper om dagen. 

Anonymkode: 042e7...24e

Gjest Mumlehumle
Skrevet

Jeg må ha morgenkaffen og en i totiden.

Skrevet

Jeg kan ikke snakke før jeg har fått første koppen med kaffe enten hjemme eller på jobb.😑 I helgene når jeg står opp senere og drikker mindre kaffe får jeg hodepine og kroppsvondt faktisk! Elsker den første koppen med kaffe!!

Anonymkode: 04398...635

• Liker 1
Skrevet

❤️. Lukten, smaken og følelsen. Den første koppen tar jeg alene før resten av huset har våknet, mens jeg sjekker avisene. Så går det radig, helt til kvelden. Forstår ikke at så mange er hektet på Pepsi Max, det er jo så søtt.

Anonymkode: 35309...3c8

Skrevet

Morgenen og etter lunsj. Gravid nå, så blir placebokaffe uten koffein.

Anonymkode: 80e0f...bb3

Skrevet

Jeg elsker kaffe, men har liten kapasitet. Så jeg har aldri drukket kaffe annet enn til lunsj. Og da høyst to kopper. Om morgenen har det aldri fristet. 

Men så fikk jeg syreproblemer for et par år siden, og da ble kapasiteten enda lavere. Nå tåler jeg litt kaffe igjen, og den drikkes fremdeles til lunsj. Jeg gleder meg alltid veldig til den koppen! Håper syreproblemene forsvinner etter hvert, det er heldigvis håp om det.

Anonymkode: 07014...985

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morgenen og etter lunsj. Gravid nå, så blir placebokaffe uten koffein.

Anonymkode: 80e0f...bb3

Er plutselig kaffe forbudt under graviditet også nå... 😏  Er mange,mange år siden jeg fikk barn, men den gangen "bøtta vi nedpå" kaffe i vanlig mengde. Nesten utrolig at det gikk bra før i tiden, vi visste jo ikke om noen ting av det som er blitt farlig nå 😄

Anonymkode: 7e386...e38

Skrevet

Når jeg leser hvor avhengige dere er av koffein, så er jeg glad for at jeg ikke drikker kaffe altså. Ser dere virkelig ikke at dere har et problem? Jeg drikker ikke kaffe, te, cola eller energidrikk. 

Anonymkode: 560f9...b91

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker kaffe og drikker som regel kaffe hver dag, et par kopper.  Har glemt det av og til og ikke kommet på før på kvelden at jeg ikke har hatt dagens kaffe så det er ikke slik at jeg MÅ ha, men det er godt og det er vane. :) Jeg har aldri kjent noe boost av koffein, ikke når jeg begynte å drikke kaffe heller, jeg kan fint drikke kaffe før jeg legger meg, kjenner det ingen plass. 

Skrevet

Jeg elsker kaffe og pleide å drikke 2-3 kopper i løpet av arbeidsdagen. Har kuttet det ut grunnet overaktiv blære, hvor koffeinen gjorde det nærmest umulig å holde seg. Er gravid nå, så da blir det minimalt med koffein uansett.

Anonymkode: 4c470...875

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dine faste kafferutiner, når MÅ du ha kaffe? Morgenkaffe, etter middag, på jobb? 

Hva betyr kaffen for deg? Nytelse ? Sosialt ? Osv

Jeg drikker kaffe på morgenen på jobb, der er det slags rituale for å komme i gang og for å være litt sosial. Ellers drikker jeg ikke så mye kaffe, men tar gjerne imot dersom jeg blir tilbudt og kan kjøpe en kopp fra en kaffebar på gåtur.

Skrevet

Kommer først på jobb, går inn på kontoret slår på PCN. Leser e-post, går ut på kjøkkenet tar meg en kopp kaffe. Og når sant skal sies kaffe på tom mage. Så kjenner jeg at naturen kaller. Så da må jeg en tur til doen får å legge noen kabler. 

Kaffe og dobesøk 😉

Anonymkode: 1c44c...bdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...