Gå til innhold

Hvor mye skal gaver til tantebarna koste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva sum dere bruker på gaver til tantebarna? Vi har ingen barn selv, men samboer har 7 tantebarn i alderen 9-1 år.

Anonymkode: 38dc6...8e3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det som passer en.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det dere føler dere komfortabel med. Om det er 100 kroner så er det helt greit 😊

Jeg bruker 2-300. 

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

Kommer jo veldig an på hvilken økonomi giveren har. 

Jeg har tre tantebarn, og en til som har cirka samme status. Den eldste er ung voksen og får gjerne en gave til rundt 500, vi er ganske nære og hun har dårlig råd. De to i barneskolealder får til 2-300, de har uendelig mange andre de også får gaver fra. Ekstrabarnet kommer fra en ekstremt dårlig familieøkonomi og har lite egen slekt, der er vi nok fort oppe i rundt 1000.

Jeg ser absolutt ingen grunn til at det skal være like summer. 

Anonymkode: 556f4...868

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker det må være opp til økonomien deres. Men jeg synes det er viktig å være konsekvent i alle fall og gi likt. 

Anonymkode: 79171...b0c

Skrevet

Varierer veldig. Har brukt alt fra 15-250kr på en gave. Kjøpte en bamse til 15kr på salg til et tantebarn da hun fylte år, og hun ble kjempeglad for den :) 

Anonymkode: 29127...18d

• Liker 1
Skrevet

Vi har nærmere forhold til noen av dem enn til andre, og de forskjellige familiene har dessuten litt ulik gavepolitikk. Dermed bruker vi lit forskjellige summer, men 200 - 350 kroner per barn er det vanligste for oss.  

Skrevet

Min søster forventer at jeg bruker minst 500kr på hennes barn. 

Anonymkode: c9516...7ff

Skrevet

På ene siden 3-500 , på andre siden 500

har 13 stk

Anonymkode: f2a65...4f3

Skrevet

Bruker 100 kr ca til jul, har ikke råd til mer da jeg har stor familie. Til bursdag kan jeg bruke 200

Anonymkode: 2d485...34e

Skrevet

Vi er en liten familie og har en avtale om 500 kr pr person, barn som godt voksen. 

Tror dette må vurderes individuelt. Folk har ulik størrelse på familie, og ulik økonomi. 

Dette passer godt for oss, angående antall mennesker og økonomi, og jeg "synder" vel oftere litt ved å ikke klare å begrense det til 500 kr pr person, men jeg har altså veldig få i nær familie, og kjøper kun gaver til dem. 

Mine foreldre klarer heller ikke å begrense seg til avtalt sum. Jeg tror det er en familiesvakhet generelt egentlig. 😄

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På ene siden 3-500 , på andre siden 500

har 13 stk

Blir ikke det veldig dyrt til jul når bare tantebarna sine gaver er oppe i 6000?

• Liker 4
Skrevet

300 kr i bursdagsgave (inn på konto). Til jul varierer det litt, men cirka 200 kr. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke det veldig dyrt til jul når bare tantebarna sine gaver er oppe i 6000?

Jo:)

Skrevet

Bruker 200-300 på de på den ene siden.

450-500 til de på den andre siden.

Anonymkode: 114d7...683

Skrevet

Vi har god råd alle sammen, både vi og våre søsken, så vi har lagt oss på 1000kr per barn. Til de mindre kjøper vi ting de ønsker seg opptil den summen, de eldre får penger som de enten sparer eller bruker til ting de ønsker seg. Våre barn ender opp med en god del penger til bursdag, det meste av disse setter i fond til boligsparing etter eget ønske.

Det med gaver er veldig individuelt, og alle må kjenne etter hva de selv har råd til. Jeg er fullt klar over at summen vi gir/får er mye høyere enn det som er vanlig hos de fleste.

Anonymkode: c2d1b...a9e

• Liker 1
Skrevet

Vi har god råd, har 9 tantebarn. Kjøper for 200-300 til hver til jul og bursdag :) 

Anonymkode: 2691f...fbb

Skrevet

Alt under 1000 til nevøer og nieser er lite! 

Anonymkode: 3dcd9...317

Skrevet

Synes det kommer an på både egen økonomi og hvor mange tantebarn man har. Jeg pleier å bruke ca. 300 pr. stk, men jeg må sende, så porto kommer i tillegg. Anstrenger meg for å finne fine ting de blir glad for, det er vel det viktigste.

Anonymkode: 1eef7...637

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min søster forventer at jeg bruker minst 500kr på hennes barn. 

Anonymkode: c9516...7ff

Da er det vel bare å si at du forventer det samme tilbake, altså at hver person i deres husstand bruker minst 500 kr på gaven til deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...