AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Hva er det som gjør konsistensen så ulik på de to? Hvis jeg har en ferdigkjøpt bakemix med brownies og vil gjøre denne om til sjokoladekake, hva må jeg tilsette ekstra da? Anonymkode: 26efe...970
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Hvorfor har du ikke bare kjøpt sjokoladekakemix? Rart. Anonymkode: f13d5...b07
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke bare kjøpt sjokoladekakemix? Rart. Anonymkode: f13d5...b07 Jeg har en hjemme som jeg må bruke opp, har ikke vært på butikken nå. Mer rart å lure på det fremfor å svare på spørsmålet😊 Anonymkode: 26efe...970 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Bare stek den lenger enn det står i oppskriften, til den ikke er klissete inni. Kanskje adde litt bakepulver for å få den mer luftig. Anonymkode: 0f35d...954
Muskath Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 Vil tro det er mer mel i sjokoladekake. Enig i at du kanskje skal ha i bakepulver og steke lenger.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 Sjokoladekake har som regel mer mel i forhold til sukker, mer væske (oftest melk, kefir eller lignende) og bakepulver eller natron. Brownies får mye av den seige konsistensen pga. det høye sukkerinnholdet, lave innhold av væske og den korte steketiden. Ofte er det kun smør og egg som er det våte i en browniesoppskrift. Anonymkode: 664a3...4e4 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjokoladekake har som regel mer mel i forhold til sukker, mer væske (oftest melk, kefir eller lignende) og bakepulver eller natron. Brownies får mye av den seige konsistensen pga. det høye sukkerinnholdet, lave innhold av væske og den korte steketiden. Ofte er det kun smør og egg som er det våte i en browniesoppskrift. Anonymkode: 664a3...4e4 Med andre ord så ville jeg laget browniemixen som vanlig, men tilsatt mer mel, melk/kefir og litt bakepulver for å få det til å bli en sjokoladekake 😊 En sjokoladekakerøre skal være mer flytende enn en brownierøre. Steketiden ville jeg sett an. Anonymkode: 664a3...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 Takk for svar😊 Anonymkode: 26efe...970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå