Malaka Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg har et barn på 11 år som i det siste er blitt skikkelig husredd og ikke tørr å være alene hjemme. Det blir fort 1,5 time alene før og etter skoletid, da jeg må på jobb. Dette har ikke vært noe problem tidligere, men nå kan h*n ringe meg på morgenen og være på gråten fordi h*n er så redd og h*n har heller ikke klart å gå hjem etter skolen før jeg har kommet meg hjem fra jobb. Noen som har tips til løsninger på dette eller har vært i samme situasjon? H å ville du gjort i denne situasjonen? Jeg har dessverre ikke en jobb som kan kombineres med hjemmekontor.
Bonitapia Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Kanskje et dyr som selskap hadde hjulpet? 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Er det noen klassekamerater i nærheten som barnet ditt kan være med da? Anonymkode: 03938...d98 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Etter skolen kan vel barnet være med noen venner, enten hjemme eller hos andre. Anonymkode: 930d4...c53
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 Hva er han redd for? Sett deg ned og snakk ordentlig med han. Kanskje kan han ha et kamera oppe, så føler han seg tryggere? Anonymkode: 5c4a5...132 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 Hva er barnet redd for? Jeg har vært og er også litt husredd, men det fungerer helt fint så lenge ytterdøren er låst da jeg er redd for at ukjente plutselig går inn. Anonymkode: a58f5...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 La han ta med en venn hjem , eller så får dere avtale at han blir med noen andre hjem, kan han være med deg på jobb før han skal på Skolen? Har du finnet ut hvorfor han er blitt husredd? Anonymkode: 8a494...d82
Nymerïa Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 Et av barna mine var også husredd en periode. Det gikk over like fort som det kom. Kan du snakke med en av de andre mødrene på trinnet? Jeg hadde glatt latt barnet ditt komme innom til du kom hjem fra jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #9 Skrevet 12. oktober 2020 Har han/hun sett noe, en film eller noe, som har skremt h?n? Anonymkode: 58b26...46f
Kittykat Skrevet 12. oktober 2020 #10 Skrevet 12. oktober 2020 Sett deg ned å prat med han/henne. Har h*n sett noe på tv eller opplevd noe? Hva er h*n redd for? Er det mulighet for å være med venner før og etter skolen? Kan du avtale noe med foreldrene til vennene? Jeg var husredd som liten jente. Jeg måtte alltid ha noen der med meg, så mine eldre søsken passet på meg når mine foreldre ikke var tilstede. En gang jeg var hjemme alene, så opplevde jeg at strømmen gikk og jeg ble så redd at jeg satt utenfor inngangsdøren vår til mine foreldre kom hjem. Jeg var vel på alderen til barnet ditt, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #11 Skrevet 13. oktober 2020 Hadde også en husredd 11-åring, det viste seg at han faktisk såg spøkelser😳 Flytta etter en liten stund og da gikk det helt over. Her trives han godt alene hjemme. Anonymkode: fce68...848
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #12 Skrevet 13. oktober 2020 Har en 9-åring, og samme problem. Før var det stas å være litt alene hjemme, men nå når det blir så fort mørkt ute, blir hun redd. Har ingen råd, jeg bare fortsetter å snakke om det å være alene hjemme, som en gøy ting, og at da kan barnet få danse og høre på høy musikk og gjøre ting som hun ikke får når jeg er der😅 Anonymkode: 7b760...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå