Gå til innhold

Bestevenninna mi liker eksen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på av og på forhold med min eks i 4,5 år nå. Eksen min er veldig lojal mens jeg derimot pleide å snakke med andre gutter mens vi ikke var sammen. Han fant alltid ut av det og ble veldig såret da han selv ikke kunne gjort noe slikt.Han fant ut at venninna mi hadde overtalt meg om å ikke være med han av personlige grunner (han drev litt med dop pga depressjon) han fant ut av det og hata henne.

Har vært vanskelig at de har hatet hverandre, og jeg tvang dem til å snakke og bli venner igjen da jeg visste at begge var gode folk. De ble venner, vi hang alle tre sammen et par ganger. Og det er her problemet oppstår.

Jeg flyttet i september til utlandet pga studier, og fordi jeg vet han har psykiske lidelser og goså venninna mi, ba jeg dem passe på hverandre. 

En uke etter jeg flyttet fant eksen om en annen gutt jeg hadde snakka litt med (ikke romantisk da han viste seg å være homoseksuell) og gjorde det slutt pga ting ble for mye. (Hadde noen dager før funnet ut om en annen gutt jeg hadde kysset med osv)

Han hatet meg, men fortsatte vennskapet med bestevenninna mi. Hun sier at han har droppa litt hint og flørta litt med henne, og at hun synes han er en virkleig bra person.. Hun liker han men vil ikke tillate seg å være med han uten min tillatelse og vil ikke ha den gleden om det gjør meg lei meg. Men etter jeg sa at det er ok sa hun "jeg skal openminded om det" nå.

Jeg liker IKKE å fremstå sjalu så jeg smilte og sa såklart, om det hjelper dere og gjør dere lykkelige.

Jeg har følt meg utrolig deppa og grått i 2 timer mens jeg hadde forelesning, klarer ikke tenke på noe annet de. Det er santnok at jeg ikke har en fremtid med han men det sårer meg. Men samtidig vil jeg ikke si noe til bff fordi begge sliter psykisk så de kan støtte hverandre og hindre noe alvorlig (selvmord). Det påvirker fokuset mitt på medisinstudiene og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

For å få det klart, bff min er ikke noe fake venn hun har vært med meg gjennom tykt og tynt. Og eksen min elsket meg meg enn noe annet, det var bare jeg som ikke behandlet han så bra.. Derfor klarer jeg ikke tro at han liker henne,, etter kun 2 uker etter vi slo opp. Han ble så glad i meg fordi jeg kom i livet hans mens han hadde det vondt, og derfor ville aldri gi slipp eller snakke med noen da vi slo opp. Men kanskje han føler samme om henne nå? Hun hjelper han psykisk. Hørt at det er et trekk hos deprimerte. Når de får kjærlighet vil de ikke la den personen gå på noen måte

Hilsen, jente 19 år

Anonymkode: 2f987...2f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Exer er off limits!!

Anonymkode: 77bf1...619

Skrevet

Dere er så unge. La nå venninna og eksen bli sammen. Du finner en annen mann å være sammen med. 

Anonymkode: 1d1a6...a41

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørt at det er et trekk hos deprimerte. Når de får kjærlighet vil de ikke la den personen gå på noen måte

Anonymkode: 2f987...2f3

Det er ikke sant...vet ikke hvor du har hørt det, men slikt stemmer ikke i det hele tatt...

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er så unge. La nå venninna og eksen bli sammen. Du finner en annen mann å være sammen med. 

Anonymkode: 1d1a6...a41

Jeg håper ikke du tror at noen bør la en sånn avgjørelse være opp til en sånn person?

Anonymkode: 0c389...ab1

Skrevet

En rask oppsummering: du mener at de to har godt av hverandres selskap, du er glad i begge to og du vil ikke være sammen med eksen. Da bør ikke du stå i veien og heller glede seg over at de kan få noe fint sammen. 

Samtidig så har jeg forståelse for at du reagerer. Men jeg vil nok tro at det er mer sorg over det som kunne ha vært enn at du vil ha eksen. Du har jo delt mange år av livet med eksen. I tillegg så er du i en ny og trolig litt skremmende fase av livet - nytt sted, bo for deg selv, studier m.m. Og da kan man savne det trygge. 
Men ta heller skikkelig tak i studiene og fokuser på å bygge nytt nettverk & godt grunnlag for fremtidig yrkesliv. Jeg heier på deg 🙌🏻

Skrevet
På 12.10.2020 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Exer er off limits!!

Anonymkode: 77bf1...619

Hvor gammel er du egentlig?
Ekser er vel ikke "off limits", love has no limits!

Skrevet

Du er 19 år gammel, du har vært utro x-antall ganger og flørtet med alle gutter du har sett. Likevel presterer du å gå i en slags offerrolle.. Syntes du burde skaffe deg litt selvinnsikt, og la venninna di og eksen gjøre hva dem vil. Du bor i utlandet nå og har alle muligheter foran deg, gå videre med livet ditt å vær singel  - for det virker som at du er altfor ung til å forstå grunnlaget for ett seriøst parforhold. 

Jeg skrev egentlig en ganske lang kommentar her i går, men du har slettet den. Så jeg tenker at du egentlig ikke skriver her for å få råd eller veiledning, du er bare ute etter sympati.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...