Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om jeg som helsesekretær kan søke jobb i bvtj? Eller om jeg får blankt nei. Jeg vet jo at man burde ha utdannelse som bsrnevernspedagog eller sosionom, noe jeg har tenkt på etterhvert også. Men jeg vet at bvtj i kommunen her er svært underbemannet.  Er 34 år.

Anonymkode: 13909...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre ingen formelle krav til at man må ha relevant utdanning, så om de har dårlig ledelse og store bemanningsproblemer kan det jo skje.

Men du er jo ikke kvalifisert og bør slett ikke jobbe der, om du tenker på en saksbehandlerstilling. 

Anonymkode: 841de...9a3

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre ingen formelle krav til at man må ha relevant utdanning, så om de har dårlig ledelse og store bemanningsproblemer kan det jo skje.

Men du er jo ikke kvalifisert og bør slett ikke jobbe der, om du tenker på en saksbehandlerstilling. 

De fleste barneverntjenester har da en form for ekspedisjon, og en helsesekretær er jo perfekt til det.

Fagrelatert arbeid, derimot...

Skrevet
2 minutter siden, Ezio skrev:

De fleste barneverntjenester har da en form for ekspedisjon, og en helsesekretær er jo perfekt til det.

Fagrelatert arbeid, derimot...

Selvsagt. Jeg presiserte at jeg svarte ut fra om hun ønsket seg en saksbehandlerstilling. De merkantilt ansatte kan godt være helsesekretærer, gjerne med noe økonomikunnskap. 

Skrevet

Jeg jobber i barneverntjeneste, og vi har bl.a. barnevernspedagoger, sosionomer, familieterapeuter og ansatte med psykologiutdannelse. Det er en svært krevende jobb, med krav om kjennskap til gjeldende lovverk, saksbehandlingsrutiner og ikke minst fagkunnskapen man baserer vurderingene sine på. Mulig du kunne søkt som sekretær i barneverntjeneste, men å jobbe som barnevernkonsulent krever mer/annen utdanning. 

Anonymkode: 0306b...725

• Liker 1
Skrevet

Nei og atter nei. 

Hilsen ansatt

Anonymkode: 5da59...726

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei og atter nei. 

Hilsen ansatt

Anonymkode: 5da59...726

Har dere ikke merkantile?

Skrevet
1 minutt siden, Ezio skrev:

Har dere ikke merkantile?

Du kverulerer. Hvorfor det? Det fremgår av ts at det er snakk om en fagstilling, siden vedkommende skriver hun vet at det er ønsket utdanning som bvped eller sosionom. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kverulerer. Hvorfor det? Det fremgår av ts at det er snakk om en fagstilling, siden vedkommende skriver hun vet at det er ønsket utdanning som bvped eller sosionom. 

Hvor fremgår det egentlig? Vedkommende er jo helseSEKRETÆR. Da er det naturlig å opplyse om at bvtj. ofte har liknende funksjoner.

Strengt tatt er det veldig lite opplysninger i HI, som vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...