Gjest Ezio Skrevet 16. oktober 2020 #61 Skrevet 16. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har holdt meg saklig hele veien og kommet med regelrett fakta,men du har unngått å svare på ulike ting og kommer med sammenligninger som ikke henger greip. Kanskje greit å ta et titt i speilet og se at hatten passer og gi seg mens leken er god. Anonymkode: bbb22...c36 Jeg har også kommet med fakta, men når du kommer med feilopplysninger som at dyrevelferden ikke vil bli bedre dersom man har behov for 80 % mindre kjøtt, så kommer jeg med forslag som er like relevante 😉
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #62 Skrevet 16. oktober 2020 På 12.10.2020 den 14.51, AnonymBruker skrev: Ja, hvor mye kjøtt trenger man? Ønsker å gå over til et mer plantebasert kosthold, men har ikke lyst til å måtte ta tilskudd. Så - hvor lite kjøtt kan jeg klare meg på og samtidig få i meg nok av det man skal ha? Alt jeg finner når jeg googler er hvor mye man kan spise av kjøtt i uken, jeg ønsker å vite hvor lite. Noen som vet? Anonymkode: 51b1a...9a8 Ingenting....jeg spiser ikke kjøtt i 10 år.... Anonymkode: a4235...dbf
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #63 Skrevet 16. oktober 2020 10 minutter siden, Ezio skrev: Jeg har også kommet med fakta, men når du kommer med feilopplysninger som at dyrevelferden ikke vil bli bedre dersom man har behov for 80 % mindre kjøtt, så kommer jeg med forslag som er like relevante 😉 Lev i troen du Anonymkode: bbb22...c36
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #64 Skrevet 16. oktober 2020 Kjøtt = protein og fett. Erstatter du kjøttet med annen proteinrik og fettrik mat vil du ikke merke forskjell. (Anbefaler å holde deg til sunne typer fett., som f.eks. nøtter, avokado, frø, oliven/olivenolje.) Hvor mye du trenger er helt umulig å si, da det kommer an på bl.a. vekt, høyde og aktivitetsnivå. Det finnes kalkulatorer på nettet for å finne ut hvor mye proteiner og fett man trenger per dag. Som denne: https://spurt.no/hvor-mye-fett-karbohydrater-og-proteiner/ Regner du ut det, så kan du se på hvor mye du må spise. Se på hva du spiser i løpet av en dag, hva slags næringsinnhold er i de matvarene, og legg sammen for å se den faktiske totalen for en dag. Anonymkode: 9308a...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå