celiose Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Hei, dere! Jeg syntes det er vanskelig å være kreativ når det gjelder fisk, og vil gjerne at vi skal bli flinkere til å spise nettopp mer fisk. Det går mye i laks med søtpotet fries m/brokkoli eller fiskeburger. Kom gjerne med både enkle og avanserte fiskeoppskrifter!
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Det er jo ørten oppskrifter på nett. Se blant annet på 3iuka.no. Vi har ørten retter med fisk vi bruker. Bakt laksefilet, enten med ananas-salat, potetbåter, drømmelett og ketchup, eller byggris med kokte grønnsaker til. Fiskegrateng med laks og torsk, eller bare én av delene, med makaroni, og enten råkost eller kokte grønnsaker. Lettsaltet torsk med bakte rotgrønnsaker (søtpotet, kålrabi, gulrot) og kokosris (koker risen i kokosmelk, og har karri oppi) Lettsaltet torsk med rotmos (søtpotet, kålrabi, gulrot, pastinakk) og pesto (helst rød, men varierer med grønn). Torsk med "lokk" av cremefraiche med masse sitronpepper i, og grovhakkede mandler, bakt i ovnen. Med poteter, og diverse kokte brønnsaker (rosenkål, brokkoli, aspargesbønner), eller råkost. Torskecurry, bare freser diverse grønnsaker (løk, paprika, squash, sopp, gulrot, aspargesbønner o.l) med curry paste (rød eller grønn), har i kokosmelk og en dæsj sitron, og lar fisken trekke oppi. Fiskepinner med pasta og kokte grønnskaker, og sweet chilisaus eller ketchup Fiskekaker med makaroni, brun saus, og grønnsaker Fiskekaker i grovt pitabrød, med dampede terninger av søtpotet, gulrot, kålrabi, løk, og dressing av drømmelett, hvitløk, ingefær og ketchup Fiskeboller i hvit saus med karri og sennep, poteter og diverse grønnsaker Fiskepudding med ditto Anonymkode: 468f4...fad 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Mine favoritter er: - seifilé eller laks som bakes i ovnen med en saus av raspet hvitløk, raspet ingefær, soyasaus, sesamolje, riseddik og brunt sukker eller honning. Serverer med ris og stekte grønnsaker. - Fisketaco: vender hvit fisk i en blanding av maisena og tacokrydder (helst hjemmelaget), og steker i panne. Serveres i maistortilla-lefser med strimlet kål, pico de gallo (fersk tomatsalsa), rømme og guacamole. - Klassisk fiskegrateng. Foretrekker uten makaroni. Med poteter, råkost og smelta smør. Mannen er ikke vant til å spise fisk og derfor heller kresen, men disse går ned 😋 Anonymkode: e9587...814 1
Zienna Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Vi har mye seifilet i fryseren. Fisk i form kan varieres og lages på utallige måter, alt etter hva du har tilgjengelig i skap og skuffer. I blant stikker jeg gulrotstaver, løk og brokkoli mellom oppskårne fileter. Andre ganger bruker jeg hvitløk og chili, brekkbønner, erter osv. Eller blomkål, purre osv. Du kan smaksette en hvit saus som tilbehør, servere med sandefjordsmør eller med lettrømme. Variasjonsmulighetene er mange. I går hadde vi middagsgjester, og jeg lagde en fisk-i-form rett som jeg fant på nett. Det er brukt squash, paprika og purre sammen med fiskefileten. Synes den var veldig god, og kommer garantert til å lage den flere ganger. Her er oppskriften: https://www.godt.no/oppskrift/4401/fisk-i-form 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå