Gå til innhold

Første jul uten barna og har innsett at jeg blir alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har nå gått opp for meg at dette faktisk blir den første jula hvor jeg ikke skal feire julaften med barna mine. 

Samtidig innser jeg nå at jeg blir mutters alene på julaften og generelt gjennom jula. Sitter med en stikkende følelse jeg ikke kan beskrive når jeg deler dette innlegget. Jeg kommer helt sikkert til å sitte på kontoret gjennom hele jula og være helt avkoblet sosiale medier da jeg ikke ønsker å bli påminnet hva jeg kunne hatt. 

Jeg ønsker ikke å være noen belastning for noen. Har alltid vært vår egen lille familie som har feiret jul sammen, men i år blir det dessverre ikke slik. 

Vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men det er av og til godt å få luftet litt triste tanker som anonym. 🙂

Anonymkode: 926f6...57a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem til deg. Det er ennå en stund til jul, og jeg tror du finner på noe bedre. Ikke til belastning for noen, men kanskje til berikelse. 

God jul! 

Anonymkode: 5a66b...cdc

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Har du vurdert å stille som frivillig hos Frelsesarméen eller lignende steder der de kanskje fremdeles arrangerer dette til tross for korona?

Skrevet

Har du søsken m familie eller foreldre som feirer sammen ? 
Ta kontakt og hør om du kan feire jul sammen med de? Si det som det er. 
Du er aleine og har ikke lyst til å sitte aleine i jula. 
Det er faktisk koselig å være sammen med nieser og nevøer på en julekveld også. Ikke ofte de får oppleve å ha tante på besøk på en sånn kveld .

Jeg har vært aleine jeg også noen ganger, og da vært sammen med min bror og familie .

Om du er helt uten familie så hadde jeg meldt meg som frivillig på et julearrangement om det finnes der du bor . 
Ikke ta sorgene på forskudd . Vi er flere som er der du er 

Anonymkode: 24cc9...cb9

• Liker 4
Skrevet

Ta på deg pysjen, stream gode filmer og kjøp deg masse godteri. Sånn kommer tusenvis av oss andre alenemødre gjennom julaften hvert eneste år. Etterhvert blir det lettere, og du kan til og med klare å nyte fritiden. 

Anonymkode: 338b3...235

• Liker 4
Skrevet

Been there done that! Finn noen å være med julaften, hvis ikke det går, lager du julemiddag til deg selv, kler deg litt fint, spiser på julepyntet bord.

Etterpå ser du på tv og spiser julegodt. Det hjelper! Regner med barna kommer senere i julen, da feirer dere julaften med julemat og pakker. 

Jeg har "feiret julaften" 21, 23,26 og 29 des. Til og med en gang etter nyttår også.. 

Sånn er livet bare, gjør det beste ut av det! 

Anonymkode: 64159...d58

• Liker 1
Skrevet

Jeg både har vært og kommer til å være i samme situasjon.

Det jeg gjorde, var å handle inn godis og brus, se serier og prøve å slappe av som best jeg kunne. Men jula er lang (det dreier seg jo ikke bare om julaften og 1. juledag, selv om det er disse dagene som for meg var tøffest).

Jula i år blir vel lik, tenker jeg. Lite å gjøre noe med, kan oppleves som trist og tungt, men sånn er det jo.

Ikke alle har noen. Ikke alle vil feire på nåde hos andre. Og ikke alle vil dra til Frelsesarmeen eller ditto.

Anonymkode: 142bd...ec0

• Liker 2
Skrevet

Se på dette som ferie. Nå kan du kose deg skikkelig. God mat, spa, filmer, musikk, turer, noe godt i glasset. Luksus. Skjønner ikke hva som gjør deg trist, personlig hadde det jo vært rene paradis med alene tid. 

Anonymkode: 140fb...041

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn kommer tusenvis av oss andre alenemødre gjennom julaften hvert eneste år.

Alenemødre har unger å være sammen med i julen. De som er skilt har ikke nødvendigvis det. Lær deg forskjellen!

Anonymkode: bfe7a...a8a

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alenemødre har unger å være sammen med i julen. De som er skilt har ikke nødvendigvis det. Lær deg forskjellen!

Anonymkode: bfe7a...a8a

Den diskusjonen har ingenting med denne tråden å gjøre.

Ts: jeg har datteren min hver jul, men skulle for hennes skyld ønske at hun hadde en tilstedeværende far hun også kunne feiret sammen med. Så gled deg over at dine barn faktisk er så heldig. Jeg har likevel full forståelse for at det er vanskelig for deg. Ei venninne av meg tok med seg en kompis og dro på fylla første gangen hun feirer jul uten barna. Men det er noen år siden nå, og hun sier at det går bedre for hver jul. 

Har du ingen venner, familie eller kollegaer du kan feire med, om du ønsker det? Eller jobbe frivillig, eller bare kjøpe inn masse snacks og se på filmer? Skjønner godt at du vil holde deg unna sosiale medier, om du ikke har noen å feire med. Det kan uansett være lurt med en sosiale medier-detox. Når skal barna tilbake igjen til deg da? Du får ta igjen litt julekos med dem da❤️

Anonymkode: 153f8...3b1

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se på dette som ferie. Nå kan du kose deg skikkelig. God mat, spa, filmer, musikk, turer, noe godt i glasset. Luksus. Skjønner ikke hva som gjør deg trist, personlig hadde det jo vært rene paradis med alene tid. 

Anonymkode: 140fb...041

Det sier noen som ikke MÅ være alene..

klem til deg, TS❤️ Kanskje fu har en venninne i samme situasjon eller søsken/familie som du kan slå deg sammen med litt av tida? 

Endret av Rararara
Skrevet

Skikkelig kjip situasjon.

Har du ingen andre familiemedlemmer eller venner du kan være med? Du kan jo invitere hjem selv også...

Hva med å ta jobb som nisse, og skape juleglede i andres hjem? 

Glede avler glede lizzom.. 

Skrevet

Det er da bare å takke ja til å feire med exen. Jeg nekter å tro at noe menneske på jord er så ondt at det ikke inviterer sine barns mor eller far til å samfeire. 

Og dersom exen er så ekkel: inviter han eller hun neste jul. Og inviter moren og faren deres. Julen er barnas feiring - det er barnets familie som skal samles.

Anonymkode: 4f4a1...5d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...