AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Og det skulle avholdes en avstemning for å bestemme om Gud skulle få fortsette å ha jobben med å styre verden, hva ville du stemt? Alternativet ville være at Gud ble avsatt og at vi skulle klare oss uten Guds "hjelp". Synes dere som faktisk tror på Gud at han har gjort en god jobb så langt? Eksempler på hva dere er fornøyde med de siste tusen årene f.eks hadde vært fint. Anonymkode: 2284f...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det skulle avholdes en avstemning for å bestemme om Gud skulle få fortsette å ha jobben med å styre verden, hva ville du stemt? Alternativet ville være at Gud ble avsatt og at vi skulle klare oss uten Guds "hjelp". Synes dere som faktisk tror på Gud at han har gjort en god jobb så langt? Eksempler på hva dere er fornøyde med de siste tusen årene f.eks hadde vært fint. Anonymkode: 2284f...4eb Hva tenker du at han har gjort, da, og hvordan skulle dette kunne dokumenteres/bevises for oss som ikke er religiøse/troende? Om Gud's eksistens plutselig kunne bevises, så ville jo ikke det ha betydd at jeg hadde skiftet mening om f.eks. hvordan verden oppsto. Anonymkode: 65b29...794
prt90 Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det skulle avholdes en avstemning for å bestemme om Gud skulle få fortsette å ha jobben med å styre verden, hva ville du stemt? Alternativet ville være at Gud ble avsatt og at vi skulle klare oss uten Guds "hjelp". Synes dere som faktisk tror på Gud at han har gjort en god jobb så langt? Eksempler på hva dere er fornøyde med de siste tusen årene f.eks hadde vært fint. Anonymkode: 2284f...4eb Ville avsatt gud og valgt inn noen som var litt mindre psykopat. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du at han har gjort, da, og hvordan skulle dette kunne dokumenteres/bevises for oss som ikke er religiøse/troende? Om Gud's eksistens plutselig kunne bevises, så ville jo ikke det ha betydd at jeg hadde skiftet mening om f.eks. hvordan verden oppsto. Anonymkode: 65b29...794 Jeg tenker ikke at han har gjort noe som helst, siden han ikke eksisterer, men om det hadde vært en Gud som styrer verden så måtte han jo ha vært en maktsyk psykopat for å kunne "styre" som han gjør. Det jeg lurer på er hva de som tror på Gud er fornøyde med av det han har gjort de siste1000 årene f.eks. Anonymkode: 2284f...4eb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker ikke at han har gjort noe som helst, siden han ikke eksisterer, men om det hadde vært en Gud som styrer verden så måtte han jo ha vært en maktsyk psykopat for å kunne "styre" som han gjør. Det jeg lurer på er hva de som tror på Gud er fornøyde med av det han har gjort de siste1000 årene f.eks. Anonymkode: 2284f...4eb Skjønner - og helt enig med deg Anonymkode: 65b29...794
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg tenker at de troende hadde latt Gud fortsette bak roret. Fordi at veldig mange av dem, helt sikkert flertallet, mener og tror at de på et eller flere tidspunkt er blir frelst, healet, reddet eller hva vi skal kalle det. De tror kanskje at hadde det ikke vært for Gud så hadde de vært i rennesteinen for lenge siden. For oss som ikke er troende så er det jo også skummel avgjørelse å ta, tenk å få en Trumpete Gud.. Kanskje det beste er å bare la Gud fortsette styringa. Anonymkode: eda2e...907
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 ville latt noen som var litt mindre glad i krybbedød og barnekreft ta roret Anonymkode: efc4e...7cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå